Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@15:23:05 GMT

کشف 6 نوع دیگر ویروس کرونا در خفاش

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۲۶۶۲

به گزارش جام نیوز، خفاش‌ها ناقلان 6 نوع جدید ویروس کرونا هستند که به گروه سارس-کووید -2 تعلق دارند.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از « PLOS ONE» گزارش داد که گروه دانشمندان از پارک ملی جانورشناسی اسمیتسونین و مؤسسه زیست شناسی محیط زیست موفق به کشف 6 نوع دیگر کروناویروس جدید شدند.
 

شایان ذکر است که خفاش‌ها ناقلان  6 نوع جدید ویروس کرونا هستند که به گروه SARS-CoV-2 تعلق دارند که موجب شیوع کووید -19 شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان به مطالعه نمونه‌های حیوانات وحشی از میانما پرداختند و نمونه‌برداری از آب دهان و مدفوع بیش از 400 خفاش را انجام دادند که به انواع مختلف تعلق داشتند.
 

در 48 نمونه، 7 نوع کروناویروس کشف شد.  6 نوع آن قبلا برای علم ناشناس بود. به گفته محققان، تحقیقات دیگری باید به انجام برسد تا معلوم شود آیا این ویروس‌ها برای انسان خطرناک هستند یا خیر. گفتنی است که بسیاری از انواع کروناویروس فقط به جانوران آسیب می رسانند.
 

بیماری همه گیر کووید - 19 تاکنون جان بیش از 102 هزار نفر در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر تا 11 آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
 

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک کرونا خفاش ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟