Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@05:52:54 GMT

خاندان سلطنتی عربستان در بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۲۷۳۰

خاندان سلطنتی عربستان در بحران کرونا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مارتین گلن در یادداشتی در «دی سایت» آلمان، به مسئله بحران شیوع ویروس کرونا در میان خاندان سلطنتی عربستان پرداخته است.

 نویسنده در این مطلب می‌گوید: ترس و نگرانی بر خانواده سلطنتی عربستان سعودی حاکم شده و ویروس کرونا اکنون در این کشور شدیداً شیوع یافته است. نیویورک تایمز گفته است که بیش از ۱۵۰ عضو این خاندان در حال حاضر مبتلا شده و شهردار ریاض نیز در شرایط بحرانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گلن در ادامه می‌گوید: ملک سلمان ۸۴ ساله برای قرنطینه به جزیره‌ای در نزدیکی شهر جده رفته و به گزارش نیویورک تایمز، محمد بن سلمان نیز به همراه برخی از نزدیکان و وزرا خود را در نزدیکی دریای سرخ قرنطینه کرده اند.

در این یادداشت گفته شده است که در عربستان حدود ۳۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده و وزیر بهداشت این کشور نیز اخیراً هشدار داد که ممکن است تعداد مبتلایان به ۲۰۰ هزار نفر برسد و همانند سایر کشورهای عربی، تعداد موارد گزارش نشده در عربستان سعودی نیز ظاهراً بسیار زیاد است، چون کیت‌های آزمایش کافی وجود ندارد و به گفته پزشکان این ویروس به طرز چشمگیری در بین کارگران خارجی گسترش یافته است.

مارتین گلن در ادامه می‌گوید: از نظر سیاسی، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به این بیماری در زمان نامناسبی رخ داده است: از یک سو نبرد قدرت بی سابقه‌ای در خانواده سلطنتی در جریان است و از سوی دیگر، این کشور در بحبوحه مناقشه شدیدی بر سر قیمت نفت با روسیه قرار دارد.

به گفته گلن، در حال حاضر صنعت پر سود زیارتی مکه و مدینه نیز متوقف شده است و درآمد سالانه این کشور از زائرین که معمولاً حدود 10 میلیارد یورو بود، آسیب دیده است و احتمالاً مراسم حج در پایان ماه ژوئیه برگزار نخواهد شد، از سوی دیگر وزیر حج عربستان از همه مؤمنان خواست تا فعلاً هیچ گونه ترتیبات و تمهیداتی برای انجام این زیارت اتخاذ نکنند.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان تا ظهر امروز شنبه 4 هزار و 33 نفر اعلام شده است که تا کنون 52 نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد