Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:02:45 GMT

توضیحاتی درباره خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۲۸۸۹

توضیحاتی درباره خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی

زهرا همتی اظهار داشت: در پی اعلام خبر خودکشی این دختر نوجوان، تیم اجرایی و مددکاری بهزیستی ایلام متشکل از معاون اجتماعی بهزیستی، رییس بهزیستی شهرستان چرداول، مسوول مرکز اورژانس اجتماعی چرداول و مسوول بهزیستی هلیلان به منظور بررسی علت این موضوع صبح امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه به منزل خانواده متوفی اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این خانواده بدلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نیستند، اظهار داشت: با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای ۱۰ میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده در زمینه دامداری (پرورش چند راس گاو) تامین حداقل نیاز‌های خانواده دور از انتظار نیست، اما متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان با روحیه حساس فرزندان، خواسته‌های اولیه آنان را نادیده گرفته که در نهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متاسفانه اقدام به خودکشی کرده است.

وی گفت: از دیگر مشکلات خانواده می‌توان به عدم آشنایی والدین با مهارت‌های فردی و برقراری ارتباط موثر با فرزندان و در نتیجه عدم اقدام مناسب جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: با توجه به فقر اقتصادی مضاعف منطقه که باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی متعدد شده است، حل این مشکلات به تنهایی از عهده بهزیستی خارج و نیازمند عزم جدی و همکاری عمومی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین مشارکت خیرین است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان از جمله شهرستان تازه تاسیس هلیلان و رفاه مردم ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخداد‌های تاسف بار نباشیم.

همتی تاکید کرد: این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یک دست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که درچارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه از کمک‌های مستمر و غیر مستمر سازمان شامل کمک هزینه ساخت مسکن (۱۴۰ میلیون ریال)، مستمری ماهیانه (پنج میلیون و ۱۵۰ هزار ریال)، کمک هزینه معیشت (هر سه ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال)، هزینه کمک معاش (هشت میلیون ریال) و سایر کمک‌های غیر مستمر نظیر بسته‌های غذایی برخوردارند.

خودکشی این دختر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودکشی بهزیستی ایلام افسردگی آسیب های اجتماعی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد

بازی پسر پنج ساله با اسلحه و شلیک ناگهانی گلوله از تفنگ برنو جان خاله 15 ساله‌اش را گرفت.

به گزارش ایران، سرهنگ نبی الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند. در این حادثه بر اثر تیراندازی غیرعمد پسر پنج ساله با تفنگ «برنو» دختر نوجوان که خاله این کودک بود به دلیل اصابت گلوله جان باخت.

وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید به‌صورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟