Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره رزمایش «مواسات» گفت: درحال حاضر مساجد استان تهران را به عنوان قرارگاه رزمایش انتخاب کرده ایم و سعی داریم در استان‌های دیگر هم این رزمایش را اجرا کنیم. تاریخ انتشار: 22:29 - 23 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۸۱۳ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نشستی که در مجتمع آدینه برگزار شد افزود: در جریان بیماری کرونا، قشر ضعیف آسیب‌های جدی دید که ما باید بتوانیم با همدلی و حمایت از خانواده‌های آبرومند، رزمایش «مواسات» را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین درباره آخرین برنامه‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در دوران بعد از تعطیلات نوروز و شرایط خاص دوران شیوع کرونا افزود: علت این نشست شرایط خاصی است که ما درباره بازگشایی مجدد نماز‌های جمعه و مساجد و سایر برنامه‌های مرتبط خواهیم داشت و محور دیگری که در این نشست دنبال می‌کنیم درخصوص فراخوان همدلی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، است.   وی گفت: در دعوت رهبر معظم انقلاب برای «همایش مواسات»، ائمه جمعه حتما باید به میدان بیایند، چون این ائمه جمعه هستند که با ایجاد گروه‌های جهادی می‌توانند پیوست اجتماعی ایجاد کنند.   حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: نهاد دین در همکاری با نظام سلامت، خوش درخشید و در این مسئله ستاد نماز جمعه پیشگام بود چرا که ما توانستیم به سرعت با ستاد کرونا هماهنگ شویم.   رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: ما خوشحالیم که فقه مان، سلامت محور و مبتنی بر طهارت است و در این مسئله کرونا توانستیم با رعایت حقوق فردی و جمعی و پیشگامی گروه‌های مذهبی، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم.   وی گفت: ما به صورت هفته به هفته با ستاد کرونا ارتباط داشتیم که وضعیت نماز جمعه را بتوانیم پیگیری کنیم.   حاج علی اکبری افزود: در حال حاضر هم برای بازگشایی مجدد مساجد و مصلی‌ها مقدماتی را باید فراهم کنیم و حتما کارگروهی فنی متشکل از مراکز امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید نظرات دینی و فنی خود را ارایه کنند.   وی گفت: البته تهران جزو بخش‌های دشوار ماست و با وجود این که بسیاری از استان‌ها وضعیت سفید دارند، اما تهران هنوز در وضعیت قرمز است.   حاج علی اکبری افزود: ما برای زنده نگه داشتن ماه رمضان با وجود محدودیت‌های کرونایی باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم تا جامعه مومنان از ظرفیت‌های معنوی این ماه بهره‌مند شوند.   رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: ما برنامه عید تا عید یعنی از نیمه شعبان تا عید سعید فطر را در دستور کار داریم و در ۹۰۰ شهر پایگاه‌های نماز جمعه را داریم که میدان دار اصلی ماموریت، رهبرمعظم انقلاب هستند.   وی گفت: در این زمینه استان تهران ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند به عنوان الگو استفاده شود.   حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: نهاد‌ها و همچنین سپاه و پایگاه‌های بسیج می‌توانند در ماه مبارک رمضان به صورت جدی تری به میدان بیایند و حلقه پشتیبان فعالیت‌های مساجد باشند.   بیشتر بخوانید گاهی می‌گویند ما دعا می‌کنیم، اما آیا بلا می‌رود یا خیر؟ انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماز جمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حاج علی اکبری ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند