Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در اطلاعیه‌ای در خصوص هموطنان ایرانی که در پی شیوع کرونا قصد بازگشت به ایران را داشته‌اند و با مشکلاتی از جمله افزایش قیمت بلیت پرواز مواجه شده‌اند٬ اعلام کرد: سفارت ایران در مسکو طی چند روز اخیر با اطلاع از مشکل به وجود آمده برای آن دسته از هموطنان ایرانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در روسیه، قصد بازگشت به کشورمان از طریق مسیر هوایی را دارند، تماس‌های مکرری با مسئولان هواپیمایی ماهان و مقامات روسیه برای حفظ خط پرواز هفتگی مسکو به تهران و کاهش بهای بلیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سفارتخانه با اشاره به رایزنی‌های سفیر ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش نگرانی هموطنان ایرانی حاضر در مسکو، با مدیران شرکت هواپیمایی ماهان نیز رایزنی‌های جداگانه‌ای داشته است تا ضمن حفظ خط پروازی به تهران، علاوه بر بررسی مجدد قیمت‌ها، امکان تخفیف بیشتر به هموطنان ایرانی فراهم شود تا زمینه بازگشت دانشجویان ایرانی به میهن در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در روسیه  فراهم شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در همین خصوص اعلام کرد که با توجه به پیگیری‌های مستمر سفارت ایران و همکاری و پیگیری مدیران شرکت هواپیمای ماهان، پروازهای آتی هواپیمایی ماهان از مقصد مسکو به تهران با قیمتی ثابت انجام خواهد شد و افزود: بر این اساس، هزینه بلیت تمامی پروازهای آتی ماهان از ۱۶ ماه آوریل (۲۸ فروردین ماه ) در مسیر مسکو به تهران از این پس مبلغ ثابت و غیر پلکانی ۲۳ هزار و ۵۱۷ روبل برای صندلی عادی (اکونومیک) در نظر گرفته شده است.

 

براساس این اطلاعیه به دلیل پلکانی شدن قیمت بلیت هواپیمایی ماهان، در روزهای گذشته بهای بلیت بازگشت به تهران از طریق این خط هوایی تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ روبل افزایش یافته بود که با اقدام صورت گرفته هزینه خرید بلیت نزدیک به ۱۳ هزار روبل (حدود ۲۰۰ دلار) کاهش یافته است.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی دولت روسیه مبنی بر توقف پروازهای ورودی، با تلاش‌های به عمل آمده جهت حفظ پروازها و تسهیل عزیمت هموطنانمان به کشور، هواپیمایی ماهان در حال حاضر به صورت یک طرفه و تنها از مسیر مسکو به تهران مسافرگیری می‌کند.

 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازگشت سفارت روسیه ایران هواپیمایی ماهان هموطنان ایرانی مسکو به تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو