Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار الرَحبی که پیش از این دبیر مطبوعاتی رییس جمهوری مستعفی یمن بود، در صفحه توییتری خود نوشت: پس از آن که نیروهای امنیتی و ارتش (دولت مستعفی) به طور کامل پادگان نیروهای ویژه را آزاد کردند، فرماندهان شورای انتقالی جنوب دسته‌جمعی فرار کردند.

الرحبی افزود، نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان) هم‌اکنون مشغول تأمین امنیت پادگان و مناطق اطراف آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی سخنان "رمزی محروس" استاندار سقطری را بازنشر داد که در آن  از تمام نیروهای ویژه خواسته بود به محل مأموریت خود بازگردند.

محروس اعلام کرد: ارتش یمن (دولت مستعفی) همواره بر صلح در سقطری تأکید داشته و هرگز اجازه نمی‌دهد امنیت و ثبات این استان بازیچه دستان ناپاک قرار گیرد.

در تصاویر و فیلم‌هایی که الرحبی از این پادگان در صفحه توییتری قرار داده، نشان می‌دهد که نظامیان دولت مستعفی پرچم نیروهای انتقالی جنوب وابسته به امارات را پایین کشیده‌اند.

توییت الرحبی بار دیگر نشان داد که درگیری نظامیان دولت مستعفی و نیروهای انتقالی جنوب همچنان در جزیره سقطری ادامه دارد.

آخرین درگیری میان دو طرف در اواخر اسفند ۹۸ و در شهر و فرودگاه "عدن" در جنوب یمن صورت گرفت.

این درگیری در حالی صورت می‌گیرد که پس از ماه‌ها کشمکش و برخورد مسلحانه میان نیروهای رییس جمهوری مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در جنوب یمن، ۱۴ آبان ماه با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان دو طرف در ریاض امضا شد.

 از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

برچسب‌ها یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

یک منبع در جنبش حماس از حضور میدانی یحیی السنوار در غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت خبر داد؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اتفاق را به منزله شکست این رژیم و کابینه جنگ آن دانستند.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افشا کرد «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه به تازگی از مناطق درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر بازدید کرده و با تعدادی از نیروهای این جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العربی الجدید» اظهار کرد: در رایزنی‌هایی که به تازگی میان سران جنبش در داخل انجام شد، السنوار، رئیس حماس در خارج را از شرایط مقاومت در نوار غزه آگاه کرده و بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر موضعگیری قدرتمند مقاومت و صلابت و اقتدار آن در مواجهه با نیروهای رژیم اشغالگر تاکید کرد.

روز دوشنبه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از چند مسوول رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره قدرتی که حماس پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه از آن برخوردار است، نوشت.

برخی مسئولان سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفتند حماس و دیگر تشکل‌های مسلح فلسطین هنوز توانایی‌های متعددی روی زمین و زیر آن داشته و هنوز توان بسیاری برای مقاومت و ادامه دادن به جنگ دارند.

این منابع افزودند: «حدود چهار تا ۵۰۰۰ نیرو در شمال غزه با وجود محاصره شدید در تمامی مناطق آن مقاومت کردند، در حالی باور داشتیم این دلیل برای ضعف و تسلیم شدن کافی است».

السنوار در میدان حاضر است

منبع آگاه حماس در ادامه و درباره مطالبی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد السنوار منتشر می‌کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود السنوار در تونل‌ها منزوی و پنهان شده، تنها ادعایی از سوی نتانیاهو و دستگاه‌هایش با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست او در تحقق اهداف اعلام شده برای حمله به غزه در برابر افکار عمومی اسرائیل و هم‌پیمانان آن است و السنوار به عنوان رهبر جنبش، در حال انجام کار خود در میدان نبرد است.

پس از تایید صحت خبر حضور السنوار در خیابان‌های غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت و بازدید او از مناطق درگیری، این اظهارات ساکنان اراضی اشغالی را به خروش آورده و سونامی را در افکار عمومی آن ایجاد کرد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی منابع اطلاعاتی صهیونیست صحت خبر خروج السنوار از تونل‌ها به غزه را تایید کرد.

ستاد خانواده‌های اسرای صهیونیست هم اعلام کرد تصویر السنوار در خیابان‌های غزه در حالی که اسرا در تونل‌ها می‌میرند، در حقیقت تصویر شکست اسرائیل و کابینه جنگ است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه