Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:00:02 GMT

طرز تهیه حلوای هویج

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۱۷۸

طرز تهیه حلوای هویج

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌دانیم که حلوا یکی معروف‌ترین شیرینی‌ها سنتی ایران است که مواد اصلی آن را آرد، روغن و شکر تشکیل می‌دهد که حلوای آرد گندم از همه انواع حلوا پرکاربردتر است، اما زمانی که مواد اصلی حلوا را با چندین ماده دیگر ترکیب کنیم می‌توانیم بسته به ذایقه مان انواع حلوا مانند حلوا ارده، حلوا با شیره، حلوا گردویی، حلوای هویج و … را تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین انواع حلوا، حلوای هویج بسیار پر طرفدار است که روش‌های پخت متعددی دارد.

در بیشتر مناطق ایران حلوای هویج را به شیوه خاص آن منطقه تهیه می‌کنند مثلا حلوا هویج با آرد برنج، حلوا هویج بدون آرد، حلوای هویج با شیره و …، ولی حلوا هویج ارومیه بسیار معروف است که در مناسبت‌های مختلف مذهبی و غیر مذهبی آن را سرو می‌کنند. در ارومیه این حلوا را بدون آرد و با شیره انگور (دوشاب) و مغز گردو تهیه می‌کنند. آنچه در کشور‌های عربی به عنوان حلوای هویج تهیه می‌شود از نظر مواد اولیه تفاوت چندانی با حلوای ما ندارد، ولی اصولا حلوای هویج عربی مانند باقلوا به صورت برش خورده سرو می‌شود.

این حلوا را می‌توانیم به عنوان یک شیرینی خوشمزه و سنتی در مجالس و مناسبت‌های مذهبی مختلف به عنوان حلوای نذری سرو کنیم که حلوا هویج با نان تارت و حلوا هویج رولتی، حلوا در کپسول حلوایی رایج‌ترین شکل سرو حلوا هویج مجلسی است و طرفدار بسیار دارد. در این متن آموزش حلوای هویج ساده را در نظر گرفته ایم و در ادامه روش تهیه آن را مرحله به مرحله می‌خوانیم.

مواد لازم برای حلوای هویج
هویج ۵۰۰ گرم
شکر ۲ پیمانه
آرد سفید ۱ پیمانه
گلاب ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

 


مرحله اول:

آرد گندم یا آرد شیرینی را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و آرد کمی سبک شود. سپس روغن و زعفران دم کرده را به آرد اضافه و مخلوط کنید.

 

مرحله دوم:

هویج‌ها را پوست بکنید و بپزید، هویج‌های پخته شده را خوب پوره کنید سپس به آرد اضافه و مخلوط کنید.

 

مرحله سوم:

شکر مخلوط با گلاب را نیز اضافه کنید و دورانی و در یک جهت تفت دهید تا حلوا جمع شود. سپس از روی حرارت بردارید.

 

مرحله چهارم:

پس از آماده شدن حلوای هویج را در ظرف مناسب بریزید و با خلال پسته تزیین و سرو کنید. همچنین میتوانید حلوا را پهن کنید و قالب بزنید.

 

یکی از کاربرد‌های جالب حلوا هویج این است که میتوانید بعد از سرد شدن آن را روی حلوای مجلسی تیره شکوفه بزنید. اختلاف رنگ دو حلوا جلوه زیبایی به آن میدهد.


نکات کلیدی تهیه حلوای هویج:

– می‌توان برای تهیه حلوای هویج از شیر به جای آب استفاده کرد که در این صورت حلوا هویج با شیر خواهیم داشت.

– زمانی که این حلوا با آرد تهیه می‌شود هویج آن نباید محسوس باشد و بهتر است آن را با میکسر به شکل پوره در آوریم یا اگر میکسر در دسترس نیست هویج را بپزیم و بعد آن را پوره کنیم.

– زمانی که پوره هویج آماده شد آن را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مقداری از آب آن تبخیر شود.

– هر چه نسبت هویج به آرد بیشتر باشد حلوای هویج خوشمزه تری خواهیم داشت.

 

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی آشپزی ایرانی حلوای هویج حلوا هویج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ تنوع آب هوایی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی استان ایلام موجب شده تا این ظرفیت بکر در قالب سری جدید مستند ایران گرد در شبکه مستند پخش شود. 
به گفته قارایی، تهیه کننده این برنامه، سری جدید ایران گرد در قالب ۲۶ قسمت در حال تهیه است که ۴ قسمت آن مربوط به جاذبه‌های استان ایلام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد