Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس متولیان رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راه اندازی و توسعه شبکه اجتماعی ویژه متخصصان حوزه علوم پزشکی، گفت: این شبکه اجتماعی با عنوان "تریتا اَپ" (Tritapp)  برای متخصصانی از حوزه‎‌های مختلف علوم پزشکی، چون پرستاری، دندانپزشکی و رشته‌های دیگر پزشکی تشکیل راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه افراد متقاضی برای ورود به این شبکه اجتماعی لازم است مدرکی دال بر تخصص خود ارائه کنند، ادامه داد: هدف اصلی از راه‌اندازی و توسعه این شبکه اجتماعی ارائه آموزش، بحث‌های پرسش و پاسخ میان علوم پزشکی متخصصان و تعاملات آن‌ها است.

متولیان با تاکید بر اینکه این شبکه اجتماعی همه نیاز‌های جامعه پزشکی از کلاس‌ها و آموزش تا تعاملات میان آن‌ها را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: این شبکه علاوه بر متخصصان ایرانی، متخصصان کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا را هم دربرمی‌گیرد و با توجه به شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس در افغانستان، کاربرانی از این کشور در این سامانه به منظور تبادل نظر عضویت دارند ضمن اینکه بخاطر برپایی برخی سمینار‌ها کاربرانی از عراق و برخی کشور‌ها نیز در این سامانه حاضر هستند.

وی با بیان اینکه برخی از پزشکان ایرانی مقیم سایر کشور‌ها از جمله آمریکا، فرانسه و نروژ به عضویت این شبکه اجتماعی درآمده‌اند؛ یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار متخصص در این شبکه عضویت دارند. متولیان در ادامه با اشاره به طرح‌های دیگر این شرکت در حوزه علوم پزشکی گفت: پس از شیوع کرونا در ایران ما برای ایجاد تعاملات بیشتر در متخصصان حوزه پزشکی نیاز به فضایی داشتیم که این متخصصان به راحتی با یکدیگر در آنجا صحبت کنند و Tritapp  این فضا را برای جامعه متخصصان پزشکی فراهم کرده است.

متولیان با بیان اینکه در این راستا ما چند طرح ارائه کرده‎ایم، یادآور شد: یکی از طرح‌های این بود که، چون بیماری کرونا یک بیماری جدید است و شیوه‌های مدیریت استانداردی برای درمان آن وجود ندارد فضایی را به وجود آوردیم که در آن متخصصان علوم پزشکی، تجربه‌های خود در مواجهه با کرونا را در قالب ویدئو‌ها و پادکست‌های یک دقیقه‌ای و یا حتی متن مطرح کنند. محتوا‌های ارسال شده توسط  کمیته تخصصی بررسی و پس از تایید منتشر می‌شود. این طرح هم‌اکنون فعال شده و جنبه عملیاتی پیدا کرده است.

مجری طرح توسعه "شبکه اجتماعی مدافعان سلامت" اضافه کرد: طرح دیگری که فعال کردیم بحث ارتباط با متخصصان علوم پزشکی کشور چین در شهر ووهان بود چرا که امروز پزشکان ما با سئوالات و مسائلی مواجه می‌شوند که شاید پیشتر، متخصصان چینی با آن مواجه شد و پاسخی برای آن یافته‌اند. به همین خاطر کانالی را برای تعاملات میان پزشکان ایران با چین ایجاد کردیم.

وی با اشاره به دیگر طرح شرکت دانش بنیان زیر مجموعه خود گفت: طرح دیگر ما این است که جدیدترین مقالات و دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا به ویژه با تمرکز بر چین که در حال تولید محتوا در جهان است را خیلی سریع و ظرف حداکثر ۳ روز داخل شبکه Tritapp  ترجمه و دسته‌بندی کنیم.

متولیان این شبکه را پایگاه دانش تخصصی درباره کرونا ویروس دانست و افزود: طرح دیگر ما در قالب این شبکه اجتماعی، مربوط به حوزه آموزش است. هم‌اکنون آموزش‎های تخصصی بسیاری در حال عرضه در ایران، چین و سایر نقاط جهان است که ما این آموزش‌ها را دریافت و سپس در قالب زیرنویس‌های انگلیسی و فارسی در Tritapp  برای آموزش کادر درمان به اشتراک می‌گذاریم. ضمن اینکه ما در حال حاضر خدمات کلاس‌های دیجیتال در حوزه علوم پزشکی را به دانشگاه‌ها و اساتید ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما از صندوق نوآوری و شکوفایی بابت توسعه شبکه Tritapp  تسهیلات دریافت کردیم، اظهار کرد: این تسهیلات به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بود که صرف توسعه کار، توسعه نیروی انسانی و تولید محتوا‌های مرتبط شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر شبکه اجتماعی مدافعان سلامت مقابله با کرونا شرکت های دانش بنیان شبکه اجتماعی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد