Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص پوست و مو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه راه مقابله با آن شستشوی مکرر دست ها است؛ گفت: شستشوی دست ها در بسیاری موجب خشکی پوست شده که درمان هایی برای آن ارائه می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان دکتر رضوان امیری شنبه شب(23 فروردین) به صورت آنلاین به سوالات کرونایی در موضوع شستشوی زیاد دست ها و تشدید بیماری های پوستی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

متخصص پوست و مو در پاسخ به سوال کارمند بانک که از ژل ضدعفونی کننده استفاده می کند و پوست دستش خشک و پوسته پوسته شده است پرسید با توجه به اینکه با پول سروکار دارم وقت شستن دست ها را هم ندارم راهکار درمان چیست؟ گفت: با توجه به اینکه در سطح این ویروس یک سری مواد چربی است لذا دست ها با آب و صابون تمیز می شود و لزومی به استفاده از ژل و مواد شوینده نیست شاید شما حساسیت داشته باشید سعی کنید از آب و صابون های ملایم استفاده کنید و 3 دقیقه بعد هم از مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی دست خوب شود.

 

 

 

وی در پاسخ به سوال مادری مبنی بر اینکه دختر 7 ساله ام بعد از استحمام دچار خارش شدید پوست می شود چه درمانی دارد؟ بیان کرد:  گاهی اوقات در بچه ها اگزمایی از دوران کودکی وجود دارد که امکان دارد خفیف باشد و  شامل خشکی های خفیف است که بعد از استحمام تشدید می شود؛ توصیه می کنم بعد از استحمام از روغن حمام استفاده کنند و استفاده از این روغن نباید به صورت مالیدن بر روی پوست باشد بلکه بعد از حمام و آبکشی بچه، داخل وان حمام مقداری روغن ریخته و پس از آن کودک را داخل این آب و روغن به مدت 10 دقیقه می نشیند  و بعد از اینکه بیرون آوردیم احتیاج به آب کشیدن ندارد فقط با حوله ای نرم خشک کنید تا بعد از استحمام هم مرطوب کننده یا لوسیون مخصوص کودکان به پوست بچه بزنید تا روغن جذب پوست شود.

 

 

 

دکتر امیری در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که راه چاره ای برای درمان اگزمای حاد خود و خارش صورت خواسته بود؛ اظهار کرد: برخی به علت شستشوی زیاد دچار خارش دست و صورت می شوند؛ اگر خانم خانه دار هستند که مواد خریدنی را باید شستشو دهند و سطوح منزل را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده تمیز کنند که مشکلات را زیاد می کند لذا توصیه می کنیم با دستکش کارها و فعالیت های روزمره خود را انجام دهند که کمتر دست را بشویند ضمن اینکه زیر دستکش لایتکس از دستکش نخی هم استفاده کنند زیرا بعضی حساسیت به لایتکس دستکش دارند؛ اگر اگزمای خفیف داشته باشید با رعایت این نکات و استفاده از مرطوب کننده برطرف می شود و اگر اگزمای شدید داشته باشید که بعد از رعایت موارد ذکر شده نیاز به مرطوب کننده و داروی خاص است باید تحت پزشک متخصص مصرف کنید.

 

 

 

وی در پاسخ به سوال مادری که دختر بچه 5 ساله دارد و دست این دختربچه سابقه حساسیت شدید به مواد شوینده دارد به حدی که خون می افتد، الان در این اوضاع کرونا بدتر هم شده از صابون گلیسرینه و فلوسینولون، آد، نرم کننده اوه و اوسرین ثمین استفاده می کند که پرسید استفاده از پن به جای صابون خاصیت دارد یا خیر و تا کی می توانم فلوسینولون برای دخترم استفاده کنم؟ گفت: دارویی که استفاده می شود خودسرانه استفاده نشود همچنین باید با توجه به وسعت و شدت ضایعه به صورت ترکیبی استفاده شود، اوایل مقداری شب و روز استفاده شود و بعد که کمی ضایعه بهبود یافت به تدریج باید دارو را قطع کرد و بعد یک شب درمیان تا اینکه دارو به صورت درمان نگهدارنده 2 شب در هفته  برسانیم که این درمان نگهدارنده از عود بیماری جلوگیری می کند.

 

 

 

دکتر امیری در پاسخ به سوال مخاطبی که پسری 20 ساله است و نگران ایجاد خال های کوچک بر روی صورت خود؛ بیان کرد: در خصوص ایجاد خال روی صورت  اول باید ببینیم خال هستند یا خیر، برخورد با خال اگر این خال تغییر رنگ ناگهانی و تغییر شکل ناگهانی داده باشد نیاز به نمونه برداری و بررسی است.

 

 

وی در خصوص نگرانی والدین برای اگزمای پوست دست پسر 6 ساله شان و اینکه فرزندشان از یک سال پیش دچار ویتیلیگو روی انگشتان دست و اطراف دهان شده هم پاسخ داد: شستشو باید با پن مخصوص کودکان که حاوی مواد نرم کننده و گلیسرین است انجام شود و حتماً بعد از شستشو دست کودک با گذاشتن و برداشتن حوله خشک شود و 3 دقیقه بعد هم مرطوب کننده بزنید اگر این درمان مناسب نبود ممکن است که باید از داروهای ترکیبی استفاده شود؛ در مورد ویتلیگو هم باید بگویم در این بیماری سلول ها توانایی پیگمان سازی شان از دست می دهند و گاهی سابقه ارثی است، گاهی خود بخود خوب می شود و گاهی شدت پیدا می کند فعلاً آزمایشاتی باید انجام دهید تا مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

 

 

این پزشک متخصص پوست و مو در پاسخ به سوالی که چه نوع کرمی برای خشکی پوست باید استفاده کرد؟ اظهار داشت: استفاده از پن های مخصوص و مناسب پوست خشک برای شستشوی دست و  بعد از شستشو هم کرم مرطوب کننده که فرقی نمی کند در داروخانه برندهای معتبر زیر نظر وزارت بهداشت موجود است تهیه و استفاده کنید برند خاصی مد نظر نیست، در مورد ضدآفتاب هم نحوه استفاده آن از نوع آن مهمتر است که برخی رعایت نمی کنند لذا حتماً  20 دقیقه قبل از رفتن به بیرون ضدآفتاب بزنید و لایه غلیظ بزنید و حتماً هر ساعتی یکبار این ضدآفتاب را باید تجدید کرد.

 

 

 

وی در پاسخ به شخصی که بیماری آلوپسی ( ریزش مو) دارد هم گفت: باید دید که این آلوپسی از چه نوعی هست آیا از نوع مردانه یا آراتا بوده است چون در ریزش موی آراتا ( سکه ای)  داروی تزریقی استروئیدی یا کورتون تجویز می شود و این درمان موضعی تأثیر چندانی در ایمنی شما ندارد.

 

 

 

وی در پاسخ به سوال مادری که دختر 8 ساله ای دارد و یک ماه پیش روی پیشانی اش زگیل زده که از ترس کرونا نبردم دکتر؛ چه درمانی توصیه می کنید؟ تصریح کرد: در خصوص این ضایعه باید دیده شود تا بفهمیم چه هست هرچند زگیل ممکن است خوب شود اما زگیل های مسطح روی صورت پخش می شود اما تا زمانی که بخواهد  درمان شود دست به زگیل نزند، و درمان کرایو و یا از لیزر و یا داروهای موضعی را می توان به کار برد.

 

 

 

دکتر امینی در پاسخ به سوال مخاطبی که پرسید جوش صورت دارم برای درمان آن چه پیشنهادی می دهید؟ بیان کرد: در خصوص جوش صورت در یک سنی در جوانان و نوجوانان شایع است و به غرور جوانی معروف است در سن بالاتر هم داریم، ممکن است درمان ها متفاوت باشد حتما" در مورد هورمون بابد سوالاتی پرسیده شود؛ برای باقی نماندن جای جوش، جوش که می زنید حتی اگر درمان هم نشود مدتی بعد ناپدید می شود اینکه توصیه می شود که جوش حتماً درمان شود به خاطر جای جوشی است که باقی می ماند بنابراین اولاً باید حتما" درمان و ثانیاً از دستکاری کردن جوش ها باید پرهیز و رژیم غذایی هم باید رعایت شود و ضدآفتابی که فاقد چربی باشد را به صورت بزنید.

 

 

 

وی در درمان جای جوش صورت هم گفت: برای رفع جای جوش روش های متفاوتی وجود دارد که بستگی به جای جوش هم دارد؛ معمولاً بیمارانی مراجعه می کنند که  جوش فعال دارند که توصیه می کنم ابتدا جوش صورت را درمان کنند سپس برای  رفع جای جوش هم از لیزریا تزریق اسکارین و یا چربی و ... می توان استفاده کرد و انتظار منطقی برای درمان داشته باشید هم اینکه به طور 70 درصد این اسکارین و جای جوش از بین می رود.

 

 

 

 

خانمی که 6 ماه از زایمانش می گذرد و شدیدا" دچار ریزش مو شده است روش درمان را جویا شد که دکتر  امینی در پاسخ به این سوال گفت: معمولا خانم ها 3 ماه بعد از زایمان دچار ریزش مو می شوند و این روند تا 3 ماه بعد از آن ادامه دارد و برطرف خواهد شد اگر 6 ماه بعد از شروع ریزش مو این ریزش ادامه داشته باشد حتماً باید دلایل آن بررسی شود، چون جدای از علل فیزیولوژیک علل پاتولوژیک هم مهم است که قضیه را تشدید می کند.

 

 

 

وی در خصوص چین و چروک روی صورت شخصی که پرسید بعد از مصرف نوعی صابون به جای بهبودی بدتر شده است؛  گفت: گاهی اوقات در شوینده ها موادی وجود دارد که پوست را کم آب و خشک و نهایت موجب ایجاد چین و چروک می شوند بنابراین از هر شوینده ای نباید استفاده کرد، اما برای جلوگیری از چین و چروک بهترین راه پرهیز از آفتاب و مصرف منظم از ضدآفتاب، استفاده از کرم های مرطوب کننده و تغذیه مناسب، نداشتن  استرس و خواب کافی است همچنین برای رفع چین و چروک هم بسته به سن و سال درمان های متفاوتی وجود دارد.

 

 

 

دکتر امینی در پاسخ به مخاطبی که در باره درمان لک بارداری پرسیده بود گفت: این یکی از چالش های درماتولوژی و درمانش واقعاً سخت است بستگی دارد چه نوع لکی باشد این لک در برخی  افراد اپیدرمال است و لک  محدود به لایه های فوقانی پوست است در برخی افراد هم این لک درمال است و بیماری به لایه عمقی تر پوست رفته و در برخی دیگر هم به صورت میکس یعنی هم درمال هم اپیدرمال است که با تشخیص نوع لک بارداری از درمان های موضعی و یا از کرم های آماده می توان بهره مند شد؛ اما توصیه های کلی بدون ویزیت این است که از ضدآفتاب استفاده کنید، و مصرف او سی پی ها داروی ضدبارداری هم موجب شدت لک می شود که استفاده نکنید.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکی پوست پوست خشکی پاسخ به سوال بعد از استحمام استفاده کنید داشته باشید مرطوب کننده چین و چروک جوش صورت روی صورت درمان ها ریزش مو جای جوش دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش