Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:15:14 GMT

آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۶۴۶

آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟

با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی، آگاهی از آلوده نبودن این مواد اهمیت بسیاری دارد. روغن نباتی یکی از موادی است که به وفور در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین اطمینان از ناقل نبودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته می شود امکان انتقال آلودگی روغن نباتی به ویروس کرونا، صفر است و مردم می توانند با آرامش خاطر از این محصول استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرهوشنگ بیرشگ دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران، اعلام کرد که به دلیل تولید روغن نباتی در دمای بسیار بالا احتمال زنده ماندن ویروس در این محصول نزدیک به صفر است. هم چنین او با اشاره به این موضوع که پس از پایان یافتن تعطیلات عید سلامت تمام کارکنان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته است، اطمینان داد که تولید این محصول با رعایت تمام موازین بهداشتی انجام می گیرد.

او با اشاره به تلاش افراد برای تولید هر چه بیشتر روغن نباتی در داخل کشور و بی نیازی از واردات این محصول، از رئیس بانک مرکزی تقاضای نگاهی ویژه به تولید این محصول کرده و خواستار تخصیص ارز بیشتر برای تولید روغن نباتی شد.

بنابراین مردم نگران آلوده بودن روغن نباتی به ویروس نباشند. اما باید توجه داشت که رعایت برخی نکات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است. افراد پس از خرید تمام لوازم و آوردن آن ها به داخل خانه، باید به دقت و در اولین فرصت آن ها را شست و شو داده و ضدعفونی کنند. هم چنین مواد غذایی مورد استفاده باید پخته شوند؛ چرا که ویروس در دمای بالای ۶۰ درجه از بین رفته و مواد ضدعفونی می شوند. بنابراین استفاده از روغن برای پخت غذا در شرایطی که روغن روی شعله قرار گرفته و گرم می شود، باعث انتقال ویروس نمی شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا روغن نباتی ناقل کرونا روغن نباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است