Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نامناسب بودن افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ گفت: کارگران مابقی هزینه‌های زندگی‌ خود را از کجا باید تامین کنند؟. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در ساوه، با اشاره به ضرورت بازنگری در افزایش 21 درصدی حقوق کارگران در سال 99 اظهار داشت: براساس صحبت‌های بانک مرکزی حقوق کارگران باید متناسب با تحریم‌ها افزایش یابد، این در حالی است که درحال حاضر درصد افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم نبوده و قطعا باید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان تورم بیش از 40 درصد بوده و این در شرایطی است که حقوق کارگران در سال 99 تنها 21 درصد افزایش یافته و مشخص نیست که کارگران مابقی هزینه‌های زندگی‌ خود را از کجا باید تامین کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: در تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال 99 ضوابط قانونی رعایت نشده، زیرا طبق ماده 41 قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید کمتر از میزان نرخ تورمی اعلامی از سوی بانک مرکزی نباشد، در صورتی که شاهد اختلاف 20 درصدی در میزان حقوق کارگران و تورم سالیانه هستیم.

منصوری بیان کرد: باید در میزان حقوق و دستمزد کارگران که از سوی شورای عالی حقوق و دستمزد مشخص شده، تجدیدنظر جدی صورت گیرد تا رضایت کارگران نیز تأمین شود چرا که متاسفانه پس از افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی نیز هستیم، به همین جهت، دولت باید در تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران، علاوه بر تورم موجود، تنگ شدن وُسع آنها در تامین معیشت را نیز در نظر بگیرد.

کارگر با حقوق یک میلیون و 830 هزار تومان چگونه باید زندگی کند؟‌ /انتقاد از افزایش 21 درصدی دستمزد کارگراندستمزد 99 مشکلات معیشتی کارگران را تشدید می‌کند / حقوق تعیین‌شده با نرخ تورم همخوانی ندارددستمزد سال 99 کارگران از «بخور و نمیر» هم کمتر است / آیا ‌دولتمردان ‌با این حقوق ‌10 روز زندگی می‌کنند؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: قشر کارگر ضعیف‌ترین قشر جامعه و درعین حال موثرترین قشر هستند و این میزان دستمزد برای فردی که 30 سال جسم وروح وی آسیب دیده توهین و ظلم به این قشر است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بنده برای بحران کرونا نیز این است که اگر کارفرما توان پرداخت ندارد، دولت تا چندماه مابه‌تفاوت 300هزار تومان به کارگر پرداخت کند، تا بعد از عبور از این شرایط کارفرما آن را به دولت بازگرداند.

انتهای پیام/716/ی

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستمزد کارگران حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟

آفتاب‌‌نیوز :

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت