Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:04:29 GMT

کرونا اورژانس ۱۲۳ مازندران را شبانه‌روزی کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۹۲۴

کرونا اورژانس ۱۲۳ مازندران را شبانه‌روزی کرد

دکتر فرزاد گوهر دهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که تا پیش از شروع ویروس کرونا فعالیت مرکز اورژانس ۱۲۳ وابسته به بهزیستی استان مازندران صرفا در مرکز استان متمرکز  با ۴۲ مشاور فعال بود، در حال حاضر در تمام شهرستان ها این مرکز پاسخگوی تماس مردمی است.
وی اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در مرکز استان و شهرستان ها در دو نوبت فعالند و پس از آن نیز تماس مردمی با  این مراکز در شهرستان ها به طور اتومات به مرکز استان زیر نظر کارشناسان برای پاسخگویی انتقال داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوهردهی عمده سئوال مردم از این مرکز را در روزهای کرونایی در مورد این ویروس و مشاوره گیری پیرامون برخی مشکلات خانوادگی از جمله همسرآزادی ، کودک آزاری  و سایر اختلاف خانوادگی اعلام کرد.
پرکاری مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در روزهای خانه‌نشینی کرونایی 
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : در روزهای اخیر با پیامک  وزارت بهداشت برای هدایت خانوارها در صورت بروز مشکل خانوادگی از جمله کودک آزادی و همسرآزاری  با این مرکز ،تماس ها با ۱۲۳ را چندین برابر روزهای گذشته افزایش داد.
وی افزود : بر اساس این پیامک آمار تماس مردم مازندران در روز گذشته نسبت به روزهای قبل حدود ۹ برابر شد.
گوهردهی افزایش تماس با این مرکز را دلیل اصلی برای هماهنگی با مخابرات برای افزایش مراکز تلفنی ۱۲۳ در شهرستان ها و فعال شدن شبانه روزی آن بیان کرده است.
وی کارکرد اصلی مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی را مشاوره دهی به مردم و پاسخگویی به برخی سئوالات آنها دانست.
افزایش ۱۰ درصدی تماس با مرکز ۱۲۳ در سال ۹۸
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین گفت : در سال گذشته آمار تماس مردم با مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در استان نسبت به سال قبل از آن (۹۷) حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی افزود : مردم مازندران پارسال ۴۶ هزار و ۳۱۳ بار با تلفن مرکز ۱۲۳ استان مازندران تماس گرفتند در حالی که تعداد تماس ها در سال ۹۷ حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ بار بود.

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های مهم بهزیستی برای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است. گروه‌های هدف این برنامه زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، همسران و کودکان آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی هستند که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار می گیرند.

خدمات تخصصی این برنامه نیز خدمات مددکاری ، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران اورژانس اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا و قشرهای آسیب پذیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران اورژانس اجتماعی ویروس کرونا مازندران اورژانس اجتماعی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مرکز اورژانس شهرستان ها تماس مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج