Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@00:29:50 GMT

سامانه میز خدمت الکترونیکی اوقاف در زنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۵۰۳۹

سامانه میز خدمت الکترونیکی اوقاف در زنجان رونمایی شد

به منظور تسریع در ارائه خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری، سامانه میز خدمت الکترونیکی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران از رونمایی سامانه میز خدمت الکترونیکی خبر داد و گفت: این سامانه در راستای تسریع در ارائه خدمات الکترونیکی در دستگاه های اجرایی و کاهش مراجعات مردمی راه امدازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهزاد شکوری ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه در اجرای بخشنامه "ممنوعیت ارایه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت  «ابلاغی ریاست محترم جمهوری» به شماره ۲۴۴۵۲ و  بخشنامه «تکالیف دستگاه های اجرایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا» به شماره ۷۲۴۵۵۵ ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، میز خدمت الکترونیکی اوقاف را پیاده سازی و مستقر کرد.

 

وی با یادآوری اینکه در این سامانه، بیش از ۲۰ خدمت  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این خدمات در حال حاضر شامل وقف جدید، امور خیریه، املاک موقوفه، بقاع متبرکه، امور قرآنی و امور تبلیغی است و به تدریج، کلیه خدماتی که به لحاظ قانونی نیاز به حضور شخص خدمات گیرنده ندارد، به این میز خدمت افزوده خواهد شد.

 

به گفته شکوری افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با اداره اوقاف، می توانند برای تمدید قرارداد و یا استعلام بدهی و پرداخت مبلغ اجاره از این سامانه الکترونیکی استفاده کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقف غیر مالی مانند وقف تجهیزات و وقف زمان هم از دیگر خدمات این سامانه است، گفت: افراد در حوزه های تخصصی خود می توانند بخشی از زمان خود را برای نیات خیر، وقف کنند.

 

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: همچنین با توجه به تغییر در فرایند کارشناسی املاک موقوفه، از کلیه کارشناسان رسمی دادگستری که تمایل به همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان دارند، خواسته می شود تا از طریق این میز خدمت به ثبت اطلاعات خود بپردازند.

 

هموطنان استان زنجان می توانند برای آشنایی با خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان و دریافت این خدمات به صورت الکترونیکی به میز خدمت اوقاف به آدرس my.oghaf.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه الکترونیکی اوقاف و امور خیریه استان زنجان سنت حسنه وقف اوقاف و امور خیریه استان زنجان اداره کل اوقاف و امور خیریه میز خدمت الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم