Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کارخانه الکل یاسوج بیش از ۱۲۰هزار لیتر الکل تولید داشته که ۴۰هزار لیتر از این میزان را به کارخانه "سینره" یاسوج برای تولید ژل ضدعفونی کننده تحویل داده است.

“امام بخش قائدی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: زمان شروع شیوع کرونا و اعلام آمادگی، در معاونت غذا و دارو سعی کردیم کارخانه الکل را که بیش از یکسال از آن استفاده نمیشد و تعطیل بود را راه اندازی کنیم و مقادیر زیادی از مواد اولیه آن را که ذرت بود اداره صنعت، معدن و تجارت در اختیار کارخانه قرار داد و همچنین هرچیزی که نیاز بود از واحد غذا و دارو در اختیار آن گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: می توان گفت علت این که بیماری کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز کنترل شده به واسطه الکل هایی بوده که در ماه اول شیوع کرونا در سطح استان توزیع کرده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: نزدیک به ۱۰۰ هزار لیتر الکل در سطح استان توزیع کردیم که این الکل از کارخانه الکل استان و بعد از آن کارخانه سینره بوده که کارخانه سینره خط تولید مواد شوینده خود را بسته و  شروع به تولید ژل کرده است که این ژل و الکل به صورت مکمل هم در سطح بازار عرضه و در سطح استان توزیع شدند.

 قائدی بیان کرد: ابتدا مقادیر الکل در سطح استان کم بوده اما روز به روز مقادیرش زیاد شده و هم اکنون به هر داروخانه ای مراجعه کنید الکل موجود است ما همچنین مقادیر زیادی الکل از استان های دیگر به وسیله چند شرکت که توزیع و پخش داشتند وارد کرده برای مثال ما یکبار ۵۰ هزار بطری ۱۲۰ سی سی وارد کرده که به داروخانه ها توزیع کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: ما کمبود ماسک و دستکش در سطح استان داشتیم و تعداد ماسکی را که برای ما می آمد همه را در اختیار بیمارستان ها و مراکز بهداشت درمانی قرار می دادیم به خصوص ماسک N۹۵که حتما باید در اختیار بیمارستان ها و افراد نمونه گیر قرار می گرفت.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: تا به امروز سعی کردیم از لحاظ ماسک و دستکش کمبودی برای بیمارستان های استان به وجود نیاید و سهمیه ما روزانه ۵۷ عدد ماسک N۹۵ بود که الان به ۱۷۹ عدد در روز رسیده که هنوز هم برای عموم مردم ماسک در اختیار نداریم ضمن اینکه از روزهای اولیه گروه های جهادی مثل سپاه سازندگی و بقیه نهادها سعی کردند از باندهای مخصوص ماسک تهیه کنند و ما گفته ایم اگر این ماسک ها استریل شود و سه لایه باشند که بتوانند جلوی کرونا را تا حدودی بگیرد اشکال ندارد.

قائدی بیان کرد: بسیج سازندگی سپاه فتح استان هم حدود ۵۰ هزار ماسک تولید و در اختیار کلیه داروخانه ها قرار داد که در سطح استان و ادارات توزیع شدند علاوه بر این خیلی از داروخانه ها مقادیر زیادی ژل، ماسک و الکل از بیرون خریداری کردند.

وی اظهار کرد: تمامی این اقدامات با هم باعث شد بیماری در سطح استان ما به کمترین مقدار خود برسد اما هنوز هم ما ممکن است از لحاظ دستکش مشکل داشته باشیم و ما نامه نگاری های لازم را برای شرکت های تولیدکننده دستکش انجام دادیم که حتما سهمیه استان ما را مشخص کنند که اگر سهمیه استان ما مشخص شد ما این سهمیه را گرفته و اول در اختیار بیمارستان ها و بعد مراکز بهداشتی درمانی قرار می دهیم.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: طبق پروتکل وزارت خانه، داروهای لازم را جذب کردیم و مقادیری زیادی  از سهمیه خود را گرفته ایم و در هفته گذشته اعلام کردیم که تقریبا دیگر نیازی به خیلی از داروها نداریم چون ما هنوز در انبارهایمان دارو موجود داریم اما باز در تلاش هستیم به خصوص برای دستکش، ماسک و ژل برای جاهایی که حتما نیاز هستند و همچنین پیگیر هستیم که مشکلی برای عموم مردم به وجود نیاید.

قائدی بیان کرد: کارخانه الکل استان بیش از ۱۲۰ هزار لیتر الکل تولید داشته که ۴۰ هزار لیتر از این میزان را به کارخانه "سینره" یاسوج برای تولید ژل ضدعفونی کننده تحویل داده و همچنین در کارخانه”سینره” یاسوج، ۸۴ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده تولید شده که از این تعداد ۴۴ هزار عدد در استان، ۴۰ هزار عدد در خارج از استان توزیع، ۳۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده نیم کیلویی و ۱۳ هزار عدد آن بصورت ۲۵۰ سی سی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد الکل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کروناویروس ژل ضدعفونی کننده هزار لیتر الکل بیمارستان ها کارخانه الکل سطح استان هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر در روز، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده تنها در سال گذشته، ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)