Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جعفر طولابی فرماندار خرم آباد گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا و هماهنگی با اداره اماکن این واحد‌های متخلف شناسایی، پلمب و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شدند.

او با بیان اینکه اتهام واحد‌های متخلف تهدید علیه سلامت عمومی است ادامه داد: روز گذشته نیز ۹ مرکز تجاری و خرید شهر به دلیل فعالیت بر خلاف دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا پلمب شده و امروز نیز چهار مرکز دیگر به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خرم آباد با یادآوری اینکه شروع بکار اصناف کم خطر تنها با اخذ تعهد و التزام به اجرای ضوابط بهداشتی امکانپذیر است تصریح کرد: اصناف درصورت تمایل می‌توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، شروع به کار نمایند.

او اظهار داشت: درصورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر» استان‌ها مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فرودین است.

طولابی ادامه داد: بر این اساس برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحد‌های صنفی از صبح جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۲می توانند در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام نمایند.

او  گفت: اصناف پس از تایید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه و نصب در واحد صنفی مجاز به شروع فعالیت هستند.

فرماندار خرم آباد افزود: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا درسامانه arkazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم مردم و اصناف می‌باشد و تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

او یادآور شد: تمامی واحد‌های تولید در بخش‌های مختلف صنفی، صنعتی، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز‌های ضروری مردم ازجمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها می‌باشند.

طولابی تاکید کرد: فعالیت صنوفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و ازدحام جمعیت در آن واحدها، پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل است.

او گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینما ها، جشنواره‌ها و نمایشگا‌های هنری و فرهنگی می‌باشد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس پلمب بهداشتی مقابله با کرونا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران

فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه با سه نوع شرط برای خانه دار شدن کارگران تدابیری اندیشیده شده است، گفت: کارگرانی که زمین دارند ولی آورده اولیه، برای شروع ساخت و ساز ندارند مقرر شده تا تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد تا به محض پیدا کردن تمکن مالی شروع به ساخت مسکن کنند.

وی افزود: کارگرانی هم که شرایط ساخت را دارند، ولی زمین ندارند که برای این افراد هم مقرر شده تا زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن کارگری به آنها تعلق بگیرد و کار ساخت نیز برای آنها صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برای کارگرانی هم که دارای زمین هستند و نیاز به تسهیلات دارند مقرر شده همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار گیرد تا شروع به ساخت کنند.

 استاندار با اشاره به اینکه بزودی فرایند اجرایی تهیه و واگذاری و ساخت مسکن کارگری در استان یزد اعلام می‌شود، افزود: قرار است در کارگروهی با حضور معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم همه کارگران واجد شرایط مسکن کارگری را ساماندهی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فوت‌وفن پخت املت قهوه‌خانه‌های دربند
  • شاید صلاح این پیراهن لیورپول را به تن نکند!
  • (ویدئو) فوت‌وفن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی