معرفی مبل چستر مبلی مدرن و البته کلاسیک
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۰۸۸
مبل چسترفیلد یکی از شناخته شدهترین انواع مبلمان در جهان است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توکامارت، شما میتوانید به هر مکانی در سراسر جهان سفر کنید و به احتمال بالایی در یک مقطع با آن روبرو شوید، خواه در یک لابی هتل، یک دفتر یا در جاهای دیگر. مبل چستر فیلد یا به زبان سادهتر مبل چستر با توجه به شکل و ظاهر خاص و کلاسیک خود حس و حال زندگی در قرن هجدهم را به صاحبانشان میدهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ویژگیهای ظاهری مبل چسترفیلد
اگر قصد خرید مبل چستر را دارید بهتر است بدانید که یکی از ویژگیهای مبل چستر تولید آن در ابعاد و اندازههای مختلف است. پس به هیچ عنوان نباید نگرانی بابت خرید مبل چستر وجود داشته باشد، اگر خانه شما متراژ پایینی دارد میتوانید مبل چستر با سایز کوچکتر و دستههای ظریفتر را انتخاب کنید و اگر محیطی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهید متراژ بالایی دارد، میتوانید مبل چستر با سایز بزرگتر و دستههای ضخیمتر را انتخاب کنید. از دیگر ویژگیهای خاص ظاهری این سبک مبلمان که در بالا هم به آن اشاره شد داشتن دکمههای لمسه کاری شده، پشتی کوتاه و دستههای بلند است که باعث میشود نظر هر کسی را به خود جلب کند.
مبل چستر فیلد مناسب چه سبک دکوراسیونی است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که شما از هر سبک دکوراسیونی که استفاده میکنید، میتوانید از مبلمان چستر برای دو چندان کردن جلوه و زیبایی آن بهره ببرید، پس هیچ محدودیتی برای استفاده از این مدل مبلمان وجود ندارد.
به طور مثال اگر در خانه خود از مبل چستر فیلد سنگین و سنتی استفاده کردهاید، میتوانید از یک سری مبلها و وسایل تزیینی که مدرن هستند نیز استفاده کنید و این تضاد باعث میشود همخوانی محیط را بشکنید و جلوهای متفاوت به منزل خود بدهید. اگر فکر میکنید که ایدههای جدید شما میتواند منزل شما را زیباتر کند برای استفاده و به کارگیری ایدههای خود هراسی نداشته باشید و آن ها را انجام دهید.
یکی از بارزترین ویژگیهای مبلهای چستر فیلد راحتی آنهاست، ولی بعضی اوقات در این سبک مبل از قطعاتی استفاده میشود که فقط جنبه زیبایی دارند و نه تنها باعث راحتی بیشتر نمیشوند بلکه راحتی را از افراد سلب میکنند و برای نشستن طولانی مدت مناسب نیستند. پیشنهاد میشود در هنگام خرید به این نکته توجه کنید و راحتی را فدای ظاهر نکنید.
انواع روکش استفاده شده در مبل چستر
کلاسیکترین نوع روکش برای یک مبل چستر فیلد چرم واقعی است، استفاده از چرم طبیعی ظاهری اصیل و کلاسیک را سبب میشود به طوری که حس و حال زندگی در خانههای لوکس انگلستان در قرن هجدهم را به شما میبخشد، ولی همانطور که مطلع هستید اگر از چرم طبیعی برای روکش مبل استفاده شود باعث بالا رفتن بیش از حد قیمت تمام شده میشود که عملاً خرید این سبک از مبلمان را برای اکثر افراد غیر ممکن میکند. به همین علت تولید کنندهها در کنار روکش تمام چرم که مشتریهای خاص خود را دارد از روکش چرم مصنوعی و همچنین پارچههای مخمل و کتان هم استفاده میکنند که زیبایی خیره کنندهای به آنها میبخشد.
چگونه از خرید مبل چسترفیلد بیکیفیت خودداری کنیم؟
تمایل زیاد افراد برای خرید مبلهای چستر فیلد باعث شده که بعضی از سودجویان در صدد تولید جنسهای بیکیفیت با قیمتهای پایینتر کنند ولی ظاهرا این مبلها را طوری طراحی میکنند که به نمونههای اصلی بسیار نزدیک است و تشخیص آن برای افراد معمولی که اطلاعی از مبلمان ندارند بسیار دشوار است.
اگر میخواهید مبل اصلی از فرعی را تشخیص دهید باید بگوییم که یکی از راههای این تشخیص قیمت مبلمان است که اگر قیمت پیشنهادی یک قیمت ارزان و پایین باشد یعنی موادی که در ساخت آن استفاده شده کیفیت لازم را نداشته و شما نمیتوانید انتظار کیفیت مطلوب در حد مبلهای چستر فیلد اصل که از آن برای شما صحبت کردیم را داشته باشید. راه بعدی برای تشخیص کیفیت دقت به جزئیات است، مثلا مواد به کار رفته در آن زمخت و بیکیفیت نباشند، و همچنین پارچه و کیفیت دوخت آن بد شکل است. از دیگر ویژگیهای مبل چستر بیکیفیت استفاده از چوبهای مخلوط و بیکیفیت به جای چوب فصلی است.
در این مطلب اندکی در خصوص راهنمای خرید مبل چستر با شما صحبت کردیم. در کنار این مطالب خرید از فروشگاههای معتبر و شناخته شده یکی از مطمئنترین راهها برای خرید مبلمان چستر اصل است. علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع مبلمان به فروشگاه اینترنتی توکامارت به نشانی tookamart.com مراجعه کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: خرید مبل خرید مبل چستر مبل چستر بی کیفیت مبل ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تجلیل از استادان سرآمد آموزشی که عصر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم خطاب به استادان اظهار کرد: انشاءالله خداوند به شما توفیق دهد که شغل معلمی را شغل انبیاست با صحت و سلامت و تربیت دانشجویان ایمانی و دغدغهمند نسبت به سرمایههای ایرانی به محقق کنید.
وی با گرامیداشت یاد شهیدمطهری بیان کرد: شهید مطهری فیلسوف، فقیه و عالم دین بود و در کنار عالم دین بودن دارای غیرت دینی هم بود؛ چرا که بین غیرت دینی و عالم دین بودن تفاوت وجود دارد، البته باید از همسر ایشان مرحومه مغفوره خانم روحانی هم یاد کنیم؛ چرا که شهیدمطهری قطعا با پشتیبانی همسرشان توانستند جایگاه علمی را کسب کنند.
دبیر شوری عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه شما استادان با اصطلاح مدرن، آشنایی دارید، اصطلاح مدرن وصف خیلی از موضوعات از قبیل فلسفه، علم، فناوری، صنعت، سبک زندگی و ... است. معروف است که میگویند دکارت پدر فلسفه مدرن است، یعنی قبل از دکارت فلسفه، فلسفه مدرن نبود یا می گویند نیوتون در نیمه دوم قرن هفدهم پدر علم مدرن است، یعنی قبل از وی علم بود، اما علم مدرن نبود. این سوال خیلی مهم است که میگویند علم مدرن چیست؟ و چه فرقی با علم غیر مدرن دارد؟ علمی در دوران قرون وسطی مطرح بود که در اصطلاح غربیها علم با مبنای سنت مسیحی نام داشت که با ظهور گالیله در قرن هفدهم و نیوتون در نیمه دوم قرن هفدهم علم مدرن شکل گرفت.
استاد خسروپناه با طرح این سوال که علم مدرن چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ ادامه داد: اصولا ما در تفکر اسلامی معتقد به علم، دانش، معرفت و فریضه دانستن علم هستیم و توصیه شدهایم که به دنبال علم برویم و فرمودهاند که بر زن و مرد مسلمان علم فریضه هست. این علم که العلم السلطان یا فریضه است، چیست؟ آیا علم مدرن هست؟ با تعبیر فلسفه علم، چقدر با این پارادایم علم مدرن موافق هستیم؟ دانشگاه ها شکل گرفته و دروس دانشگاهی عمدتا علومی است که از غرب آمده است، اکنون فیزیک یک علم مدرن است و با فیزیکی که در طبیعات قدیم تدریس میشد، متفاوت است.
وی ادامه داد: در طبیعات قدیم عناصر ۴ گانهای را قائل بودند که شامل خاک و آب و باد و آتش میشده است؛ اما در علم مدرن هم قوانین ترمودینامیک تغییر کرده و هم عناصر جدول مندلیف مرتب رو به توسعه است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین پارادایم علمی تغییر کرده است، آیا با داشته هایی که داریم با علم در اندیشه اسلامی می توانیم علم مدرن را بپذیریم، معمولا این سوال را خیلی ها ساده جواب می دهند و می گویند هر علمی که نافع باشد، باید مورد استفاده قرار بگیرد حال علم مدرن باشد یا علم دوران سنت باشد، اگر نافع است باید بپذیریم. فیزیک و شیمی و زمین شناسی و علوم مهندسی و فناوری نافع هستند و استفاده میشوند که برخی از این علوم بهره نادرست میبرند و آن را بد استفاده میکنند مثل چاقویی که یکی از آن استفاده درست میکند و دیگری استفاده غلط میکند.
استاد خسروپناه گفت: اسلام بر علم حکمی و مبتنی بر حکمت تأکید دارد که با علم سنت مسیح قرون وسطی متفاوت است. با علم مدرن هم متفاوت است، البته وقتی میگویند تقابل طبیعتا نافی وجوه اشتراک نیست.
وی با طرح این پرسش که چه نسبتی بین علم حکمی با علم مدرن وجود دارد؟ اضافه کرد: عقل قطعا ابزار علم است، البته امروزه در علم مدرن مخصوصا در مهندسی، صنعت، فناوری و ... غیر از عقل از تخیل هم بهره میبریم و به همین علت است که بشر صاحب علم اکتسابی زایشی است و تولید علم میکند، اما حیوانات این کار را نمیکنند، آنها علم دارند، اما علم غریزی است و ما انسانها علم عقلی داریم، قطعا پشتوانه علم عقل است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر بخواهم تفاوتی در ساحت عقل بین علم مدرن و علم حکمی ذکر کنم این هست؛ عقلی که در دوره مدرن و دوره فلسفه مدرن مطرح است و در علم مدرن اثرگذاشته است 2 معنایی از عقل بود؛ دکارت وقتی از عقل سخن می گوید عقل نظری ریاضی را مدنظر قرار میدهد و میگوید اگر انسان ریاضی بداند عالم را نیز میشناسد. وقتی نوبت به عقل استدلالی کانت رسید، عقل دیگری را به میدان نشاند به نام عقل علمی. پس از کانت فیلسوفان دیگری مانند ماکس وبر که جامعهشناس و فیلسوف بود، عقل معاش یا برنامهریز را مورد تاکید قرار داد.
استاد خسروپناه گفت: در سیر علم مدرن که مبتنی بر فلسفه مدرن است، 3 عقل نظری و عقل عملی و عقل ابزاری مطرح است. اگر کسی بخواهد علم مدرن را بر اساس عقل مدرن تعریف کند باید بگوید علم مدرن دانش زاییده عقل نظری یا عقل عملی با عقل ابزاری است. اما آیا در حکمت عقل نظری را قبول داریم؟ اگر نهادهای اصلی قدرت ابن سینا، سهروردی تا خواجه نصیرالدین، علامه طباطبایی باشند عقل نظری و عقل عملی را قبول داشتند. ما شیعیان عقل نظری و عملی را قبول داریم. آیا در فرهنگ اسلامی واژهای معادل عقلانیت برنامهریز داریم یا خیر؟
وی بیان کرد: منشا حکمت را «خرد ناب» میدانیم که اگر جامع شود معنای لب میدهد. عقل جامعه و خرد ناب این است که عقل نظری، عملی و معاش را قبول داشته باشیم، اما این عقل مدرن است، در علم حکمی که مبتنی بر خردناب است، غیر از عقل نظری، عملی و معاش یک عقل چهارمی به نام عقل معاد است که اگر این ۴ عقل سمع و بصر، تخیل، تعقل و عقل ناب با هم جمع شوند عقل معاد یا لُب را شکل میدهند، پس فرق علم مدرن با علم حکمی در این نیست که یکی عقل را قبول داشته باشد و دیگری خیر، بلکه هر دو عقل نظری و عملی و معاش و برنامه ریزی را قبول دارند، ولی علم حکمی عقل معاش و معاد را هم قبول دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: برخی نظریه های علوم اجتماعی مانند عقلانیت ارتباطی که هابرماس مطرح می کند عقل نظری را قبول ندارد، پست مدرن ها عقل نظری و عملی را قبول ندارند و جزء علم مدرن به شمار میآیند، البته نمیخواهم بگویم کسی که جزء پست مدرن است علم نظری و عملی را قبول ندارد، اما هستند کسانی که در علم مدرن عقل نظری و عملی را قبول ندارند، امروزه روانشناسی و جامعه شناسی پست مدرن داریم، پس وقتی علم حکمی خواهیم داشت که عقل نظری و عملی و معاش و معاد با هم جمع شوند که حکمت را تشکیل می دهد و به علمی که از حکمت سرچشمه بگیرد علم حکمی نام دارد.
استاد خسروپناه افزود: آیا در برنامه آموزشی و درسی و شورای گسترش و تعیین رشته ها و سرفصلها و تدوین کتب درسی این تمایز فلسفی اثر می گذارد یا خیر؟ استادان و نخبگان باید برای این پرسش پاسخ بیابند.
وی تاکید کرد: عالمان ما از ابن سینا تا رازی، شیخ بهایی و میرداماد و ... علم حکمی را دنبال میکردند، اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم، محتاج علم حکمی هستیم. حال باید دنبال آن باشیم که چگونه علم حکمی را با عقل معاد پیوند دهیم، شما استادان حکمت بنیان انشاءالله با کنش و خرد و فضیلت و اخلاقی که دارید می توانید این علم را به ثمر برسانید، ولی مهم است که در برنامه های درسی به آن توجه کنیم و امیدواریم خداوند عمری به ما عطا کند تا علم حکمی را در سراسر دنیا نشر دهیم.
انتهای پیام/
نادیا عابد