Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:48:18 GMT

لیبی | اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۲۴۶

لیبی | اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس

نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از اسارت پنج تن از نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی (طرابلس) از اسارت پنج تن از نیروهای حفتر در محور المشروع واقع در جنوب طرابلس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی المجعی» در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت، پس از موفقیت این عملیات بی‌سابقه در محور المشروع، درگیری‌ها بار دیگر ازسر گرفته شد.

او اشاره کرد که آرامش نسبی در دیگر محورهای جنگی در جنوب طرابلس حاکم است و به هر گونه تحرکاتی که رصد شود، با توپخانه سنگین پاسخ داده می‌شود.  

روز جمعه نیز نیروهای دولت وفاق ملی گزارش دادند که یکی از تأسیسات بندر طرابلس از سوی نیروهای حفتر هدف قرار گرفت و به کلی تخریب شد.

با وجود اعلام آتش‌بس انسانی به منظور مبارزه با ویروس کرونا اما نقض آتش‌بس از طرف نیروهای حفتر همچنان ادامه دارد.

نیروهای دولت وفاق ملی اخیرا عملیات «طوفان صلح» علیه شبه‌نظامیان حفتر را آغاز کردند.

از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب قرار گرفته است؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ برخوردار است.

حفتر (فرمانده نیروهای شرق لیبی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با حمله به غرب کشور تلاش کرده که طرابلس، پایتخت و مقر دولت وفاق ملی را اشغال کند اما تاکنون بر خلاف حمایت‌های بی‌شمار عربستان، امارات و مصر و همراهی آمریکا، موفق به این کار نشده است. ترکیه و قطر نیز از طرابلس حمایت می‌کنند.

اعزام نظامیان جدید به محورهای جنگی طرابلس

مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر روز شنبه (دیروز) از اعزام نظامیان جدید برای مشارکت در عملیات‌های جنگی در محورهای طرابلس خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این مرکز آمده است که گردان العاصفه پس از اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در نبرد، به منظور تقویت یگان‌های نظامی به محورهای جنگی طرابلس اعزام شد.

نیروهای حفتر روز جمعه نیز اعلام کردند که پدافند هوایی دو پهپاد ترکیه‌ای متعلق به دولت غرب لیبی را در نزدیکی شهر ترهونه و العزیزیه (غرب لیبی) منهدم کردند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و روسیه از یک سال قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند، نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه برخوردارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی خلیفه حفتر فائز السراج دولت وفاق ملی نیروهای دولت نیروهای حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است