Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:04:31 GMT

ناظمی اردکانی: دولت درگیر دوگانه «معیشت» و «سلامت» است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۳۱۱

ناظمی اردکانی: دولت درگیر دوگانه «معیشت» و «سلامت» است

خبرگزاری مهر: محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران درباره مواجهه دستگاه اجرایی کشور با ویروس کرونا، گفت: متأسفانه دولت و به ویژه رئیس دولت در اتخاذ برخی تصمیمات متزلزل عمل کرده و در زمینه قرنطینه هزینه‌های بسیاری سنگینی در حوزه مدیریت و کنترل این بیماری برای کشور به بار آورده است، در حالی که شاهد بودیم کشور‌هایی مثل چین که دولت‌هایشان با قطعیت عمل کردند موفق شدند که یک گسست جدی در این بیماری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر انقلاب در فرمایشات روز نیمه شعبان تاکید کردند که به تصمیمات ستاد تشکیل شده برای مبارزه با این بیماری مهلک عمل شود و به نظر می‌رسد که اگر این تصمیمات با قطعیت اجرا شود قطعاً برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: در موضوع تزلزل دولت در اجرای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا به نظر می‌رسد که مشاوران اقتصادی دولت و رئیس جمهور، دوگانه سلامت_معیشت ایجاد کرده‌اند و این‌طور القا می‌کنند که معیشت نسبت به سلامت جامعه اولی است و رسانه‌های خارج نشین نیز از این موضوع حساس سو استفاده‌هایی کرده‌اند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید در شرایط فعلی بحث تحریم‌ها مطرح شود، اظهار داشت: برخی در صددند تا این ویروس را بهانه‌ای برای طرح مجدد مذاکره با آمریکا قرار دهند که این به معنای نهایت عجز و درماندگی قائلان به این نظر است که مدعی تعامل حداکثری با غرب هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تا امروز با اتکا به ظرفیت‌های علمی و فنی درون کشور به خوبی توانسته‌ایم تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک، لباس پزشکان و پرستاران و تجهیزات پزشکی را تأمین کنیم در صورتی که کشور‌های مدعی توسعه یافتگی که ما را در شرایط تحریم قرار داده‌اند هم از لحاظ کادر پزشکی و هم از لحاظ تجهیزات پزشکی درمانده شده‌اند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بیماری اخیر به خوبی نشان داده است که رویکرد جهادی در بیمارستان‌ها و کادر درمان تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد و رهبر معظم انقلاب هم در پیام اخیرشان از کادر درمانی و مردم به خاطر این روحیه تجلیل کردند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه بحران پیش آمده یک ابتلاء برای نظام جهانی است که می‌شود آن را به یک فرصت تبدیل کرد، افزود: با گسترش این بیماری نظم موجود در جهان که توسط کشور‌های غربی حاکم شده بی اعتبار و از هم گسیخته شد و اگر قرار باشد یک نظم جدیدی در پساکرونا شکل بگیرد ایران می‌تواند بیشترین سهم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر چه بلوک شرق از جمله چین و روسیه نیز می‌توانند در این نظم جدید، سهم به سزایی داشته باشند، اما چون صاحب ایدئولوژی نیستند نمی‌توانند بیش از جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ناظمی اردکانی معیشت سلامت ناظمی اردکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میثم لطیفی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره ممنوعیت دریافت هدیه برای کارکنان دولت، اظهار داشت: بخشنامه‌ای از طرف دفتر سلامت اداری و فرهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن، دریافت هرگونه هدیه برای کارکنان دولت، ممنوع است؛ امیدواریم با این کار، سلامت اداری، افزایش و فساد، کاهش پیدا کند.

لطیفی تصریح کرد: ۱۴ اردیبهشت، آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود؛ در این آزمون، پس از ۱۰ سال، ۱۹۱۱۲ تن در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان ـ امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی ـ جذب خواهیم داشت؛ ۱۰ سال بود که این مجوز داده نشده بود.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار تن برای این آزمون، ثبت نام کرده‌اند و جهاد دانشگاهی، آن را برگزار می‌کند، گفت: امیدواریم تا نیمه خرداد، نتایج آزمون اعلام شود و اول مهر، این افراد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند.   لطیفی اظهار داشت: این کار، تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب بود که برای کیفیت‌بخشی، مربیان پرورشی را در آموزش و پروش، جذب کنیم.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، درباره استخدام سرایداران یا نیرو‌های خدماتی در مدارس با عنوان بابای مدرسه، تصریح کرد: در این زمینه قرار بود که تأمین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه مشخص شود؛ ما در سقف تأمین اعتبار، کمک می‌کنیم و مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محرومند، در اولویت هستند.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو