Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@08:16:43 GMT

سقوط 36 درصدی فعالیت های اقتصادی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۶۸۵

سقوط 36 درصدی فعالیت های اقتصادی در فرانسه

پیش بینی بانک مرکزی فرانسه از تعطیلی گسترده بخش های مختلف اقتصادی، افت 6 درصدی رشد اقتصادی این کشور در 3 ماهه نخست امسال خواهد بود.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، در شرایطی که فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا به سومین کانون مرگبار کرونا در اروپا تبدیل شده و دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مرگبار اقدام به اعمال قرنطینه سراسری کرده است، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد که حجم فعالیت های اقتصادی در این کشور در مقایسه با زمان قبل از شیوع بحران کرونا ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرکز به دولت فرانسه هشدار داده است که هر ماه قرنطینه سراسری در خاک این کشور باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی سه درصد کاهش پیدا کند. دولت فرانسه که پیشتر تصمیم به قرنطینه این کشور تا پانزدهم مارس گرفته بود از تمدید این وضعیت تا ماه آوریل خبر داد. این احتمال وجود دارد که گزارش رشد فصلی فرانسه که قرار بوده در پایان ماه آوریل منتشر شود، دیرتر منتشر شود.

پیش از این نیز بانک مرکزی فرانسه پیش بینی کرده بود در نتیجه تعطیلی گسترده بخش های مختلف اقتصادی فرانسه، رشد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال به منفی شش درصد برسد.

از سوی دیگر مقامات قطری از ثبت رشد منفی ۰.۶ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ خبر دادند تا بدین ترتیب رشد اقتصادی فصلی قطر پس از ۱۱ فصل منفی شود. در بین بخش های مختلف، بیشترین افت مربوط به بخش فناوری و ارتباطات با رشد منفی ۹.۴ درصدی بوده است و پس از آن نیز ساخت و ساز با رشد منفی ۱.۸ درصدی و تولید با رشد منفی ۱.۵ درصدی قرار دارند. بیشترین رشد نیز طی این مدت مربوط به خدمات دولتی با رشد ۱۱ درصدی بوده است و پس از آن نیز حمل و نقل با رشد ۹.۴ درصدی و خدمات مالی با رشد ۷.۳ درصدی قرار دارند.

انتظار می رود با توجه به تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد قطر در نتیجه شیوع کرونا، روند کوچک شدن اقتصاد این کشور ادامه داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بحران کرونا فرانسه بحران کرونا پول نیوز رشد اقتصادی ویروس کرونا رشد منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی