Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:23:25 GMT

کاهش تولید اوپک باعث بسته شدن چاه های نفت روسیه نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۷۲۸

کاهش تولید اوپک باعث بسته شدن چاه های نفت روسیه نمی شود

وزیر انرژی روسیه گفت تولیدکنندگان نفت این کشور هیچ کدام از تاسیسات نفتی خود را نمی‌بندند چون دیگر نمی‌توانند فعالیت های آنها را از سر بگیرند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، با ادامه مذاکرات بین تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک برای کاهش تاریخی تولید نفت، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت تولیدکنندگان نفت این کشور هیچ کدام از تاسیسات نفتی خود را نمی‌بندند چون دیگر نمی‌توانند فعالیت های آنها را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در گفتگو با شبکه خبری راشا-1 گفت اعتقاد دارد شرکت های نفتی اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند.

 نواک قبلاً ابراز نگرانی کرده بود برای تبعیت از کاهش تولید بزرگ اوپک جهت نجات بازار نفت، روسیه باید فعالیت‌هایش در چاه های نفتی کوچک را متوقف کند. برخی تحلیلگران گفته بودند بسیاری از این تأسیسات از دوران شوروی سابق مانده اند و راه اندازی دوباره آنها غیر ممکن خواهد بود یعنی روسیه باید برخی از این ذخایر نفتی را دفن کند.

 اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت و تولیدکنندگان بزرگ متحد آن به رهبری روسیه در روز پنجشنبه توافق کردند 10 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند. این قرارداد به خاطر مخالفت مکزیک هنوز امضا نشده است. مکزیک با سهمیه ای که این گروه برای تولید آن در نظر گرفته موافق نیست ولی تولید خود را 100 هزار بشکه در روز پایین می آورد. آمریکا هم مسئولیت 250 هزار بشکه دیگر از کاهش تولید مکزیک را برعهده می‌گیرد.

تاکید نروژ بر همکاری خود با اوپک برای کاهش تولید نفتکاهش تولید اوپک و متحدانش به تعادل بازار نفت کمک می کند

 قرار است این گفتگوهای نفتی ادامه پیدا کند. اگر طرح اولیه این قرارداد امضا شود، ائتلاف اوپک و متحدانش تولید خود را 10 میلیون بشکه در روز از اول ماه می پایین می‌آورند. طی دو ماه، این کاهش به 8 میلیون بشکه در روز تا 31 دسامبر 2020 می رسد و پس از آن شش میلیون بشکه در روز از اول ژانویه 2020 تا 30 آوریل 2022 از تولید نفت این گروه کم می‌شود.

 نواک گفت انتظار می‌رود علاوه بر تلاش اوپک و متحدانش برای افزایش قیمت نفت، تولید کنندگان خارج از این گروه هم  حداقل 5 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

 انتهای پیام/55

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز کاهش تولید تولید خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

مجله آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حرکت برای اعمال تحریم‌های شدید بر بخش پرسود گاز روسیه است که برای اولین بار از زمان حمله این کشور به اوکراین بیش از دو سال اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش الحره، این مجله به نقل از سه دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت که کمیسیون اروپا در چارچوب چهاردهمین بسته تحریمی آماده می‌شود تا فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه در بنادر اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

آنها گفتند که کمیسیون همچنین اعمال محدودیت بر ۳ پروژه جدید گاز طبیعی مایع روسیه را درخواست خواهد کرد.

اما به گفته این مجله، پیشنهاد‌های روی میز تنها بخش کوچکی از میلیارد‌ها دلاری را که مسکو سالانه از گاز طبیعی مایع دریافت می‌کند، در بر می‌گیرد.

به گفته کارشناسان و داده‌های تحلیل‌ شده توسط پولیتیکو، تحریم‌ها فقط به حدود یک چهارم سود روسیه از گاز طبیعی مایع، بالغ بر ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) خواهد رسید.

این تحریم‌ها در بحبوحه هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای خفه کردن درآمد‌های سوخت فسیلی مسکو، اعمال می‌شود.

به نوشته این مجله، اگرچه اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه را ممنوع کرده است، اما بسیاری از خلاف‌ها و تاکتیک‌های فراری باعث شد که پول به سمت کرملین سرازیر شود.

به گفته پولیتیکو، اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت