Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جدید۱۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد فضای آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد، ادامه داد: بخاری های نفتی از سطح ۴ هزار و ۴۶۰ مدرسه سیستان و بلوچستان جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهراله رخشانی مهر» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدیو کنفرانس در زاهدان برگزار شد به خبرنگاران گفت: نگاه به حوزه مدرسه سازی همیشه در نظر دولتمردان و مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، نگاه ویژه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مسئولان همواره تلاش دارند که کمبود سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان را جبران کنند.

 

رخشانی مهر اضافه کرد: به این منظور در سال 1395 یک ردیف ویژه تحت عنوان ایجاد فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان مشخص شد.

 

وی با بیان اینکه این ردیف جزء ردیف ها ملی است که خاص سیستان و بلوچستان بوده و هیچ کدام از استان ها، چنین ردیف اختصاصی را ندارند، افزود: این ردیف در سال 1395 ایجاد شد و از سال 1396 ادامه دار بود و در سال 98 اتفاق خوبی بر آن افتاد و این بود که از ردیف ها متفرقه قانون بودجه جدا شد و در ردیف های اصلی نشست.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: سال 96 این ردیف، بیش از 52 میلیارد تومان رقم مصوب آن بود و 30 میلیارد تومان تخصیص این ردیف؛ سال 97 این ردیف با کاهش 25 میلیارد تومانی روبه رو بود ولی تخصیص آن ۲۷ و نیم میلیارد و تومان، درسال 98 این ردیف رشد کرد و به 80 میلیارد تومان رسید و تخصیص آن حدود 70 میلیارد تومان بود که در اختیار نوسازی استان قرار گرفت.

 

رخشان مهر تاکید کرد: در سال جاری در ردیف ایجاد فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان 150 میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که تلاش می شود تخصیص این اعتبار را داشته باشیم.

 

وی افزود: تلاش شده با نگاه ویژه به حوزه فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم کل اعتبارات پیوست سیستان و بلوچستان در سال 96 بیش از 69 میلیارد تومان بوده، در سال 97 به حدود 180 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است ودر 1398 به 390 میلیارد تومان رسیده است.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: از سال 1396 تلاش شده که نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان داشته باشیم که اعداد و ارقام این را نشان می دهد.

 

رخشانی مهر یادآور شد: در سال 1396 حدود 9 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی، در سال 97بیش از 25 میلیارد تومان ولی در سال 1398 بیش از 100 میلیارد تومان اعتبارات تامین شده برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی استان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 1398 بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی تامین و تخصیص داده ایم، افزود: فارس، خراسان رضوی، تهران به عنوان استانهای معین سیستان و بلوچستان برای حذف مدارس 174 خشتی و گلی تلاش کردند.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: بیش از 200 کلاس درس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه بخاری های نفتی از سطح ۴ هزار و ۴۶۰ مدرسه سیستان و بلوچستان جمع آوری می شود، افزود: سال گذشته بیش از هزار و 12 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

 

این مقام مسئول حضور خیرین در سیستان و بلوچستان را ویژه دانست و گفت: بیشتزرین تعهد خیرین از سال 90 تا کنون به 98 اختصاص یافته است و حدود95 میلیارد تومان تعهد خیرین را داشته ایم.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در سال گذشته رتبه سه کشوری در تعهد خیرین کسب کرده است.

 

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعهد خیرین فضاهای آموزشی نوسازی مدارس رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور سیستان و بلوچستان جمع آوری سیستان و بلوچستان میلیارد تومان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان