Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@16:01:46 GMT

۲ پیام تسلیت برای درگذشت حسن انوشه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۱۷۲

۲ پیام تسلیت برای درگذشت حسن انوشه

به گزارش خبرآنلاین، در پی درگذشت استاد حسن انوشه، احمدمسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تهران با صدور پیامی فقدان این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی را تسلیت گفت.  

در پیام احمد مسجدجامعی آمده است: «زنده یاد حسن انوشه با کارنامه‌ای گران‌سنگ در حوزه زبان فارسی، ناباورانه از میان ما رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ایران‌شناسی بود که در میدان پژوهش‌های فارسی بی وقفه تلاش کرد و ثمره عمر پربارش آثاری ارزشمند است که گستره زبان فارسی را به جهانیان شناساند و وجه مشترک این آثار پرداختن به تاریخ، ادبیات، زبان و فرهنگ ایران بود.

فقدان این خادم فرهنگ و زبان فارسی و محقق متواضع و فرزانه را، به خانواده محترم ایشان، عموم دوستداران زبان فارسی در گستره جهان ایرانی و ایرانیان فرهیخته تسلیت می‌گویم.»

 نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب هم در پیامی در این باره نوشت:  «خبر درگذشت استاد حسن انوشه که دایره‌المعارف نویس، مترجم و پژهشگر حوزه فرهنگ، تاریخ و زبان و ادبیات فارسی بود و با سال‌ها تلاش علمی و فرهنگی خالصانه برای زبان و ادب فارسی و شناساندن ایران‌ و تاریخش به مردم این دیار، بی وقفه و خالصانه کوشش کرد و امروز چهره در نقاب خاک کشید، موجب تاثر شد.

 ایشان خود را وقف فرهنگ کرده بودند و اخلاق مداری او همیشه زبانزد همکارانش بوده است و بدون تردید جهان با دیده تحسین، تمجید و حسرت به خدمات علمی و پژوهشی او می‌نگرد چرا که وی از نادر اندیشمندانی بود که به عشق ایران و فرهنگ و ادب تا آخرین لحظه تلاش کرد.

 استاد انوشه به ایران فرهنگی عشق می‌ورزید و به همین خاطر مرزهای جغرافیایی را برداشته بود و دل‌ها را نشانه گرفته بود؛ خانه ایشان کتابخانه‌ای به وسعت دل‌های ایران دوستان و محل رفت و آمد دوستداران و جویندگان دانش بود.

زنده یاد انوشه علاوه بر انتشار بیش از هزار مقاله، آثار قلمی ماندگاری همچون "تاریخ ایران کیمبریج"،"دانشنامه ادب فارسی" ، "دانشنامه ناشنوایان"، "تاریخ غزنویان"، "ایران و تمدن ایرانی" و ... از خود به جای گذاشتند که هر یک از این آثار از جریان سازی و تعهد ایشان به عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی حکایت دارد که امیدوارم توسط شاگردان و دوستداران ایشان پیگیری شود.

موسسه خانه کتاب در راستای تکریم این استاد بزرگ، بنا داشت در سلسله برنامه‌های عصر کتاب از سال‌ها تلاش و مجاهدت فرهنگی ایشان تجلیل کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو برنامه‌های فرهنگی برگزاری این برنامه به تعویق افتاد، اما مستندی به همین منظور تهیه شده بود که در حال تدوین است و به زودی منتشر می شود.

اینجانب ضایعه‌ غم‌انگیز درگذشت این استاد مسلم  و نام آور زبان و ادب فارسی را به  جامعه‌ علمی، ادبی و فرهنگی  ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن شادروان از خداوند متعال طلب آرامش روح دارم.»

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1375812

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زبان فارسی شورای شهر تهران ادبیات ایران زبان فارسی زبان و ادب حسن انوشه ادب فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه معصومه حائری از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال

برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی