Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:59:10 GMT

ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۲۷۶

ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، گودال کارشناس معروف که تحقیقاتش در آفریقا منجر به کشف ماهیت واقعی شامپانزه ها شد، از مردم سراسر جهان خواست از اشتباهات گذشته برای جلوگیری از وقوع بلایای آینده، درس عبرت بگیرند.

این کارشناس ۸۲ ساله در یک کنفرانس تلفنی یادآور شد که هرکس می‌تواند اثربخش باشد.

وی گفت: به دلیل از بین بردن جنگلها، گونه‌های مختلف حیوانات جنگل مجبور به مجاورت با هم می‌شوند و در نتیجه، بیماری‌ها از یک حیوان به دیگری انتقال می‌یابد و احتمال اینکه حیوان دوم، انسان‌ها را مبتلا کند، بسیار زیاد است، زیرا مجبور به تماس نزدیکتر با انسان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شکار حیوانات به عنوان وعده غذایی و فروش در بازارهای آفریقا یا آسیا به ویژه چین اشاره کرد و گفت که این شرایط باعث جهش ویروس از حیوانات به انسان‌ها می‌شود.

کارشناس مزبور بسته شدن بازار حیوانات وحشی در چین را اقدامی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای آسیایی نیز از تصمیم چین در این زمینه پیروی کنند.

چین دادوستد و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کرد

وی در عین حال توقف فروش گوشت حیوانات وحشی در آفریقا را بسیار دشوار برشمرد، زیرا بسیاری از مردم این قاره برای امرار معاش خود به این نوع داد و ستد محتاج هستند.

گودال گفت که نمی‌توان به یکباره این افراد را از انجام این کار برحذر داشت، زیرا آنها به طور قطع پولی برای حمایت از خود و خانواده‌هایشان ندارند، اما دستکم این بیماری باید روش جلوگیری از اقداماتی برای پیشگیری از بیماری‌های بعدی را به ما بیاموزد.

وی افزود: باید دریابیم که بخشی از دنیای طبیعی هستیم و به آن وابسته‌ایم، از اینرو در صورت تخریب آن، آینده را از فرزندانمان می‌رباییم.

در همین حال، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که بیماری‌هایی چون کووید – ۱۹ می‌تواند در سراسر جهان شیوع بیشتری یابد، زیرا رفتارهای انسانی باعث تخریب زیستگاه‌های جانداران می‌شود و حیوانات وحشی حامل بیماری را به محل زندگی انسان‌ها نزدیکتر می‌کند.

محققان آمریکایی بیش از ۱۴۰ ویروس انتقال یافته از حیوان به انسان را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که حیوانات اهلی، راسته نخستینان، خفاش و موش حامل بیشتر ویروس‌های مشترک انسان و حیوان (حدود ۷۵ درصد) است.

دانشمندان همچنین به این مساله پی بردند که خطر شیوع ویروس از حیوان به انسان زمانی افزایش می‌یابد که گونه‌های حیوانی به دلیل مصرف غذایی از سوی انسان‌ها و تخریب زیستگاه‌هایشان مورد تهدید قرار می‌گیرند.

مطالعه محققان آمریکایی همچنین نشان داد که بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، در حیواناتی که برای کشاورزی به تولید انبوه می‌رسند، شایع‌تر است.

کد خبر 500178 برچسب‌ها كروناويروس محیط زیست جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس محیط زیست جهان حیوانات وحشی بیماری ها انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود