Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:21:00 GMT

کرونا و بستر مناسب برای فساد اقتصادی در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۳۴۵

بحران‌های اقتصادی و فاجعه‌های طبیعی همیشه امکانات بیشتری برای جرائم سازمان‌یافته فراهم کرده‌اند. به همین دلیل کارشناسان جنایی و مقامات قضایی ایتالیایی این روزها نسبت به فعالیت‌های گسترده گروه‌های مافیایی ایتالیا، یعنی اندرانگتا (مافیای مستقر در کالابریا)، کازا نوسترا ( مافیای سیسیل ) و کامورا (مافیای ناپل) هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اخبار بین المل-آنتونیو تالیا، روزنامه‌نگار و نویسنده کتابی در باره اندرانگتا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آلمانی ان تی وی تاکید کرد که بحران کرونا فرصت مناسبی برای خودنمایی تبهکاران سازمان‌یافته به‌وجود آورده است. 

چندی پیش روزنامه آلمانی "دی ولت" هشدار داده بود که اتحادیه اروپا باید مواظب باشد که کمک‌های مالی به ایتالیا برای چیرگی بر بحران کرونا در نهایت باعث تقویت گروه‌های مافیایی نشود. 

مقاله این روزنامه آلمانی خشم ایتالیایی‌ها، به‌ویژه ماتئو سالوینی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه این کشور را برانگیخت. برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی این مقاله را دستمایه انتقاد به آلمان قرار دادند و دولت و مردم این کشور را به برخوردهای "نژادپرستانه" متهم کردند. 

نمونه اسلواکی

آنتونیو تالیا نیز مانند "دی ولت" معتقد است که کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ایتالیا می‌تواند برای مافیا منبع درآمد تازه‌ای شود. او البته تاکید می‌کند که مافیا به‌طور مستقیم به پول‌های اتحادیه اروپا دست نمی‌یابد بلکه می‌تواند از راه‌های گوناگون از آن بهره‌مند ‌شود. 

روزنامه‌نگار ایتالیایی در این راستا به فعالیت مافیا در اسلواکی اشاره می‌کند که پس از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، برای شرکت‌های اسلواکی امکاناتی برای دست‌یابی به منابع مالی اتحادیه فراهم می‌کرد و در مقابل از آنان بهره می‌برد. 

تالیا تصریح می‌کند: «مهم‌تر از همه چیز برای مافیا این است که بتواند راه‌هایی برای شستن پول‌های کثیف خود ایجاد کرده و در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کند».

به همین دلیل کارشناسانی مانند فدریکو کافیرو دراهو، دادستان کل مبارزه با مافیا در ایتالیا، تاکید می‌کنند که نه تنها ایتالیا بلکه تمامی کشورهای اروپایی باید با سخت‌تر کردن قوانین، کنترل شدید چرخش وجوه نقد و سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین هشیاری در مناقصه‌های عمومی، جلوی گسترش فعالیت‌های گروه‌های مافیایی را بگیرند.

مافیای "نیکوکار"

کارشناسان می‌گویند که گروه‌های مافیایی در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. جالب این که معمولا در سطح محلی به عنوان یک گروه نیکوکار ظاهر می‌شوند، به نیازمندان کمک‌های "بلاعوض" یا وام‌های "کم‌بهره" می‌دهند و در مقابل از آنها انتظاراتی دارند که می‌تواند به اعمال جنایی بینجامد. 

آنها به‌ویژه در مناطقی که تنگدستان زندگی می‌کنند فعال هستند و در برخی نقاط از یک خانه به خانه دیگر می‌روند و "کمک‌های" خود را عرضه می‌کنند.

به عنوان مثال در پالرمو برادر یکی از سران زندانی مافیا در "کوارتیر ذن"، در یکی از فقیرترین محله‌های شهر بسته‌های مواد غذایی پخش کرده است. پس از آنکه سالوو پالاتسولو، همکار روزنامه لارپوبلیکا از این اقدام گزارشی انتقادی منتشر کرد، بلافاصله مورد تهدید قرار گرفت. 

فرد توزیع‌کننده در اینترنت چنین نوشت: «همشهریان عزیز، دولت نمی‌خواهد ما به فقیران کمک کنیم زیرا مافیایی هستیم. به جای اینکه از ما تشکر کنند، در روزنامه‌هایشان علیه ما خبرهای نادرست پخش می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مافیای سیسیل کرونا تبهکاران پول خشم کشورهای اروپایی وزیر امور خارجه گروه های مافیایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد