Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@13:51:42 GMT

کمک ۱۳ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب پذیر

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۵۲۹

کمک ۱۳ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب پذیر

یزدانی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با شیوع کرونا گفت: بنیاد مستضعفان ۱۳ میلیارد تومان طی مراحلی شهرداری تهران قرار داده است تا به افراد آسیب پذیر پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «مجتبی یزدانی» در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور پیدا کرد و گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در شهر تهران ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: از همان ابتدا هشت کارگروه برای مقابله با کرونا تشکیل شد که مسئولیت یکی از این کارگروه ها بر عهده خدمات شهری شهرداری تهران بود که در حوزه شهروند و حمل و نقل عمومی شامل مترو، تاکسیرانی و اتوبوسرانی و پایانه های مسافری حمایت هایی توسط خدمات شهری انجام شد.

 

وی با اشاره به اطلاع رسانی و تبلیغات برای مقابله با کرونا در سطح شهر تهران گفت: گزارشات را به صورت کامل در اختیار شورای شهر و شهردار قرار می دادیم و در بخش تبلیغات شهری نیز اقداماتی انجام داده ایم که در سطح شهر قابل مشاهده است.

 

یزدانی آموزش پرسنل و خود مراقبتی و ضد عفونی قسمت های مختلف شهر و مراکز کارگری را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در بخش های مختلف اسکان کارگری داریم، بحث آموزش، خود مراقبتی و ضد عفونی این مراکز را در دستور کار قرار دادیم و همچنین با همکاری شرکت شهر سالم غربالگری آنها انجام شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در هر آتش نشانی هفت دستگاه خودروی چهار تنی برای ضد عفونی شهری مورد بهره برداری قرار گرفت و معابر، میادین، بازار، بیمارستان ها و اماکن مختلف با استفاده از ماشین آلات آتش نشانی و سایر امکانات و تجهیزات خدمات شهری شهرداری تهران ضد عفونی شدند.

 

یزدانی با اشاره به راه اندازی فروش غیر حضوری در 13 میدان اصلی سازمان میادین میوه و تره بار به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار نسبت به فروردین سال گذشته 41 درصد بیشتر فروش داشتیم. همچنین سیب و پرتقالی که هر ساله دولت برای تنظیم بازار عرضه می کند نیز امسال در میادین میوه و تره بار عرضه شد.

 

معاون شهردار تهران در خصوص پسماند نیز گفت: عدم تفکیک پسماند در شرایط شیوع کرونا موضوع دیگری بود که اجرایی شد و در این زمینه قوه قضاییه همکاری خوبی داشت و دادستان به ما حکم داد و تفاهم نامه ای نیز با نیروی انتظامی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه پسماندهای بیمارستانی عفونی به 110 تن رسیده است به صورت کاملا بهداشتی امحا می شوند، خاطرنشان کرد: اقلام و تجهیزات مورد نیاز از سازمان تامین اجتماعی و وزارت دفاع خریداری می شوند.

 

یزدانی با اشاره به ممنوعیت تردد در روزهای پایانی سال و پنج شنبه و جمعه ها در بهشت زهرا گفت: تعدادی سردخانه برای زمان بحران خریداری کردیم، سوله بحران راه اندازی شد و در قسمتی از زمین بهشت زهرا مجوزی برای حفر 10 هزار قبر گرفتیم و کارهای اجرایی آن آغاز شده است.

 

معاون شهردار تهران تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به تصفیه خانه و کارهای فنی و بهداشتی در بهشت زهرا نظارت دارند و روزانه یک کارشناس در این محل حضور دارد و به ارزیابی تصفیه خانه می پردازد.

 

وی در ادامه گفت: تعطیلی مراکز عرضه کالا، نمایشگاه های بهاره، مراکز خرید خودرو، سی ان جی، تعطیلی بوستان ها با همکاری بوستان ها با همکاری مناطق 22 گانه شهرداری، نیروی انتظامی و یگان حفاظت، ارایه خدمات هشت فروشگاه شهروند به صورت شبانه روزی از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با کرونا انجام داده ایم.

 

وی از دریافت چهار میلیارد از بنیاد مستضعفان گفت: این مبلغ به نیروهای کارگری پسماند و بهشت زهرا پرداخت شده است و اسناد آن برای بنیاد مستضعفان نیز ارسال شد.

 

وی ادامه داد: چهار میلیارد دیگر نیز توسط بنیاد مستضعفان برای پرداخت به کارگران مناطق، دستفروشان و افرادی که شغل شان را از دست داده اند، پرداخت شد و امروز نیز پنج میلیارد تومان دیگر از بنیاد مستضعفان دریافت می کنیم و در اختیار افرادی که شغل شان تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و دچار مشکل شده اند، پرداخت می شود.

 

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به بارندگی های پنج شنبه و جمعه اخیر در تهران گفت: بیشترین میزان بارندگی را در ایستگاه مهرآباد با 55 میلی متر داشته ایم و امسال افزایش 58 درصدی بارندگی را در تهران داشتیم که این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل 7.4 درصد رشد داشته است. 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری تهران خدمات شهری شهرداری تهران بنیاد مستضعفان برای مقابله بهشت زهرا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری شهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد