Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از همه‌گیری کرونا در پایتخت گفت: فعالیت اصناف ازدحام در ناوگان حمل و نقل را گسترش می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و هشتمین جلسه شورا به آغاز فعالیت ادارات در پایتخت با دو سوم پرسنل اشاره کرد و گفت: از هفته آینده فعالیت اصناف نیز آغاز می‌شود که این فعالیت‌ها موجب افزایش تردد در سطح شهر و ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، حمل ونقل عمومی را مهمترین عامل شیوع کرونا و موثرتر از فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین فعالیت اصناف اعلام کرده است افزود: نگرانی جدی در مورد ایجاد موج شیوع پاندمی (همه‌گیری) کرونا وجود دارد که همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و تضعیف سیستم ایمنی شهروندان روزه دار، پیامد‌های نگران کننده‌ای را بدنبال دارد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، انتظار مدیریت شهری این است که در تصمیمات ستاد ملی و شهری کرونا، همه جوانب سنجیده و از تجربیات وتخصص مدیریت شهری و شورای شهر استفاده شود.

او از معاونت فرهنگی – اجتماعی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری خواست تا برنامه‌های ویژه خود در ماه رمضان را در سه محور ترمیم آلام خانواده‌های مصیبت زده در ماه‌های اخیر که بدلیل عدم امکان برگزاری مجالس ترحیم و تسلی توسط نزدیکان دچار آسیب روحی و سوگ خاموش شده اند و همچنین تقویت وحمایت از فعالیت‌های خیریه جهت تامین کالا‌های بهداشتی و خوراکی نیازمندان، ارائه کنند.

هاشمی ضمن انتقاد از شیوه انعکاس خدمات پرسنل زحمت کش مدیریت شهری عنوان کرد: آن‌ها در این ایام با توجه به حجم زیاد بارندگی‌ها، در شرایط سخت کرونا مشغول پاکسازی معابر و کانال‌های پساب در سطح شهر هستند و در طول دوماه گذشته نیز پاکبانان و نظافت گران شهر، جمع آوری و دفع پسماند بخصوص پسماند عفونی، سازمان بهشت زهرا، شرکت شهر سالم، سازمان آتش نشانی و فروشگاه شهروند عملا بدون تعطیلات و فراتر از زمان عادی مشغول خدمت‌رسانی بوده اند که جا دارد رسانه ملی و رسانه‌های مجازی همگام با پرسنل بخش سلامت، زحمات آن‌ها را پوشش دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل اصناف محسن هاشمی ازدحام کرونا ویروس کرونا کرونا در فعالیت اصناف مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند