Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین کشور آفریقایی خواستار پاسخگویی چین به نگرانی هایشان درباره بدرفتاری و آزار و اذیت آفریقایی ها در شهر گوانگژو شدند.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر آفریقایی‌های مقیم گوانگژو گزارش کرده‌اند که صاحب‌خانه‌هایشان آنان را از آپارتمان‌ها بیرون کرده، چندین بار مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه به آنان ابلاغ نشده و در ملاء عام رفتاری تبعیض آمیز با آنان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه غنا در بیانیه‌ای اظهار کرد، سفیر چین را برای ابراز نارضایتی از این شرایط و درخواست اقدام چین برای پاسخگویی و رسیدگی به این "رفتار غیرانسانی" احضار کرده است.
این وزیر در بیانیه خود خاطرنشان کرد: متاسفم و این رفتار نامناسب و تبعیض نژادی را به شدت محکوم می‌کنم.
وی افزود، سفیر چین را احضار کرده تا "نارضایتی خود را ابراز کرده و از دولت چین بخواهد که فورا به این وضعیت رسیدگی کند و مقامات خود را به رفتار مناسب بازگرداند".
سفیر چین در زیمبابوه در توییتر اتهامات مطرح شده درباره رفتار تبعیض آمیز کشورش را تکذیب کرد و گزارش‌های مطرح شده درباره چنین رفتارهایی را دارای رویکرد احساسی برای برانگیختن هیجان عمومی دانست.
او در این باره اظهار کرد: احساسی جلوه دادن اتفاقات معدود، آسیب زننده است. چین رفتار برابری با همه افراد چینی و خارجی دارد.
دولت کنیا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اظهار کرد، انجام "آزمایش‌های سختگیرانه از خارجی‌ها" منجر به "رفتار ناعادلانه علیه خارجی‌ها و به ویژه آفریقایی‌ها شده است".
وزارت امور خارجه نایروبی نیز در بیانیه خود در این باره "رسما ابراز نگرانی" کرده و افزوده، در این خصوص در حال همکاری با مقامات چینی است.
یک قانونگذار نیجریه نیز روز جمعه در توییتر ویدیویی از دیدار رییس پارلمان این کشور با سفیر چین منتشر کرد که نشان می دهد رییس پارلمان این کشور خواستار توضیح سفیر چین درباره بدرفتاری‌ها در چین شده است و سفیر چین در پاسخ به او می گوید که این شکایت را "بسیار جدی" گرفته و تعهد می‌دهد که این شکایت را به مقامات کشورش برساند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس چین کشورهای آفریقایی سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم

پرسپولیسی‌ها نسبت به طرح شکایت علیه هواداران سپاهان اقدام خواهند کرد

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد نسبت به طرح شکایت علیه رفتار شرم‌آور و زشت تماشاگران سپاهان به دلیل اهانت به هواداران زن، اقدام خواهد کرد.

در این اطلاعیه‌، آمده است:

باشگاه پرسپولیس در حمایت از بانوان هوادار و شرافت و اخلاق در فوتبال، از طرق قانونی نسبت به رفتارها و شعارهای شرم آور هواداران سپاهان علیه بانوان حاضر در ورزشگاه، طرح شکایت خواهد کرد تا ارکان انضباطی و اخلاقی فوتبال به موضوع رسیدگی کنند. گفتنی است؛ متاسفانه در جریان مسابقه پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، به ویژه در بین دو نیمه، رفتارها و توهین‌های بسیار زشتی از سوی تماشاگران منتسب به رقیب سر زد که باور کردنی نبود.



این مساله به حدی بود که ماموران ناچار از تغییر جایگاه استقرار تماشاگران بانوان پرسپولیس شدند.

دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • باشگاه سپاهان؛ بانوان پرسپولیسی رفتار ناشایستی داشتند
  • باشگاه سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد
  • شکایت سپاهان از پرسپولیس؛ هواداران بانوی پرسپولیس رفتار ناشایست داشتند
  • باشگاه سپاهان از پرسپولیس شکایت می‌کند
  • شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس
  • باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم
  • شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان هوادار