Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:04:38 GMT

مشاوره‌های تلفنی کرونایی لرستان چقدر بودند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۸۸۵

مشاوره‌های تلفنی کرونایی لرستان چقدر بودند؟

ایسنا/لرستان معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۷۷۷ مشاوره تلفنی در استان انجام‌شده که ۵۵ درصد این تماس‌ها مربوط به نگرانی ناشی از ویروس کرونا بوده است.

ابتسام داشی در دیدار با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)  لرستان که در بهزیستی استان برگزار شد،  اظهار کرد: از زمانی که کرونا و مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از آن ایجاد شد دو مقوله کاری را در حوزه پیشگیری در حال انجام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی از کار ما محله محور است که تسهیلگران در بیش از ۳۶ محله با ۷۰ محیط فعالیت دارند، اضافه کرد: عمدتاً این محیط‌ها در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌ای شهر قرار دارند و البته مناطق روستایی را نیز در دست اقدام داریم.  

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان تصریح کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بهزیستی استان به‌عنوان بسته‌های حمایتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در این ۷۰ محله داریم که از طریق پایگاه‌های سلامت و پیشگیری اجتماع‌محور اعتیاد توزیع ‌می‌کنیم.

داشی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در دو قالب انجام می‌شود که سه شیفت این مشاوره‌ها با سامانه ۱۴۸۰ انجام می‌شود، افزود: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۷۷۷ مشاوره تلفنی انجام‌شده که ۵۵ درصد این تماس‌ها یعنی ۱۷۰۳ تماس مربوط به نگرانی ناشی از ویروس کرونا بوده است.  

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار است خانواده‌های متوفیان ناشی از کرونا ویروس را شناسایی کنیم و خدمات مشاوره انجام شود.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ حضوری و تجمعی را برای مشاورین بهزیستی لغو کردند،  افزود: مرکز مشاوره حضوری با ۳۵ هزار تومان انجام خواهد شد و افراد نیازمند را شناسایی می‌کنیم که از طریق تعرفه‌هایی که به مراکز مشاوره‌ای می‌دهیم هزینه مشاوره را برای افراد بی‌بضاعت پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت سیزهم  با اجرای آن سعی در کمک به افراد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن ، اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن پنج  میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام است .

محمدرضا مهدیاراسماعیلی گفت: بعد از دوسال هم اقساط وام به صورت پلکانی دریافت خواهد شد و سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۱۸ درصد است.

با این حال شهروند خبرنگار ما  می‌گوید بانک عامل در کوهدشت به این تصمیم ملی پایبند نیست و سود تسهیلات و مبلغ اقساط را  بالاتر اعلام می‌کند.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با سلام خدمت خبرنگاران محترم ، بنده اهل لرستان شهرستان کوهدشت هستم ، خواهشا در خصوص وام نهضت مسکن ملی و پرداخت اقساط آن پیگیری لازم را انجام بدهید
با توجه به اینکه بارها و بارها از طریق رسانه ملی اعلام شده که وام نهضت مسکن ملی ۱۸ درصد و تا دوسال اول اقساط آن ۵ میلیون  تومان است اما در لرستان مسولین بانک اعلام میکنند بیایید سریع قسط بندی انجام بدهید ، وام ۲۳ درصد و اقساط آن حدودا ۱۲ میلیون تومان است ، بنده کارمند با سه فرزند هستم چگونه  ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنم ،این مشکل تعداد زیادی از همشهریان است لطفا پیگیری کنید.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد