Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم هشدارهای پی در پی مسئولان بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های بهداشتی، شهروندان با بیرون آمدن و بی‌توجهی به اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سبب جولان‌دهی کووید ۱۹ در منطقه حاشیه‌نشین «نایسر» سنندج شدند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزرش خبرنگار تسنیم از سنندج، کافی است گذری به خیابان‌های شهرک نایسر یکی از مناطق حاشیه‌نشین سنندج داشته باشید تا خود شاهد جریان عادی زندگی در این نقطه از شهر باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از اهالی این منطقه بدون داشت ماسک و دستکش به راحتی در حال تردد و حتی در گوشه‌ها و کوچه‌ها شاهد اجتماعات کوچک نیز خواهید بود. کسب و کار و همه صنوف در این نقطه بر خلاف سایر نقاط شهر جریان داشته و بسیاری از مغازه‌ها باز هستند.

برای خرید ملزومات خانه بیرون آمده‌ام

«جمال عبدی» یکی از ساکنین نایسر است. وی دلیل بیرون آمدن خود از خانه را خرید عنوان می‌کند و به خبرنگار تسنیم می‌گوید: مابقی اعضای خانواده در منزل هستند و من تنها برای تهیه ملزومات خانه بیرون می‌آیم.

وی دلیل عدم استفاده از ماسک و دستکش را نزدیکی فاصله منزل تا مغازه خواروباری عنوان کرد و گفت: به محض رسیدن به خانه دست‌هایم را با آب و صابون شسته و تمامی خریدها را ضدعفونی می‌کنم.

این شهروند سنندجی با ذکر اینکه بسیاری از اقلام مورد نیاز خانواده قابلیت نگهداری طولانی مدت را ندارند، تصریح کرد: نان، میوه و سایر اقلام خوراکی که تاریخ انقضاء کوتاهی دارند را نمی‌توان در حجم زیاد تهیه و نگهداری کرد و به همین خاطر مجبور هستیم در طول هفته چند باری برای خرید از منزل خارج شویم.

اینترنت نایسر ضعیف است برای تهیه سی‌دی درسی بیرون می‌آیم

«فرسیما زندی» یکی از دانش‌آموزان نایسری است. وی با اشاره به اینکه پس از تعطیل شدن مدرسه به آنها اعلام شد که از طریق تلگرام نسبت به دریافت آموزش معلمان خود اقدام کنند، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نبود گوشی هوشمند امکان بهره‌مندی از کلاس‌ها را نداشتند.

وی افزود: مابقی دانش‌آموزان نیز به دلیل اینکه اینترنت در نایسر بسیار ضعیف است، نتوانستند از کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

زندی با ذکر اینکه پس از این اتفاق، معلمان نایسری اقدام به ضبط دروس بر روی سی‌دی کردند، توضیح داد: معلمان بعد از اینکه دروس را بر روی سی‌دی ضبط کرده آن را در اختیار کافی‌نت‌های نایسر قرار داده و به دانش‌آموزان خود اعلام کردند که این سی‌دی‌ها را تهیه کنند تا از دروس جا نمانند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این سی‌دی‌ها را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، گفت: دوستانم که سی‌دی‌ها را تهیه کرده مبلغی را به کافی‌نت پرداخت کرده‌اند.

گزارش ویدئویی تسنیم|سایه سنگین کرونا بر معیشت دستفروشان/ خبری از پرداخت یارانه کمک معیشتی نیستاز گوشه و کنار کردستان| از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تا توقیف خودروهای متخلف

بچه‌ها از خانه‌نشینی خسته شده‌اند

«ثویبه کرمی» که با یکی از همسایه‌های خود در حال گفت و شنود است، دلیل بیرون آمدن خود را بی‌حوصلگی فرزندانش عنوان کرد و گفت: تا جایی که امکان داشته باشد در منزل می‌مانیم اما در طول روز برای اینکه حوصله آنها سر نرود مدتی بیرون می‌آیم.

وی با تأکید بر اینکه در بیرون آمدن‌هایشان فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: ما مدت زیادی است که حتی به والدینمان سر نزده و از طریق تلفن جویای حال آنها هستیم.

این مادر سنندجی با ذکر اینکه کودکان و نوجوانان طاقت خانه نشینی را ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در نایسر امکانات رفاهی و بازی نیز برای آنان فراهم نیست و بچه‌ها صرفاً با بازی‌هایی که در کوچه با دوستانشان دارند سرگرم می‌شوند.

خرج زندگیم را تأمین می‌کنم

«هیرش احمدی» میوه فروشی است که در کنار وانتش ایستاده است. وی نیز دلیل بیرون آمدنش از خانه را کسب و کار دانسته و گفت: برای تهیه نیاز خانواده مجبور به کار هستم و به دلیل اینکه کارم روزمزد است مجبورم هر روز بیرون از خانه باشم.

وی با اشاره به اینکه ماشینی که در دست دارد متعلق به شخص دیگری است، تصریح کرد: من به صورت شراکتی بر روی این خودرو کار می‌کنم و در واقع با این کار هزینه زندگی دو خانواده را بر دوش می‌کشم.

میوه‌فروش سنندجی در پاسخ به اینکه آیا نگرانی نیستی که ویروس کرونا در کمین است، گفت: همگی می‌ترسیم و هر بار این که به خانه می‌روم این استرس را دارم که ناقل ویروس به فرزندان و همسرم نباشم، اما چاره‌ای نیست و باید با توکل بر خدا کار کرد.

وقت ما در میان دوستان می‌گذرد

بیشترین گردهمایی‌های چند نفره در نایسر متعلق به پیرمردان است که در دسته‌های چهار یا پنج نفره گردهم آمده و مشغول صحبت کردن هستند. «حاج کریم مرندی» دلیل بیرون ماندن از خانه را بی‌حوصلگی و نداشتن سرگرمی دانسته و به خبرنگار تسنیم گفت: تنها سرگرمی ما جمع شدن با دوستان هم سن و سال خودمان و صحبت و بازی است.

وی با بیان اینکه با تعطیل شدن مدارس و خانه‌نشین شدن سایر اعضای خانواده، چالش‌ها و درگیری‌های لفظی بین اعضای خانواده بیشتر شده است، ادامه داد: در این روزها ما پا به سن گذاشته‌ها سعی می‌کنیم کمتر در خانه بمانیم و بیشتر وقتمان را در کنار یکدیگر می‌گذرانیم.

به گزارش تسنیم؛ علی‌رغم هشدارهای پی در پی مسئولان بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های بهداشتی شهروندان همچنان به اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بی‌توجه‌اند و این بی‌توجهی‌ها از روز گذشته با بازگشایی صنوف کم‌خطر، بیشتر هم شده و خطر در کمین مردم است.

انتهای پیام/483/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان بیرون آمدن دلیل بیرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعضای شورا باید توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری،  شورایی موفق است که مسائل منطقه را شناسایی و راه‌حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد، چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد خانچی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد: همزمانی عملکرد شوراها با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتباراتی که سال‌های سال پرداخت نشده بود می‌تواند در کارنامه شورایی‌ها تأثیرگذار باشد، باید در مدت باقی‌مانده کارهای عقب مانده و روی زمین مانده جبران شوند و تحول جدی و اساسی در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: باید همه توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه را احصاء کرده و راهکار حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً صبح تا شب دنبال شهردار و برخی مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد و چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اینکه یک شهردار با حضور اعضای شورای شهر پیگیر مسائل است تا بتواند مشکلات را رفع کند لذت بخش است، این شورا قطعاً شورای شهر به معنای واقعی است.

خانچی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و توجه به مسائل از نگاه مردم و استفاده از تجارب گفت: باید در کنار مردم بودن تمرین شود و از مردم فاصله گرفته نشود تا موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: با تزریق نقدینگی تقریباً معوقات حقوقی به حداقل رسیده است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا شکاف ایجاد نشود؛ باید توجه شود مبلغ عوارض آلایندگی محدود است و نباید به این پول وابسته شد زیرا اگر به این پول وابسته شوند و منابع جایگزین خلق نشود دچار مشکل خواهند شد.

خانچی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای دهه کرامت و اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: از هم اکنون باید برای اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شود و فضای شهرها به ویژه روستاها و شهرهایی که در محور طرق الحسین (ع) باید تغییر کند به گونه‌ای که زائران متوجه تغییر شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین عملکرد مسئولان است و در این راستا باید کارها منعکس شود تا نگاه مردم نسبت به ما خوب باشد.

کد خبر 748863

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور