Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:21:57 GMT

بهداشت محیط وضعیت اماکن عمومی کرمانشاه را رصد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۸۰۹۱

بهداشت محیط وضعیت اماکن عمومی کرمانشاه را رصد می‌کند

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به اقدامات مداخله‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: برقراری تیم های عملیاتی واکنش سریع و کشیک پرسنل بهداشت محیط در تمام ساعات شبانه روز و تشدید نظارت های بهداشتی یکی از مهمترین اقدامات در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بازدید از ۴۸ هزار و ۴۷۲ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی در پیشگیری از بیماری کرونا، جلوگیری از فعالیت هزار و ۸۹۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلفات بهداشتی، تعطیلی ۳۸۸ مرکز عرضه قلیان با همکاری اماکن نیروی انتظامی و تعطیلی ۳۴ استخر شنا در استان را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

نظارت بر سلامت آب با انجام بیش از ۲۰ هزار تست کلرسنجی و ۴۰۰ مورد نمونه میکروبی از سامانه های آبرسانی شهری و روستایی، تهیه، توزیع و نصب پوستر و بروشور آموزشی و اطلاع رسانی پیشگیری از بیماری کرونا در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۳ هزار و ۱۶۹ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در استان کرمانشاه بوده است.
رییس شبکه بهداشت کرمانشاه، آموزش بیش از ۳۰ هزار نفر پرسنل از شاغل در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و ابلاغ دستورالعمل ها، نظارت بر انجام عملیات گندزدایی (ناوگان حمل و نقل عمومی، پایانه ها، فرودگاه، راه آهن و معابر عمومی) بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مورد و پیگیری و انجام اقدامات قانونی در خصوص شکایات مربوط به اماک عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و سوالات مطرح شده در خصوص انواع مواد گندزدا و نحوه ضدعفونی و گندزدایی که از طریق تماس با مرکز تلفن ۲۵۲۵ به تعداد چهار هزار مورد را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

شکیبا افزود: همچنین در این راستا نظارت بر نحوه گندزدایی سطوح و ابزار تجهیزات، معابر عمومی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع، ارسال پیامک پیشگیری از کرونا برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و حومه و اتحادیه های صنفی حساس کرمانشاه، ارسال دستورالعمل های گندزدایی و مقابله محیطی به ادارات استان و اجرای ۱۲ برنامه زنده آموزش  پیشگیری های بهداشت محیطی چگونگی تهیه مواد ضدعفونی کننده وگندزداها به صورت عملی در استودیو سلامت و برنامه سیمای خانواده برنامه رادیویی انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرمانشاه بهداشت و سلامت تهیه و توزیع مواد اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

بهرام عین اللهی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه