Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) که با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف معاونت پرورشی و فرهنگی و مرکز فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: وظیفه تاریخی و ذاتی معاونت پرورشی و فرهنگی که غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است ایجاب می‌کند همدوش بخش آموزش در شبکه شاد حضور فعال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ادامه داد: جلسه‌ای در مرکز فناوری اطلاعات با حضور مسئولان و مدیران شبکه شاد برگزار و مقرر شد همه مواردی را که معاونت پرورشی و فرهنگی می‌خواهد در بستر این شبکه داشته باشد ایجاد شود.

شکوهی افزود: شاید تا قبل این رخداد کمتر کسی فکر می‌کرد آموزش و پرورش بتواند از بستر فضای مجازی برای آموزش‌هایی از این دست استفاده کند و ویروس کرونا با توجه به تمام بدی‌ها و مشکلاتی که داشته است این دست اقدامات را می‌توان از همان مواردی برشمرد که تبدیل تهدید به فرصت است.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: دقت داشته باشیم که برای بهتر شدن این شبکه هم باید خودمان فعالانه در آن حضور داشته باشیم و هم سایر افراد ذینفع را ترغیب کنیم حضوری فعالانه داشته باشند.

شکوهی حضور دانش‌آموزان در محیط مدرسه را نشاط آور دانست و ادامه داد: تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر و از طرف دیگر تعامل دانش‌آموزان با معلمان و کادر مدرسه علاوه بر آموزنده بودن نشاط آور و شادی بخش است و حضور در محیط مدرسه دانش‌آموزان را شاد و با نشاط می‌کند.

وی تصریح کرد: حال که از طریق تلویزیون و شبکه‌های مجازی تدریس دارد انجام می‌شود و انعطاف لازم را ندارد آن روحیه شاد و پرنشاط در بین دانش‌آموزان کمتر دیده می‌شود و حضور طولانی مدت در منزل (قرنطینه) نیز خود مزید بر علت است پس باید آن روحیه شاد و پرنشاط را به دانش‌آموزان بازگردانیم.

در ادامه احمد فراهانی، رئیس گروه تجزیه، تحلیل، طراحی و توسعه سیستم‌های منابع انسانی و پشتیبانی فرایندهای سازمانی گفت: شبکه شاد معماری کلانی دارد ولی در شرایط فعلی بیشترین هدفی که دارد ایجاد زیرساخت تعامل بین اجزای آموزشی مدرسه یعنی مدیر، معلم و دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: فعلا شرایط حضوری برای انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی فراهم نیست و باید از شرایط غیر حضوری استفاده شود، دانش‌آموزان قبلا در مدرسه و با حضور در کلاس درس با معلم و عوامل مدرسه تعامل داشتند و آموزش می‌دیدند.

فراهانی افزود: مهمترین نگرانی خانواده‌ها در مورد درز اطلاعات دانش‌آموزان و مدارس بود و چون شبکه شاد مختص خود آموزش و پرورش است این نگرانی برطرف شده است و اطلاعات دانش‌آموزان و مدارس قرار نیست به جایی ارائه شود و همه آنها در امنیت کامل خواهند بود. در شبکه شاد کلاس در حکم گروه تعاملی تعریف می‌شود و مشابه آن‌را ما در سایر پیام رسان‌ها نیز می‌بینیم.

وی افزود: به دلیل فعالیت‌های متفاوتی که معاونت پرورشی و فرهنگی دارد این شبکه قابلیت تسری برای همه فعالیت‌های این معاونت را دارد یعنی قابلیت افزودن دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی و سایر موارد را دارد و همان فضا را به صورت مجازی برای آن‌ها فراهم می‌کند و ارتباطات خود را با کمترین محدودیت می‌توانند دنبال کنند.

وی بیان کرد: شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است تعریف می‌شود و همه فعالیت های پرورشی مدارس از آن طریق ادامه پیدا کند. اکنون نسخه اندروید و آی او اس این شبکه فراهم شده و نسخه تحت وب نیز در حال طراحی است که به زودی ارائه خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

31 / 320 مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد فعالیت فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد فعالیت فرهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی