Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@20:34:13 GMT

توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۸۲۷۹

توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا

به گزارش «نماینده»،مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به گزارش مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: کرونا در کنار همه چالش ها، فرصت هایی در اختیار مدیریت شهری قرار داده است که مهم ترین آن، آنلاین شدن خدمات مدیریت شهری است که اصطلاحا حرکت به سوی شهر هوشمند در حوزه خدمات شهری گفته می شود اما این بحث تا کنون خیلی جدی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت های حوزه خدمات شهری مانند فروشگاه شهروند و میادین میوه تره بار حتی بخش هایی مانند شهرسازی می توانست در این روزها خدمات آنلاین را در اختیار شهروندان قرار بدهند.

فراهانی تاکید کرد: این در صورتی است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از شرکت های خصوصی کم توان در حوزه رساندن کالا و خدمات به مردم پیشرفت های زیادی انجام داده اند و درآمدهای بسیاری کسب کرده اند و رضایت مردم در این حوزه افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مجموعه شهروند برای ارسال کالا به صورت مجازی تا امروز به جایی نرسیده است. همین اتفاق در میوه و تره بار دنبال رخ داده امانتیجه نهایی رضایت کننده نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به عدم توفیق شهرداری در برخی بخش ها گفت: در گذشته اتفاقات مشابهی رخ داده است و یکی از آن ها مجموعه آگهی های همشهری است.

وی افزود: همشهری زمانی مرجع آگهی بود اما امروزه بسیاری از بخش ها از آن سبقت گرفته اند و شهرداری تهران با همه امکانات نتوانسته است در زمینه مکانیزه کردن خدمات خود توفیق بیشتری نسبت به شرکت های خصوصی داشته باشد. 

فراهانی تاکید کرد: نکته دیگر لزوم به کارگیری تجربیات مدیریت های شهری دنیا به خصوص در حوزه کرونا احساس می شود. همچنین جای خالی تحقیق و توسعه و استفاده مداوم از تجربیات دنیا در مجموعه خدمات شهری خالی است. 

عضو شورای اسلامی شهر ترهانفت: خواهش من از یزدانی، معاون خدمات شهری توجه به این نکات است تا برخی نیروهای خلاق و استارت آپ ها به کار گرفته شوند و مدام وضعیت مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا و اقدامات انجام شده رصد شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شورای شهر شهر هوشمند مدیریت شهری خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است