Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: درست است که درگیر مقابله با بیماری کرونا هستیم اما این ویروس نباید باعث رکود اقتصادی استان شود.

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مدیران ستادی استانداری که در سالن جلسات شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به همزمانی شیوع ویروس کرونا با تعطیلات نوروز امسال، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و در قرآن کریم نیز به صراحت اشاره شده، این‌گونه مسائل، آزمایشی برای بشریت و مژده‌ای برای صابران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از آن، با همت بخش‌های مختلف اجرایی و همراهی مردم، مدیریت نسبتا خوبی در حوزه مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته و این امر نشان می‌دهد توان بخش سلامت و بهداشت کشور در سطح خوبی قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط استان در حوزه مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده موج جدیدی از شیوع این ویروس را شاهد نباشیم اما باید توجه داشت که برای عبور از این بحران، همچنان نیازمند همراهی مردم هستیم.

رزم‌حسینی در خصوص آثار زیان‌بار شیوع ویروس کرونا در اقتصاد جهان و به تبع آن ایران، گفت: این ویروس خساراتی به اقتصاد ایران وارد کرده و همچنین 31 رشته شغلی در کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، بیان کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد خراسان رضوی مربوط به بخش خصوصی است، بنابراین ضرورت دارد که برای تحقق جهش تولید، بروکراسی اداری حذف و فرآیند اخذ مجوزهای کسب و کار و واحدهای تولیدی تسهیل شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی همدل هستند، درست است که درگیر مقابله با بیماری کرونا هستیم، اما این ویروس نباید باعث رکود اقتصادی استان شود.

رزم‌حسینی ادامه داد: با همراهی ارکان حاکمیت در خراسان رضوی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه «جهش تولید»، رشد اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد، هر اقدامی که بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند برای خدمت‌رسانی به مردم، اضافه کرد: با توجه به بسترهای فراهم شده، باید برگزاری جلسات با مدیران اجرایی استان به صورت ویدئوکنفرانس در دستور کار قرار گیرد.

رزم‌حسینی به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز ماموریت داد که با توجه به آغاز فعالیت ادارات و در راستای اقدامات پیشگیرانه، زمینه عدم حضور کارمندان دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است

رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی برای فعالان اقتصادی مشکل‌زا‌ شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به اولویت‌های سال مشارکت مردم در جهش تولید اظهار داشت: یکی از حوزه‌های فعالیت مردم در استان خراسان شمالی حوزه کشاورزی در روستاهاست. 

وی افزود: باید تامین مالی از جمله تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای تولید فراهم شده باشد تا بتوانیم در تولید به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم. مطالعات دقیق علمی نشان می‌دهد در استان خراسان شمالی بخش خصوصی به شدت وابستگی به تسهیلات تکلیفی و منابع بانکی است که باید این منابع با سهولت در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: متاسفانه بانک‌های استان از منابع محدودی برخوردارند و این موضوع برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی مشکلاتی را فراهم کرده است. فاصله زمانی درخواست فعالان  تا اعطای تسهیلات بسیار زیاد شده و این اختلال باعث عدم رونق بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی است.

بهزادفر ادامه داد: در بخش کشاورزی صندوق‌های حمایت مالی از کشاورزان ایجاد شده که در این بخش 51 درصد منابع مرتبط با مردم و باقی منابع دولتی است که مردم در ساده‌ترین حالت ممکن می‌توانند از این صندوق استفاده بکنند. در دو سال اخیر منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان‌ها بسیار خوب بوده و با برنامه‌ریزی دولت تقویت این صندوق‌ها در سال 1403 در اولویت است و ساز و کار این صندوق‌ها بسیار ساده‌تر از ساز کار بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه تامین مالی یکی از الزامات جدی تحقق شعار سال است و باید برای این موضوع در سطح ملی و استانی راهکارهای ویژه‌ای دیده شود و تصریح کرد: 30 درصد اقتصاد استان خراسان شمالی وابسته به روستاست و بیش از 45 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و به همین خاطر در سند توسعه استان خراسان شمالی در سال 1403 یکی از فصل‌های مهم بحث توسعه روستایی است. در این زمینه جزو استان‌های پیشرو هستیم که سندهای مرتبط با برنامه هفتم نیز در استان در حال انجام است. اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی در استان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح با مشارکت مردم مدلی طراحی شده است که نظام تصمیم‌سازی از دل جوامع محلی بیرون آمده و مردم منابع اقتصادی را پای کار آورده٬ دولت نیز در این میان بخش تسهیلگری را بین مردم و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بر عهده دارد. از سوی دیگر بنا داریم تولیدات مردم به خوبی به بازار معرفی و در بازار دیده و به فروش برود در این مدل اتصال دقیق بازار به جوامع محلی مورد توجه است.

وی افزود: 15 نهاد دولتی و غیردولتی در بحث روستا در حال فعالیت هستند که متاسفانه بخش زیادی از این فعالیت‌ها همسو نیست و باید منابع تجمیع و فعالیت‌ها همسو شود تا اقتصاد روستایی به ویژه در استان خراسان شمالی با ایجاد زنجیره‌های تکمیلی راهبردی شکوفا شود.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»