Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدادی گفت: اگر مردم حرف رسانه‌ها را قبول نداشتند، در ایام عید شاهد خانه نشینی شان نبودیم.

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مهمترین اتفاقات حوزه رسانه در سال ۹۸ به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مهمترین اتفاق سال گذشته این بود که توانایی جریان رسانه، هوشمندی و مهارت آنها در داخل کشور به اثبات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها ثابت کردند که مفهوم کامل منافع و امنیت ملی را می‌دانند و با تمام کاستی‌ها از اول سال با شروع سیل تا آخر سال که کرونا بود،همراه با مردم پیش رفتند.

وی در واکنش به برخی از حواشی مبنی بر بی اعتمادی مردم به رسانه‌ها اظهار کرد: این ادعا کاملا بی اساس و کذب است، زیرا اگر اینطور بود و مردم حرف رسانه‌ها را قبول نداشتند، در ایام عید شاهد خانه نشینی آنها نبودیم. اعضای ستاد مقابله با کرونا که خودشان نمی‌توانند درب تک تک منازل را بکوبند و با مردم صحبت کنند، این رسانه‌ها هستند که مطالب و دستورات را منتقل می‌کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر وقت که رسانه‌ها خوب عمل کردند مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها داشته و هرزمان هم که بد عمل کردند اعتمادشان کمتر شده است، اما باز هم رسانه‌ها مقصر نیستند، زیرا رسانه که خودش اتفاقی را رصد یا مدیریت نمی‌کند بلکه فقط منتشر کننده است. تا زمانی هم که رسانه وجود دارد حواشی پایدار است و ما خودمان باید ببینیم که مسیر پیشرفت داشته ایم یا خیر.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار خبرکذب از سوی رسانه های معاند تولید می شود، ادامه داد: هدف این اخبار دروغ چیست؟ امروزه خبرنگاران قبل از مردم مورد هدف دشمن قرار گرفته اند و بی اعتبار می‌شوند. به نظر شما عربستان و انگلیس چرا پول می‌دهند و رسانه درست می‌کنند؟ آیا پولی که آن‌ها هزینه می‌کنند در راستای منافع مردم ماست؟ خیر، بلکه آنها قصد دارند که وزارت خارجه، وزارت ارشاد، خبرنگاران و... ایران را ناتوان جلوه دهند و در کل ناکارآمدی کشور ایران هدف این رسانه هاست.

خدادی در پاسخ به اینکه پس شما از عملکرد رسانه‌ها در سال ۹۸ دفاع می‌کنید، گفت: ما راضی هستیم البته که بخشی از نواقص و کمبود‌ها همچنان پابرجاست. در مهارت همچنان دچار مشکل هستیم، همچنان پوشش را به سوژه یابی ترجیح می‌دهیم. در حال حاضر جریان رسانه، کارکرد کمی دارد که باید کیفی شود. میزان تاثیرگذاری تولیدات رسانه پایین آمده، چون گرفتار کمیت شده اند و تعداد رسانه‌ها همچنان اختلال ایجاد می‌کند.

وی در خصوص کمک به رسانه‌ها در این ایام بیان کرد: ما از رسانه‌ها خواستیم که به جای چاپ نسخه کاغذی به صورت پی دی اف منتشر شوند. همچنین برای رسانه‌هایی که در ایام عید فعال بودند کمک جداگانه‌ای خواهیم داشت.

معاون مطبوعاتی در خصوص افزایش سرانه بیمه برای خبرنگاران در سال جدید اظهار کرد: هنوز آمار متقاضیان را به صندوق نداده ایم. اما تلاشمان صددرصدی است. ما مشکل بیمه نداریم مشکل راستی آزمایی خبرنگاران است. باید از تعداد دقیق خبرنگاران فعال مطلع شده و سپس اسامی آنها را برای بیمه ارسال کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه ها فرهنگ ایران وزارت ارشاد معاون مطبوعاتی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دارایی بلوکه شده در عراق ندارد، گفت: برخی مراودات پولی و مالی بین دو کشور وجود دارد که همواره با گفت وگو حل شده است.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور روز چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: طبق حکم قضایی، ایران دارایی بلوکه شده در عراق ندارد اما برخی موانع وجود دارد که با گفت‌و گو حل می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات بانک مرکزی ایران و طرف عراقی همیشه حل شده و مشکلی لاینحلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون حقوقی رییس جمهور درباره مطالبه جهانی برای محرومیت رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک به دلیل جنایات این رژیم در غزه و اینکه آیا دولت در این باره برنامه‌ای دارد، یادآورشد: فهرستی از اقدامات این رژیم جعلی با بهره بردن از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تهیه شده که مستندسازی خواهد شد.

دهقان اضافه کرد: همچنین ارتباطاتی با سازمان‌های مردم نهاد خارج از کشور شکل گرفته است تا بتوانیم از این ظرفیت برای نشان دادن جنایات این رژیم به سایر کشورهای جهان استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • سازمان لیگ فوتبال با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟
  • وعده صادق نشان داد یک ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • مارکینیوش: می‌خواهیم فرهنگ پاری سن ژرمن را به همه نشان دهیم
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی