Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس و مدیران کل مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس و مدیران کل مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر طهرانچی در این دیدار با اشاره به لزوم تدوین بسته مقابله با کرونا با توجه به شرایط خاص کشور، تاکید کرد که همه موارد مربوط به روند صدور ریز نمرات، مدرک موقت فارغ‌التحصیلی و دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ارائه خدمات از طریق میز خدمت و بدون نیاز به حضور دانشجویان انجام شود و مقرر شد دستورالعمل اجرایی و زیرساخت‌های لازم در اسرع وقت توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی تنظیم و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه ایجاد و فرآیند آن اجرایی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داد تا پروتکل‌های لازم درباره تسویه حساب فارغ‌التحصیلان و اخذ امضاهای مربوط به فارغ‌التحصیلی به‌صورت دیجیتال، زیرساخت صدور مدارک فارغ‌التحصیلی و مدل برگزاری آزمون‌های EPT و آزمون‌های جامعه را طراحی کند.

در ادامه این جلسه بهروز طهماسب‌کاظمی مشاور رئیس دانشگاه در برنامه‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه به همراه محمدرضا مهرادفر، محمد عابدی، لیلا طلایی‌پور و بابک مقصودی، گزارش عملکرد سال ۹۸ این مرکز در بخش‌های مختلف از قبیل پذیرش دانشجویان جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری آزمون‌های مختلف، صدور مدارک فارغ‌التحصیلی و... ارائه کردند.

براساس گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه، علی‌رغم کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۴۴ هزار دانشجوی جدید جذب و ثبت نام کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در سال گذشته ۱۰ دوره آزمون EPT در ۱۲ حوزه تهران و شهرستان‌ها با حضور بیش از ۶۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو، دو دوره آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی با مشارکت واحد الکترونیکی، سه دوره آزمون پایان ترم زبان انگلیسی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی، آزمون کارورزی علوم پزشکی و اولین آزمون بورد تخصصی دامپزشکی در سال ۹۸ را در موعد مقرر برگزار کرد.

در این جلسه با توجه به شرایط خاص کشور درپی شیوع ویروس کرونا، سناریوهای مختلف جهت برگزاری آزمون‌های EPT به صورت مجازی و با رعایت ضوابط در قالب آزمون iEPT و یا برگزاری حضوری این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی و مقرر شد به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای دانشجویان دانشگاه، بنابر دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های سراسری، تصمیمی اتخاذ شود که هیچ‌ خلل در فرآیند آموزش و فارغ‌التحصیلان دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد نشود. نتیجه تصمیمات اتخاذ شده طی دو هفته آینده ابلاغ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ویدئوکنفرانس دکتر محمدمهدی طهرانچی سنجش تحصیلی پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه مرکز سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، گفت: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

محمدمهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع اساتید گروه کشوری علوم اجتماعی در چالوس در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: در دورانی زندگی می‌کنیم که انسانیت به مسلخ رفته است و نظام علمی در خدمت حاکمیت نظام سلطه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این نظام سلطه یک چهره‌ای داشت که بسیار بزک شده بود اما درون این چهره و پشت آن چهره کریهی است که جز قدرت و پول چیزی نمی‌شناسد، افزود: امام راحل مکتبی را بنیان نهادند که طوفانی را به پا کرد که امروز بیش از هر زمانی چهره کریه این نظام سلطه را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: دموکراسی، حقوق بشر و کودک، محیط زیست و یونسکو از واژه‌های زیبایی هستند که با کشتن ۱۵ هزار کودک و حمله به معترضان در متن دانشگاه به مسلخ رفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات بی رحمانه نظام ظلم و صهیونیست در مقابل علم و زنان، بیان کرد: نظام سلطه دانشگاه و زن و کودک نمی‌شناسد و باید گفت طوفان، دستکش مخملی را برده است و مشت آهنین هویدا شده است.

طهرانچی با تاکید براینکه این‌روزها غرب بدون نقاب و واکنش در مقابل مقام دانشجویان و اساتید دانشگاه را می‌توان دید، افزود: امسال روز معلم کلید واژه «من‌هم یک پروفسورم» در فضاهای رسانه‌ای و مجازی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه به کاهش ورودی‌های علوم انسانی و علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی  پرداخت و گفت: در حوزه علوم اجتماعی این گرایش کمتر بوده است که باید علت‌یابی و سپس برای آن راه حل ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانشجویان در حوزه علوم اجتماعی را چهار هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصد در تهران مشغول به تحصیل هستند و اگر این روند ادامه یابد تعداد دانشجویان در سال‌های آینده در این رشته کاهش بیشتری خواهد یافت.

طهرانچی با بیان اینکه انتخاب رشته، سرمایه گذاری فرد برای آینده خود است، خاطر نشان کرد: در دو دهه قبل اقبال رشته‌های جامعه شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی بالا بود و گرایش به علوم سیاسی نیز بدین گونه بود اما در حال حاضر رشته مدیریت و اذناب آن گرایش بیشتری یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته یک برایند فردی است اما فرایند جمعی آینده کشور را رقم می‌زند، افزود: نسل جوان دیگر برایش مدرک تحصیلی و اعتبار دانشگاه ملاک نیست.

این مسئول اشباع کاذب اطلاعات را موجب عوض شدن نگاه بچه‌ها به آموزش عالی دانست و گفت: فرزندان ما تصویر را از دریچه دیجیتال می‌گیرند.

طهرانچی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان با اعضای هیئت علمی و اساتید به نوعی همخوانی ندارد، تاکید کرد: ناترازی در دانشگاه یک مسئله است که باید اصلاح شود و مسئله شناسی ما باید دقیق باشد.

وی با بیان اینکه چهارگانه کنش تنها علم نیست بلکه بینش، توانش، دانش و گرایش هست، گفت: یکی از اشکالات این است که همت بچه‌ها را کوچک کردیم و توانش را پایین آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی توانش بچه‌ها را به سمت توانایی‌های عاریتی سوق داده است، گفت: غضب و وحشت تقویت شده است و فکر می‌کنند خیلی توانمند شده‌اند.

طهرانچی با اشاره به نقش مهم ایمان در تقویت فرزندان و با تاکید بر اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، اظهار کرد: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید جامعه پرداز باشد، افزود: بچه‌های ما به جای دانایی به دنبال توانایی هستند و سودمندی را در توانایی می‌بینند.

طهرانچی با بیان اینکه باید از دریچه توانایی با بچه‌ها سخن گفت، یادآور شد: باید از دریچه توانایی مهارت، خلاقیت و نوآوری را به سمت آن‌ها سوق داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است