Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:14:08 GMT

ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۸۷۱۸

ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری  از ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار نفر از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: کارگران اگر مشمول دریافت بیمه شوند از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفیظ‌الله فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا از ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار نفر از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از ۲۸ اسفندماه راه‌اندازی شد تا کارگران آسیب‌دیده از کرونا ویروس برای دریافت بیمه بیکاری در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: کارگران آسیب‌دیده از کرونا ویروس به ۲ دسته کارگران مشمول قانون بیمه اجباری و کارگران مشاغل آزاد از جمله کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و... تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی یادآور شد: بیمه بیکاری به کارگران گروه اولی که در سامانه متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند پس از بررسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود، کارگران جهت پیگیری وضعیت پرداخت بیمه نیازی به مراجعه به ادارات کار استان‌ها ندارند و اگر مشمول دریافت بیمه شوند از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

فاضلی با اشاره به حمایت دولت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ویروس، توضیح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت مالی از این افراد تسهیلات ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته است، که این موضوع پس از تعیین سازوکار و ابلاغ به استان‌ها از طریق پیامک به مشمولان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقساط این تسهیلات کم بهره پس از چند ماه تنفس و با کمترین میزان از یارانه افراد برداشت می‌شود.

فاضلی در پایان از اختصاص ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای حمایت از کارفرمایان آسیب‌دیده در پی شیوع کرونا ویروس خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات به کارفرمایانی اعطا می‌شود که در شرایط فعلی آسیب دیده اما کارگران خود را تعدیل نکرده‌اند، اطلاع‌رسانی در این خصوص از طریق پیامک انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چهارمحال و بختياري کروناویروس بیمه بیکاری چهارمحال و بختیاری دریافت بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی طریق پیامک کرونا ویروس اطلاع رسانی وزارت تعاون آسیب دیده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان