Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از مرکزی، داود میرزائی با اشاره به این که طبق مصوبه جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد با افزایش ۲۱ درصد، به یک میلیون و  ۸۳۵ هزار تومان رسید، اظهار کرد: این میزان با نرخ تورم موجود در کشور مطابقتی ندارد و کارگر مظلوم نمی‌تواند از عهده معیشت خود برآید.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه اظهار کرد: کم‌ترین میزان دستمزد جامعه کارگری باید سالانه طبق ماده ٤١ قانون کار با در نظر گرفتن دو شاخص سبد هزینه خانوار و نرخ تورم مشخص شود، با این اقدام، تیم اقتصادی دولت ثابت کرد که کارگران شریف ایران اسلامی، فرزندان ناخوانده آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزائی با بیان این که همان گونه که کارگران در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی، در خط مقدم حضور داشتند، ادامه داد: آنان هم اکنون با وجود ویروس کرونا، در خط مقدم جبهه اقتصادی و چرخش چرخ‌های صنعت ایفای نقش می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به این که کارگران سربازان خط مقدم جبهه تولید و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی به شمار می‌روند، افزود: جامعه کارگری با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری، در این سنگر برای جهش تولید، حضوری فعال دارند.

وی اضافه کرد: هر چند شتاب در دستیابی به این مهم، در کنار تلاش و همت ستودنی کارگران، نیازمند تقویت انگیزه با افزایش مناسب حداقل دستمزد بر مبنای لحاظ  نرخ تورم است.

میرزائی اظهار کرد: اکنون جامعه شریف کارگری با دغدغه‌های عدیده‌ای مانند قراردادهای سفیدامضاء، عدم امنیت شغلی، خالی بودن سفره و شرمنده از خانواده و کار در شرایط  کرونا ویروس مواجه هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این که تنها راه نجات میهن و زندگی اقشار کم‌درآمد جامعه در گرو رونق اقتصادی و تولید کشور است، بیان کرد:  تیم اقتصادی دولت به جای این که فرمایشات رهبری را سر لوحه کار و در اولویت قرار دهند با رنجش سربازان جبهه اقصادی آنها را از سنگر تولید دور می‌کنند.

کد خبر 500282 برچسب‌ها استان مرکزی کارگران حقوق و دستمزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی کارگران حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته گرامیداشت کار و کارگر بعد از ظهر شنبه یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت با حضور مهدی نقدی فرماندار شفت، حجت الاسلام حکیمی امام جمعه، سرهنگ نقدپور فرمانده سپاه ناحیه شفت، رؤسای ادارات، جامعه کارگری و مدیران شرکت‌های تولیدی در سالن همایش یکی از کارخانجات شهرک صنعتی خرفکل شفت برگزار شد.

«حجت الاسلام حکیمی» امام جمعه شهرستان شفت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی الخصوص شهیدان صنف کارگری اظهار کرد: کارگران از مهمترین ارکان رشد تولید هستند که منجر به مهار تورم در کشور می‌شوند.

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای هستند

وی با بیان اینکه قشر زحمتکش کارگری به عنوان بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی کشور شبانه روزی در تلاش و تکاپو هستند، افزود: کارگر در فرهنگ اسلامی دارای شأن و منزلت والایی است و بنا بر احادیث ائمه اطهار (ع) کسانی که برای روزی خانواده تلاش می‌کنند، همانند مجاهد فی سبیل الله هستند.

حجت الاسلام حکیمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف به منزلت و ارتقای جایگاه کار و کارگر پرداخته‌اند، یادآور شد: کارگران در همه برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم‌ها نقش کلیدی داشته‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سه خانواده معظم شهدای کارگری و کارگران نمونه شاغل در شهرک‌های صنعتی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6090094

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم