Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: زیست بوم مجازی بچه ‎های مسجد که در بستر فضای مجازی شکل گرفته در این برهه از زمان می‎تواند در مقابله با شیوع کرونا نقش خبری و تبلیغی موثری داشته باشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‎ای فهما، در رابطه با زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد، اظهار کرد: مطالعه درباره دارو کسی را درمان نمی‌کند اما می تواند راهنمای تهیه دارو از داروخانه باشد، منبر مجازی نیز عرصه ای برای شناخت افراد و بهره مندی دورادور و جذب به سوی معارف عمیق و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر رسیدگی به امور مساجد همدان افزود: زیست بوم مجازی بچه‎های مسجد که در بستر فضای مجازی شکل گرفته در این برهه از زمان می‎تواند در مقابله با شیوع کرونا نقش خبری و تبلیغی موثری داشته باشد.

 

 وی تصریح کرد: سایت بچههای مسجد با تولید محتوا مطابق چهار شاخصه «صداقت»، «مفید بودن»، «مطمئن بودن» و «مستدل بودن» می‌تواند از بروز شایعات جلوگیری کند و در راستای آموزش، آگاه سازی و تقویت بنیه معنوی و اعتقادی و فرهنگ سازی که رسالت حقیقی آن است موثر واقع شود.

 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: فضای مجازی عرصه‎ای برای تبلیغ و نمایش واقعیت‎هاست گرچه آفت آن این است که ممکن است دروغ در آن راه یابد، اما باید تلاش کنیم در این عرصه نیز صادقانه عمل کنیم تا فضای مجازی ما نیز مورد استفاده و استقبال قرار گیرد، در چنین فضای امنی دعوت از خیران، خادمان و دریافت هدایا و عطایای مردمی قطعا با سهولت بیشتر و ساماندهی بهتری انجام می‎گیرد و تبلیغ کارهای خیر می‎تواند برای مخاطبان شوق آفرین و اطمینان بخش باشد.

 

مدیر رسیدگی به امور مساجد همدان در ادامه با اشاره به نقش ائمه جماعات، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ارکان مسجد گفت: ائمه جماعات نقش رهبری فکری و جهتدهی سیاسی اجتماعی ارکان فعال مساجد و به تبع آن، جامعه پیرامون مسجد را بر عهده دارند.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری و در کنار آنها پایگاه های بسیج در جبهه اطلاع رسانی به موقع و صحیح، امید بخشی، ارتقای بعد معنوی و دیگر دوستی، فعال سازی شبکه های اجتماعی و مولد در رفع نیازمندی‌های کشور به ‎ویژه در عرصه بهداشت و مواد غذایی سالم، ایجاد اشتغال دراز مدت برای جوانان مستعد و فاقد شغل، تبدیل کردن فرصت موجود به مراکز تولید بلند مدت و کلان، تغییر ساختارهای کهنه به نوین در عرصه تولید، اقتصاد و ارتباط با فرهنگ، تعریف و اثبات جایگاه ارتباط با خدا و افزایش اشتیاق نسبت به ظهور حضرت حجت(عج) در زمان بروز مشکلات و دشواری ها و بررسی افق های پیش رو با تشکیل اتاق فکر آیندهپژوهی برای برنامههای پس کرونا و تدبیر و پیشگیری از خطرات و کمبودهای اجتماعی می تواند در مهار تبعات اجتماعی و پیامدهای بیماری کرونا نقش موثری ایفا کنند.

 

 وی با اشاره به راه اندازی کانال ارتباطی و تبلیغی میان امام جماعت و نمازگزاران مسجدی، اضافه کرد: شروع این کار در وهله اول شاید جذاب به نظر برسد اما توجه و برنامه‎ریزی برای استمرار آن ضروری تر است، ما باید بپذیریم که امروزه فرم و سبک ارتباط‎های اجتماعی چهره نوینی یافته است، ظهور کرونا و سپس به تعطیلی کشیده شدن مراکز ارتباط مستقیم و میتینگ‎های اجتماعی و مردمی عامل موثری بود که مانند یک شوک تکان دهنده جامعه ما را به سمت آینده‌ای ناگزیر پیش راند و این کانال‎های ارتباطی باید سامان و جهت لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: گرچه امامان جماعت باید در شیوه های نوین معاصر پیشگام باشند اما شیوه های چهره به چهره و نزدیک و رودرو هرگز جای خود را نباید از دست بدهد، در واقع ارتباط مجازی فرصتی است برای توسعه ارتباطات حقیقی و مانند دام و دانه در شکار عمل می کند، کانون‎های فرهنگی هنری در مساجد می‌توانند قالب کهن فعالیت خود را حفظ کنند اما مستلزم شناخت عرصه های جدید و تقویت همان اسلوب حضوری با کمک فضای مجازی است، امامان جماعت نیز در این میان بسان فضای اجتماعی مسجد باید فضای مسجد مجازی را هدایت کنند، اما این هرگز جای مسجد حقیقی را نخواهد گرفت.

 

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ستاد مبارزه با کرونا در استان همدان با مشارکت مساجد و اعضای فعال آنها از جمله کانونهای فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج از طریق عضوگیری و همکاری متقابل در چهار عرصه اطلاع‌رسانی و نظارت بهداشتی محله، جذب و اعطای خیریه، ضد عفونی کردن محیطی و اقدامات دینی فرهنگی آموزشی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: ما سفارشاتی به مساجد داشته‌ایم که انتقال جشن به محیط پیرامونی، همکاری در عرصه مقابله با بیماری است.

 

 دیر مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان در پایان خطاب به ارکان مسجد تصریح کرد: جهت گذر از این شرایط هیچ گروهی بر مشکلات و نیازها غالب و بر اهداف بلند نائل نمی شود مگر با تلاش، هماهنگی، ولایت پذیری و امیدواری. تصیمیاتی که مسئولین می‌گیرند باید منظم و پرتلاش دنبال شود تا به نتیجه برسیم، این نشان حزب الله است که قرآن آن را غالب می داند و می فرماید: «ان حزب الله هم الغالبون».

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا سامانه بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام فضای مجازی زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ناجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دهه کرامت اظهار کرد: سال‌های گذشته ستاد دهه کرامت با مسؤولیت ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شده و دو سالی است که با ابلاغ وزارت کشور و شورای هماهنگی مرکز، مسؤولیت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است که دبیر آن ستاد کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای دستگاه‌ها تدوین شده است و دستورالعمل‌های دریافتی از تهران نیز بومی‌سازی و استانی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: روز آغاز دهه کرامت، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که باید با توجه به اجرای طرح نور، فضای ایجابی و اقناع سازی در جامعه به موازات فضای سلبی و قضائی مورد توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده برای جایگاه زنان در اسلام و حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های تبیینی برگزار کنند و چه بهتر به نام حضرت معصومه (س) و در جشن‌ها این اتفاق بیافتد و ضمن برگزاری جشن این آگاهی‌بخشی نیز رقم بخورد.

ناجی با بیان اینکه هر اداره کل در شهرستان، زیر مجموعه‌ای دارد، گفت: مسوول تشکیل ستاد دهه کرامت شهرستان‌ها، مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند و دبیری ستاد در برخی شهرستان‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ندارند با اداره ارشاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رسانه و فضای مجازی به عنوان دیگر محورهای اساسی مورد تأکید در دهه کرامت، تصریح کرد: دو مورد مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است به همراه نشاط اجتماعی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6092856

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی