Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان از ارسال نامه برخی از نمایندگان فعلی یزد در پارلمان و منتخبان این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی خبر داد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه برخی از نمایندگان فعلی یزد در پارلمان و منتخبان این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 
به عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست مجلس با وزیر کار به سه‌ شنبه موکول شد

وی افزود: ارسال کنندگان نامه از رئیس کل بانک مرکزی خواسته اند تا با اشخاصی که از سیستم بانکی وام گرفته و سررسید وام آنها فرا رسیده اما آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی مشاغل شده و در پرداخت قسط خود دچار مشکل شده اند  همراهی و مساعدت کنند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: نمایندگان و منتخبان استان یزد در مجلس در این نامه بر لزوم  همراهی حداکثری سیستم بانکی کشور با اقشار محروم و متوسط جامعه در شرایط به وجود آمده فعلی ، تاکید کرده اند.

به گزارش تسنیم، متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
برادر ارجمند، جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی
رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم. شرایط حادی که اخیرا با توجه به گسترش ویروس کرونا گریبانگیر کشورمان شد، باعث شده تا محدودیتهای اقتصادی و معیشتی شدیدی بر اکثر هموطنانمان تحمیل شود که از جمله می‌توان به دستور تعطیلی بیشتر واحدهای صنفی و تولیدی اشاره نمود.

با عنایت به این قاعده مبنایی که ملازم با هر تکلیفی، حقی تعریف می‌شود به نظر می‌رسد دولت محترم در قبال تکالیف یادشده بایستی حقوقی برای این دسته از هموطنان تعریف کند و الا در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کنونی صرفا به تبعیض و بی‌عدالتی دامن زده شده و ماحصل چنین سیاستی جز گسترش فقر و نارضایتی نیست.

یکی ازسیاستهای مؤثر  در این راستا همراهی حداکثری نظام بانکی کشور با صاحبان مشاغل،کارافرینان و شهروندان خصوصا اقشار ضعیف جامعه از طریق دستور به کلیه بانکها درخصوص استمهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات، بدون محاسبه جریمه تاخیر تادیه و سود مازاد، در بازه زمانی وسیع‌تر و نیز کاهش سود بانکی این تسهیلات و همچنین عدم لحاظ اثرات سوء بانکی و قضایی ناشی از صدور چک برگشتی در دریافت خدمات است.

متاسفانه مشاهدات حاکی از آن است که برخی از این سیاستها به دلیل عدم ابلاغ مقررات مربوطه از سوی مراجع ذی‌ربط اساسا اجرا نمی‌شود و در برخی دیگر از آن‌ها نوعی آشفتگی در اجرا در بانکهای مختلف –از جمله در استان یزد- به چشم می‌خورد و این مساله موجبات نگرانی و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

با تدبیری که از جنابعالی سراغ داریم، امیدواریم جهت مقابله با این نابسامانی‌ها موارد مطروحه در این نامه هرچه زودتر پیگیری و در کلیه شعب بانکی کشور بصورت منسجم و یکپارچه عملیاتی شود.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس محمدرضا صباغیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع