Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@08:02:07 GMT

زمینه تحقق نیت‌های خیر مردم فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۹۹۲۲

زمینه تحقق نیت‌های خیر مردم فراهم شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشستی با مدیران تشکل‌ها و موسسات خیریه تبریز و اعضای هیأت امنای پویش رحمت؛ با تاکید بر جلب مشارکت مردم و خیّران برای حمایت از خانواده‌های نیازمند که بر اثر شیوع کرونا از لحاظ معیشتی دچار آسیب شده‌اند گفت: امروز فرصتی ایجاد شده تا افراد خیّر و توانمندنیت‌های خیر خود را عملی کنند که ما نیز باید بستر تحقق این نیت‌ها را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی نوع‌دوستی و رسیدگی به مشکلات نیازمندان را از ویژگی‌های بارز فرهنگ ایرانی و اسلامی برشمرد و گفت: تبریز و آذربایجان همواره در چنین حرکت‌های پیشتاز بوده است.

او با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: بیماری کرونا در عین حال که درد بزرگی برای جامعه بشری است، اما از سوی دیگر، فرصت‌های ایجاد کرده که تداعی‌گر روحیه ایثار، همدلی و ازخودگذشتگی است.

او افزود: یکی از این فرصت‌ها، راه‌اندازی پویش‌ها و حرکت‌های مردمی برای کمک به خانواده‌های نیازمند است که اثرات بسیار مثبتی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این پویش‌ها در عین حال که بستر مناسبی برای تحقق نیت‌های خیرخواهانه مردم فراهم کرده، موجب هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌ها و موسسات خیریه نیز شده است.

او احساس مسئولیت اقشار مختلف مردم و خیّران را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: مردم ما خود در صحنه هستند و به خوبی شرایط سخت در مدیریت جامعه مشارکت می‌کنند و این موضوع، مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان گفت: امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم که در حوزه درمانی، مشکلی در استان نداریم و بخش بهداشت و درمان ما با تمام توان در صحنه فعال است؛ آن‌چه باید در حال حاضر مورد توجه جدی قرار گیرد تبعات اقتصادی و اجتماعی بحران کرونا است.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت منابع محدودی در اختیار دارد و لازم است که توان مردمی و ظرفیت تشکل‌های خیریه نیز به صحنه آورده شود، افزود: جلب مشارکت مردم علاوه بر منافع مادی آن، موجب تقویت روحیه نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان است که موسسات خیریه نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

 جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت فعال موسسات خیریه در پویش رحمت، گفت: کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا به دنبال تهیه شیوه‌نامه‌ای برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این موسسات است.

مدیران تشکل‌ها و موسسات خیریه و اعضای هیأت امنای پویش رحمت نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه جلب مشارکت مردم در کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند بیان کردند.

پویش رحمت، طرحی مردمی برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی و توزیع آن بین افرادی است که در بحران کرونا از لحاظ معیشتی دچار آسیب شده و هیچ درآمد و مستمری از نهاد‌های دولتی و غیردولتی و خیریه‌ها ندارند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پویش رحمت ویروس کرونا موسسات خیریه پویش رحمت تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود