Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:13:22 GMT

رکوردشکنی شاخص کل بورس/رشد ۱۵۴۲۲ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۹۹۶۲

رکوردشکنی شاخص کل بورس/رشد ۱۵۴۲۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات دومین روز کاری خود در هفته جاری با رکوردشکنی و رشد ۱۵۴۲۲ واحدی در ارتفاع ۶۲۳ هزار و ۲۷۸ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان،  شاخص کل بورس و اوراق بهادار با رشد 3241 واحدی امروز (یکشنبه 24 فروردین) در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات امروز در ارتفاع 611 هزار و 96 واحدی قرار  گرفت و در ادامه روز این روند صعودی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس با رشد 15422 واحدی در ارتفاع 623 هزار و 278 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 4109 واحد افزایش معادل 2.54 درصد به 166 هزار و 88 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 4260 واحد رشد معادل 1.98 درصد به 219 هزار و 754 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 2833 واحد افزایش، معادل 1.98 درصد به 146 هزار و 162 واحد، شاخص آزاد شناور با 19241 واحد افزایش معادل 2.47 درصد به 799 هزار و 443 واحد، شاخص بازار اول با 12269 واحد افزایش معادل 2.88 درصد به 438 هزار و 557 واحد و شاخص بازار دوم با 26660 واحد رشد معادل 2.04 درصد، به یک هزار و 332 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای کگل یا 747 واحد، شتران با 384 واحد، وغدیر با 380 واحد، تاپیکو با 363 واحد، فولاد با 303 واحد، رانفور با 279 واحد و شپنا با 266 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. نمادهای وبملت - بانك ملت، غگل - گلوكوزان‌، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای غگل - گلوكوزان‌، وتجارت - بانك تجارت روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، غگل - گلوكوزان‌، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي، ثاخت - بين‌المللي‌توسعه‌ساختمان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای غگل - گلوكوزان‌ و ثاخت - بين‌المللي‌توسعه‌ساختمان روند نزولی داشتند و باقی نمادهای روند رو به رشدی داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز نمادهای فولاد، فملی، کگل، تاپیکو، وغدیر، رمپنا و پارسان به ترتیب با 1287 واحد، 1030 واحد، 749 واحد، 600 واحد، 550 واحد، 517 واحد و 477 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و 46 هزار نوبت معاملاتی، 7 میلیارد و 445 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 63 هزار و 727 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 23 فروردین) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با ۱۰۸۰۳ واحد رشد معادل ۱.۸۱ درصد و رسیدن به جایگاه ۶۰۸ هزار و ۵۷ واحد به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸۷۹ واحد افزایش معادل ۱.۸۱ درصد به ۱۶۲ هزار و ۵۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۳۷ واحد رشد معادل ۰.۸۱ درصد به ۲۱۵ هزار و ۵۲۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۵۶ واحد افزایش، معادل ۰.۸۱ درصد به ۱۴۳ هزار و ۳۸۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۴۵۴ واحد کاهش، معادل ۱.۱۰ درصد به ۷۸۰ هزار و ۳۶۳ واحد، شاخص بازار اول با ۶۷۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۶۱ درصد به ۴۲۶ هزار ۵۲۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶۷۷۷ واحد رشد معادل ۲.۰۹ درصد، به یک هزار و ۳۰۵ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت – بانک ملت، وتجارت – بانک تجارت، غگل – گلوکوزان، شپنا – پالایش نفت اصفهان، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان، فملی – ملی صنایع مس ایران و وبصادر – بانک صادرات ایران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای وبملت – بانک ملت، وتجارت – بانک تجارت، غگل – گلوکوزان و وبصادر – بانک صادرات ایران روند نزولی داشتتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۷ نماد فارس با ۱۴۶۵ واحد، فولاد با ۱۲۹۳ واحد، وغدیر با ۱۰۹۸ واحد، کگل با ۵۸۷ واحد، تاپیکو با ۵۷۱ واحد، پارسان با ۴۶۷ واحد و شتران با ۴۵۱ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۳۷ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۶۶۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد افزایش معادل پایان معاملات بر شاخص کل بورس واحد رشد معادل نمادهای وبملت اوراق بهادار بر اساس جدول شاخص بازار روز گذشته ۱ درصد معادل ۱ ۸۱ درصد معادل 2 هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس