Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا تولیدات صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این استان افزایش داشته است.

"کاظم حسین زاده" در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است این در حالیست که این ویروس موجب تعطیلی کسب و کارهای مرتبط با صنایع دستی و همچنین ضرر مالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان کرمان بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی به صورت خانگی فعال هستند، افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا هنرمندان و صنعتگران و حتی بسیاری از کرمانیها در اوقات فراغت و بیکاری شان با رعایت پروتکل های بهداشتی که وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده است به تولید انواع مختلف صنایع دستی می پردازند.

حسین زاده با اشاره به اینکه رشد تولیدات صنایع دستی استان کرمان بر اساس برآورد فعالان حوزه صنایع دستی اعلام شده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ماهیت صنایع دستی استان کرمان بیشتر بافندگی و یا دوزندگی است بنابراین بیشترین افزایش تولید در رشته های پته دوزی، حصیر بافی، سیس بافی ،گلیم بافی، سوزن دوزی بلوچ و تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: بهترین فصل فروش صنایع دستی در ماه‌های اسفند و فروردین هرسال است که با توجه به شرایط به وجود آمده و تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا این ظرفیت از دست رفت و فروشگاه‌های صنایع دستی دچار ضرر مالی زیادی شده اند.

حسین زاده به رشته های صنایع دستی هر منطقه از استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی رشته های خوس دوزی، گلابتون دوزی و حصیربافی، در مرکز استان، پته دوزی، صنایع دستی چوبی و چرمی، فلزی، در شهرهای شمالی وغربی گلیم بافی، پته دوزی وصنایع دستی سنگی و در شرق استان نیز حصیربافی، سیس بافی، پته دوزی و سوزن دوزی وجود دارد که هنرمندان در این رشته های فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان استانی فرهنگی و هنری کروناویروس صنایع دستی استان کرمان تولیدات صنایع دستی شیوع ویروس کرونا پته دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه ای شهدای هفتم تیر شاهرود در گالری سیب مجتمع فرهنگی و هنری مهر ارشاد اسلامی با حضور مسئولان شهرستانی گشایش یافت.

مسئول نمایشگاه صبح سه شنبه و در جمع خبرنگاران همزمان با صبح سه شنبه در گالری سیب ارشاد اسلامی شاهرود بیان کرد: تابلو فرش، گواش، نقاشی، بافت گلیم و جاجیم و دست بافت ها در زمره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایش است.

معصومه بزرگمهر بیان کرد: این نمایشگاه از آثار ۵۵ دانش آموز هنرستان فنی و حرفه ای هفتم تیر شاهرود تشکیل شده که در پایه های دهم یازدهم و دوازدهم گرایش فرش تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ اثر در این رویداد هنری به نمایش گذاشته شده است، ابراز کرد: این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ به روی علاقمندان به صنایع دستی به خصوص دست بافت ها و تابلو فرش باز است.

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه‌ای شهدای هفتم تیر شاهرود تلاش دارد که صنایع دستی را با هنرها و سلیقه های نسل امروز تلفیق و تاثیرگذاری بیشتری را در بین مخاطبان داشته باشد.

کد خبر 6092804

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت