Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه بارشی جدیدی از روز گذشته وارد خراسان جنوبی شده که در این راستا و در پی هشدارهای هواشناسی بابت وقوع سیل احتمالی ۱۰۹ تیم عملیاتی در استان در حالت آماده باش قرار گرفتند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی پس از سال‌های متمادی خشکسالی، دو سال است که باران‌های خوبی را تجربه کرده و زمین تشنه این استان در پی وقوع این بارش‌ها سیراب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال جدید نیز بارش‌های فراوانی در استان باریده که سبب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شده است و از روز گذشته نیز طبق پیش بینی هواشناسی بارش‌های سنگینی را در استان تا روز سه شنبه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارش‌های سنگین در استان 109 تیم امدادی و عملیاتی تا روز سه‌شنبه 26 فروردین در آماده‌باش کامل هستند.

سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: با توجه به اینکه سامانه بارشی همراه با برخورد صاعقه پیش‌بینی شده توصیه می‌شود مردم از قرار گرفتن در ارتفاعات به طور جد خودداری کنند.

هشدار وقوع سیلاب در 11 استان طی امروز و فرداهواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در مازندران هشدار دادهشدارهای هواشناسی به کشاورزان تا 21 فروردین/هشدار وقوع سیلاب

وی بیان کرد: علاوه بر پنج بازوی اصلی مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌ها هم در این مدت به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به لغزندگی محورهای مواصلاتی استان تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم ضمن کاهش ترددهای غیرضروری به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته بیشترین خسارت‌ها به بخش کشاورزی و قنوات وارد شده کشاورزان، گلخانه‌داران، مرغداران و صاحبان استخرهای چند منظوره نسبت به ایمن‌سازی سازه‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مجموع خسارت‌های احتمالی در پایان موج بارندگی و در روز سه‌شنبه به رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد و با توجه به اینکه تاکنون چند موج بارندگی در فصل بهار داشته‌ایم، خاک‌ها در منطقه اشباع شده و با اندک بارندگی امکان وقوع روان آب وجود دارد.

آماده باش 196 نیروی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه 49 تیم هلال احمر در راستای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در حالت آماده باش کامل هستند گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان تقاضا داریم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

محمدرحیم شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر 196 نیروی هلال احمر در قالب 49 تیم امدادی در 23 پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم‌های واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: 22 تیم در شعب هلال احمر استان و 107 دستگاه خودروی امدادی و پشتیبان آماده به‌کارگیری و امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

کاهش دید افقی در استان

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی شدت بارش‌ها تا سه‌شنبه سبب وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان خواهد شد.

علیرضا خندان رو با بیان اینکه وقوع رگبار، رعد و برق و برخورد صاعقه و در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه تا اواخر هفته جاری پیش بینی شده است افزود: در این مدت وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود که باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند تغییرات دما نیز کاهشی خواهد بود افزود: امروز شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، خوسف، سرایان، نقاطی از قاینات، فردوس، بشرویه و طبس، روز دوشنبه شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، قاینات، خوسف، سربیشه، نهبندان و نقاطی از سرایان، فردوس و طبس و روز سه‌شنبه 26 فروردین شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان و بخش‌هایی از نهبندان و خوسف تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد و اختلال در آمد و شد سفرهای درون شهری و برون شهری از پیامدهای احتمالی سامانه بارشی در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/253/ ت

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه بارشی خراسان جنوبی روز سه شنبه وقوع سیلاب هلال احمر آماده باش پیش بینی بارش ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی