Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سریال «کامیون» از تجربه بازی در این سریال و همبازی شدن با مهدی هاشمی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری آنا، مجموعه تلویزیونی «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی سریال وروزی شبکه دو سیما بود که از اول فروردین هرشب ساعت 21 روی آنتن رفت.

داستان این مجموعه 30قسمتی این روزها به مراحل پایانی پخش خود نزدیک می‌شود به قلم شهاب عباسی و درباره‌ یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز و با معرفی علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، ماهان عبدی و کامیاب دانشپور از بازیگران کامیون هستند که بازپخش آن نیز درروز بعد در ساعت 12 و 16 روی آنت شبکه دو سیما میرود.

بهنام شرفی در سریال «کامیون» ایفاگر نقش صابر یکی از سه دانشجویی است که بار اصلی قصه را به دوش می‌کشند. او که از بازیگران جوان اما شناخته‌شده تئاتر است و سال‌ها روی صحنه ایفای نقش کرده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: تجربه همکاری با مسعود اطیابی برای من بسیار جذاب بود ضمن این که شخصیتی هم که من نقش آن را ایفا می‌کردم یعنی «صابر» هم برای خودم جذابیت داشت.

صابر شخصیتی است که در اطراف خودمان مابه‌ازای واقعی او را زیاد می‌بینیم

وی اظهار کرد: من برای ورود به عرصه تصویر اصلاً عجله‌ای نداشتم. البته از سال‌ها پیش تجربه بازی در چند فیلم که بیشتر در جشنواره‌ها به نمایش در آمد و اکران عمومی نداشت را داشتم. در فیلم «بیخود و بی‌جهت» عبدالرضا کاهانی هم حضور داشتم؛ بنابراین با کارهای تصویری غریبه نیستم، اما ترجیح دادم که در این سال ها بیشتر روی تئاتر تمرکز کنم.

بازیگر سریال کامیون افزود: واقعاً نمی‌توان زمان یا فرمول خاصی را برای ورود بازیگران جوان تئاتر به مدیوم تلویزیون پیشنهاد داد مهم این است که بازیگر در کار خود متبحر و هوشمند باشد و این باهوش‌بودن را چه در صحنه اجرا و چه در سینما و تلویزیون در راستای نقش‌آفرینی مناسب نشان دهد.

شرفی عنوان کرد: من به مرزبندی در کار بازیگری اعتقاد ندارم؛ بازیگر باید بتواند در هر سه مدیوم سینما، تئاتر و تلویزیون خود را نشان دهد و بدرخشد. تجربه موفقیت همکاران تئاتری من در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون هم نشان می‌دهد که مهم هوش بالای بازیگر است و نه قابی که در آن به هنرمندی می‌پردازد.

وی با اشاره به شرایط سخت تصویربرداری سریال کامیون گفت: در روزهای ابتدایی فیلمبرداری مچ پای من شکست و آقای اطیابی و گروه تولید چاره‌ای نداشتند که سکانس‌هایی که نیاز به راه رفتن یا دوندگی داشت را بعدا ضبط کنند.

 این بازیگر در ادامه افزود: شاید الان برای برای مخاطبان جالب باشد که من بگویم دو ماه تمام با پای در درون گچ و عصای زیر بغل بازی می‌کردم خیلی از سکانس‌هایی که مردم می‌بینند  من ایستاده هستم یا نشسته‌ام و یا در ماشین هستم، اساساً سکانس‌هایی است که پای من شکسته و توانایی حرکت ندارم.

شرفی اظهار کرد: طبیعی است کهتدوین و برنامه‌ریزی همین یک موضوع می‌توانست کار را بری من و همه عوامل سخت کند. اما هوشمندی آقای اطیابی و ترفندهای ویژه‌ای که ایشان به کار بستند باعث شد تا خللی در کار به وجود نیاید. از طرف دیگر، ما در اسفندماه شرایط ویژه‌ای داشتیم و به خاطر شیوع ویروس کرونا باید محددیت‌های زیادی را تحمل می‌کردیم. به هر حال این هم تجربه‌ای بود.به اعتقاد من بازیگر باید در شرایط سخت هم امکان ظهور و بروز استعدادهایش را داشته باشد.

تجربه همکاری با مسعود اطیابی در«کامیون» برای من بسیار جذاب بود

وی افزود: در کنار این سختی‌ها، سریال کامون برای من تجارب شیرینی را هم به همراه داشت که قطعاً یکی از آنها همبازی شدن با آقای مهدی هاشمی بود.ایشان با حددود 50 سال سابقه بازیگری معدن ارزشمندی از تجربه هستند و من هم سعی کردم در این پروژه از هر فرصتی در پشت صحنه برای صحبت با ایشان و استفاده از این تجربه‌ها استفاده می‌کردم.این رویه‌ای است که من در تئاتر هم داشته‌ام و همیشه سعی کردم از تجربه بزرگان بهره ببرم.

وی افزود: چند روز پیش به خود ایشان هم گفتم که من زمانی که شش‌هفت ساله بودم با دیدن فیلم «زرد قناری» سینما رفتن را آغاز کردم و عاشق سینما شدم و حالا پس از سه دهه دارم در کنار ایشان بازی می‌کنم؛ این  از همان اتفاقات جذابی است که فعالیت هنری برای شما رقم می‌زند.

شرفی در ادامه گفت: از همان ابتدا که فیلمنامه کامیون و نقش صابر به من پیشنهاد شد، به این نقش ویژگی‌های روحی و رفتاری آن علاقه‌مند شدم. سعی کردم از داشته‌ها و آموخته‌های خودم در این چند سال برای درآوردن نقش صابر استفاده کنم. در این میان نقش آقای اطیابی هم در هدایت من و سایر بازیگران فیلم هم غیرقابل انکار است.صابر شخصیتی است که در اطراف خودمان مابه‌ازای واقعی او را زیاد می‌بینیم. یعنی در عین این که سادگی خاص خودش را دارد اما می خواهد در برخرود با دیگران و به ویژه با دو دوست دیگرش به نوعی نقش فرمانده و مدیر را ایفا کند.

 شرفی با اشاره به این که تصویربرداری قسمت‌های پایانی سریال کامیون در دوسه روز آینده هم ادامه دارد افزود:واقعاً شرایط سختی برای ضبط سکانس‌های باقیمانده داریم.رعایت اصول پیشگیرانه و ضدعفونی مدام صحنه و از همه مهم‌تر ضرورت رعایت فاصله بازیگران و عوامل کار را کند می‌کند اما به هر حال ما هم باید به کارمان تعهد داشته باشیم. امیدوارم مردم از این سریال راضی باشند همانطور که در گفتگوهایی که با اطرافیان و دوستانم داشته‌ام و بازخوردهای که عموماً در فضای مجازی دیده‌ام  خوشبختانه کامیون توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: مهدی هاشمی مسعود اطیابی بهنام شرفی سریال کامیون نوروز 99 مهدی هاشمی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز

نادر فلاح ضمن پیشنهاد کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران گفت: اثر ویتالی شنتالینسکی با ترجمه بیژن اشتری کتابی درباره تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه و دوران وحشت بزرگ استالین است که در آن بیش از ۲ هزار نویسنده قربانی سرکوب شدند.

وی درباره جایگاه این کتاب در ادبیات روسیه عنوان کرد: پرسش اصلی کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» در مورد پنجاه سال جنایت یک رژیم مستبد با هنرمندان آن دوره است؟ در این کتاب نویسنده از سرگذشت دست‌نوشته‌هایی پرده برمی‌دارد که احتمالاً در کنج صندوق اسناد پلیس مخفی یا در گوشه‌ای از بایگانی‌های خانوادگی خصوصی، دور از توجهات گزمه‌های امنیتی، خاک می‌خورد و تلاش می‌کند تا سخنان دزدیده شده‌ی این نویسندگان را دوباره زنده کند.

نادر فلاح خواندن این کتاب را برای هر کسی که می‌خواهد با تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه آشنا شود را ضروری دانست و گفت: در مقدمه این کتاب آمده «بایگانی ادبی پلیس مخفی حکایت دوره‌ای تلخ و خونین است؛ حکایت شناعت و جنایت یک رژیم مستبد و حکایت دروغ‌های وقیحانه. کتابی که می‌تواند ما را از اسراری مهم در دل تاریخ ادبیات جهان مطلع کند.»

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • (ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود