Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی مسکینی روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا و سالمندان مراغه افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای سالمندان در معرض خطر و نیز مبتلا به بیماری کرونا که از مراکز درمانی ترخیص شده اند، این نقاهتگاه از آسایشگاه سالمندان ایجاد می شود.

وی ادامه داد: برای این منظور، نقاهتگاهی با ظرفیت حدود ۶۰ تخت در محل آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر با همکاری بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بهزیستی استان و شهرستان نیز اعتبار مورد نیاز برای رفع کمبودها و تجهیز و نیز تامین هزینه های نیروی انسانی مورد نیاز این نقاهتگاه را تامین می کند.

مسکینی افزود: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نیز خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز نیز برای این نقاهتگاه ارائه خواهد کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: در راستای ارایه مناسب خدمات درمانی و بهداشتی به سالمندان، مددجویان سالمند آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر به صورت سی تی اسکن مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

اصغر تنومند افزود: با وجود تمهیدات لازم درمانی توسط این دانشکده  برای ارائه خدمات درمانی و نگهداری سالمندان نیز نگاه ویژه ای باید از سوی سازمان بهزیستی برای تجهیز نقاهتگاه سالمندان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همت و تلاش کادر مراکز درمانی این شهرستان کنترل و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان به ویژه در بین سالمندان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: تاکنون ۸۰ نفر از سالمندان آسایشگاه سالمندان در مراکز درمانی این شهرستان غربالگری از نظر ابتلا به کرونا شده اند.

احمد مجتهدی افزود: هم اکنون وضعیت بهداشتی سالمندان این شهرستان در مرکز خواجه نصیر مناسب بوده و بیماران ترخیص شده به نقاهتگاه ایجاد شده انتقال می یابند.

مدیرعامل آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بهداشتی این مرکز گفت: برای تشخیص ابتلا به بیماری کرونا، آزمایشات تشخیصی نیز به صورت سرپایی از ۶۹ مددجوی این آسایشگاه انجام شده است.

سید عیسی سیدنقوی افزود: از اولین روزهای شیوع کرونا، تمهیدات لازم برای نگهداری و درمان سالمندان در این مرکز انجام شده و تاکنون نیز ۱۵ مورد ضدعفونی و گندزدایی انجام شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت دانشکده علوم پزشکی آسایشگاه سالمندان خدمات درمانی خواجه نصیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم