Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:52:34 GMT

کرونا همچنان دغدغه اصلی نشست اعضای شورای پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۰۸۱۷

کرونا همچنان دغدغه اصلی نشست اعضای شورای پایتخت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه میزبان مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران بودند و گزارش وی را پیرامون خدمات و اقدامات کرونایی این معاونت استماع کردند و سپس اعضای شورا نظرات و دیدگاه های خود را طرح کردند.


طرح حمایت از آسیب دیدگان کرونا
«احمد مسجد جامعی » عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به لزوم تصویب طرحی جهت حمایت از آسیب دیدگان کرونا، ‌ اظهار داشت: حمایت از آسیب دیدگان حین خدمت اقدامی بسیار ضروری و قابل توجه است و باید مدنظر مسئولین و مدیران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این طرحی را تهیه و به امضای همه اعضای شورا رساندیم تا برای آتش‌نشانان سندی تهیه شود که اگر حین خدمت دچار آسیب شوند بتوان از آنها حمایت‌های ویژه‌ای کرد.

 مسجد جامعی اختصاص پاداش به آسیب دیدگان کرونا هر چند جای خود را دارد ولی باید طرحی را به جریان بیندازیم که حمایت‌های پیوسته از این افراد انجام شود.

عضو شورای تهران تاکید کرد: سازمان فرهنگی هنری نیز در این زمینه باید اقدامات فرهنگی را انجام دهد.

جمع آوری پسماند بیمارستان مار شهرداری نیست 
مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت‌ که جمع‌آوری این پسماندها وظیفه شهرداری نیست و بیمارستان‌ها باید این پسماندها را بی‌خطر و تحویل شهرداری دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه این موضوع بر عهده شهرداری گذاشته و نباید این مسئله روال کار در آینده باشد.

مسجد جامعی افزود: شهرداری مسئول جداسازی پسماندهای پرخطر و پسماندهای بیمارستانی نیست.


هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم، گفت: حمایت‌های جسمی و روانی از شهروندان به ویژه فعالان حوزه خدمات شهری امری ضروری است.
وی اظهار داشت: بهار امسال خزان زندگی برخی از شهروندان در تهران است که به عنوان نماینده مردم شهر در شورا با این افراد ابراز همدردی کرده و آرزوی بهاری بهتر برایشان دارم.

وی با اشاره به بازدیدهایی از سازمان‌های آتش‌نشانی، پسماند و بهشت زهرا گفت:  همکاران ما در این سازمان‌ها اقدامات قابل ستایشی را جهت کمک به مردم انجام می‌دهند.

امانی افزود: روزانه پیش از بروز کرونا، ۴ هزار و۵۰۰ تن پسماند تولید می‌شد که در حال حاضر رقم پسماندهای خانگی وعادی به ۷ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و روزانه ۱۱۰ تن پسماند بیمارستانی تولید می‌شود.

عضو شورای تهران خاطرنشان کرد: دغدغه من حفظ جان پرسنل و سرمایه انسانی در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است و هر چند غربالگری‌ها به خوبی از این پرسنل انجام گرفته ولی لازم است حمایت‌های بیشتری انجام شود.

وی گفت: برخی از هیأت‌ها، مساجد و اماکن زیارتی پشتیبانی‌هایی را برای کادر پزشکی آغاز کرده‌اند و به طور مثال با تهیه آب میوه و اقلام بهداشتی در صدد حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و کادر پزشکی هستند که هر چند این نکته بسیار مثبت است ولی نباید از نظارت‌های جدی غافل شویم.  

امانی ادامه داد: در صورت بی‌توجهی این مسئله ممکن است خود سبب شیوع کرونا شود.

عضو شورای شهر تهران افزود:  با توجه به اینکه هنوز شرایط کرونا به خط پایان نرسیده وحتی پیک ابتلا به این بیماری را نگذرانده‌ایم حمایت‌های جسمی و روانی از شهروندان به ویژه فعالین حوزه خدمات شهری امری ضروری است.


نظارت و ارزیابی بازگشایی بوستان‌ها

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: معاونت خدمات شهری پیشانی اقدامات شهرداری تهران در این ایام بوده است.

وی افزود: بازگشایی بوستانها اگر بدون نظارت و بدون کنترل باشد می تواند ما را دچار مشکل کند.

سالاری ادامه داد: باید بگویم یکی از آنها در خصوص اقدامات سازمان بهشت زهرا است که متأسفانه هنوز درخصوص افرادی که عادی فوت می کنند تصمیمات سختگیرانه ای گرفته نمی شود.

وی گفت: هنوز ما می بینیم که درخصوص افرادی که عادی فوت کرده اند باز هم صد نفر یا دویست نفر به عنوان تشییع کننده در مراسم حضور پیدا می کنند.
درخواست تعویض بازگشایی اصناف
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لغو طرح ترافیک اظهارداشت: متاسفانه مردم دچار یک رها شدگی در حوزه کرونا شده اند در حالی که مسؤولان نگران هستند، آقای رئیس جمهور خوشبینی غیر واقع بینانه ای دارند.

سالاری تاکید کرد: اگر این رهاشدگی را این روزها مدیریت نکنیم به یک پیک وحشتناک خواهیم رسید.

وی خواست تا بازگشایی اصناف غیرضروری به تعویق بیافتد.

سالاری در بخشی درگیری از سخنان خود، گفت: برغم ممنوعیت زباله گردی هنوز هم در سر برخی سطل های زباله افرادی زباله گرد حضور دارند.

وی در اینباره ابراز نگرانی کرد.

آمار فوتی های تهران روزانه اعلام شود
«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران هم اظهار داشت: متاسفانه آمارهایی که در مورد تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا توسط شهرداری اعلام می‌شود به صورت دقیق مشخص نیست.

وی گفت: از سازمان بهشت زهرا درخواست کرده‌ایم تعداد فوتی‌های کرونا را به ما اعلام کنند ولی بعضا آمارها متفاوت از آمارهای رسمی است.

علیخانی تاکید کرد: باید برای برنامه‌ریزی‌ها اطلاع کامل از آمار فوتی‌ها در بهشت زهرا داشته باشیم.

عضو شورای تهران گفت: در این سازمان به صورت شفاهی و غیرمستند، و حتی با اکراه به ما آمار می‌دهند.

وی گفت: گویا از آنها خواسته شده آمارها را در اختیار شورای شهر قرار ندهند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا باید آمار فوتی کرونا را به صورت روزانه و هفتگی در اختیار شورای شهر بگذارد.

علیخانی بااشاره به اقدامات کارکنان وپرسنل شهرداری در حوزه پسماند و بهشت زهرا گفت: این افراد ایثارگرانه خدمت می‌کنند و باید قدردانی از آنها انجام گیرد و فعالیت‌هایشان بازتاب داشته باشد.

وی  گفت: مردم باید بدانند که این افراد اقدامات گسترده‌ و ایثارگرانه‌ای را در این شرایط سخت کرونایی انجام می‌دهند و نباید از زحمات آنها غافل شد.

کرونا فرصت مناسب برای اجرای اصولی تفکیک زباله

«آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون محیط زیست  سلامت و خدمات شهری تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری برای ادامه وضعیت کنونی جمع‌آوری پسماند باید طرحی داشته باشد.  

وی گفت: شاید این زمان فرصت مناسبی باشد که تفکیک از مبدا اصولی را اجرایی کرد.  

میلانی افزود: طرح تفکیک پسماند در این مدت متوقف شده است و از سوی دیگر، بودجه طرح کاپ (طرح کاهش پسماند) هم قبل از عید تایید شده است.  

وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری برای ادامه این وضعیت باید طرحی داشته باشد و پیگیری و توضیحات لازم را در این رابطه بدهند.  

 عضو شورای شهر با اشاره به وضعیت بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران اظهار داشت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد مردم در دوره مبارزه با کرونا نیاز به تماس با طبیعت و استفاده از فضای سبز دارند.

وی گفت: در این رابطه لازم است برای بهره‌برداری از بوستان‌ها پروتکل‌های دقیقی برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی همانند آنچه در سازمان میادین اجرا شده، تهیه و به شکل دقیقی اجرایی شود.  

حسینی میلانی پایش جمعیت استفاده‌کننده از پارک‌ها و بوستان‌ها برای مبارزه با کرونا را مهم و ضروری دانست.  

نائب رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی انجمن‌های شورایاری‌ها برای مقابله با کرونا ابراز داشت: شورایاری‌ها از زمان شیوع کرونا در تهران، ۱۳۲ هزار ماسک و ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی تاکنون توزیع و چک لیست‌های نظارتی را تکمیل کرده‌اند.  

وی گفت: با هماهنگی بیشتر می‌توان از ظرفیت شورایاری‌ها برای مبارزه با کرونا در حوزه خدمات شهری استفاده کرد.

براساس آخرین آمار، کرونا تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر را در کشور مبتلا کرده و جان ۴ هزار و ۲۳۲ نفر را گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شورای اسلامی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شورای اسلامی شهر تهران ویروس کرونا شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای شهر تهران معاونت خدمات شهری آسیب دیدگان شورایاری ها بوستان ها بهشت زهرا فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

وزیر کشور گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (11 اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در 21 اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت 16 نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • خروج علیه شهردار تهران
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته