Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

با پایان یافتن فصل زمستان و رویش دوباره  زمین، کشاورزان مازندرانی با فعالیت در مزارع خود کمر همت می‌بندند تا رزق و روزی خود و کشور را تامین کنند.

اما کشاورزی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و با شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیت کشاورزان در مزارع را کمی با احتیاط‌تر کرد.

مازندران به دلیل قطب کشاورزی بودن و تامین کننده امنیت غذایی جامعه، نمی‌تواند حتی با وجود این ویروس خطرناک دست روی دست بگذارد و فعالیت خود را متوقف کند اما کشاورزان سخت‌کوش این خطه توصیه‌های فنی و بهداشتی جهاد کشاورزی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند تا بتوانند اقدام به تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در این زمینه ضمن ترویج پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه روستایی و عشایری، اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی برای زارعان داشت.

مجید بهادری بیان کرد: زارعان همانند سایر اقشار جامعه در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و به همین دلیل ضمن رعایت دقیق اقدامات و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان بر حفظ سلامت خود از دامن زدن به انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

وی بر رعایت بهداشت در مزرعه تاکید کرد و افزود: باید از هرگونه رفت و آمد‌های غیرضروری و تجمع در سطح روستا و مزرعه خودداری شود.

بهادری با بیان اینکه کشاورزان باید در مزرعه فضای مناسبی برای تعویض لباس کار در نظر بگیرند و آب و صابون کافی برای شست‌شوی دست‌ها در مزرعه قرار داده دهند، گفت: قبل و بعد از استفاده از ابزارهایی مانند بیل، داس، ماشین‌آلات، ابزار و ادوات کشاورزی، انبار و دیگر محل‌ها آنها را با مواد ضدعفونی کننده استاندارد ضدعفونی کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کشاورزان باید در محیط بیرون و حین کار در مزرعه از دستکش کار و یا دستکش مناسب و حین کار در مزرعه از کفش یا چکمه مناسب استفاده کنند.

این مسؤول افزود: بدون دستکش، عینک و ماسک مناسب از دست زدن به قوطی سم، باز کردن درب مخزن سمپاش و سمپاشی خودداری شود، همچنین با استفاده از دستکش مناسب از دست زدن به کیسه کود شیمیایی خودداری شود.

بهادری خاطرنشان کرد: با توجه به امکان تردد انسان، دام، حیوانات، طیور و پرندگان آلوده ناقل بیماری در سطح کشتزارها، توصیه‌های بهداشتی کاملا رعایت شده و در حین کار از دست زدن به صورت خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در اطراف مزرعه و روستا  تابلوهایی مبنی بر عدم ورود افراد متفرقه به مزرعه نصب کنند.

بهادری بیان کرد: طرز تهیه و استفاده از محلول ضدعفونی برای ضدعفونی سطوح و برخی ابزارها و ادوات لازم است کشاورزان برای تهیه محلول ضدعفونی سفیدکننده(وایتکس) را با آب سرد با نسبت یک به ۹ رقیق کنند و این محلول نباید در معرض نور و گرما قرار گیرد و این محلول تا ۲۴ساعت قابلیت استفاده دارد.

وی اضافه کرد: این محلول نباید با سایر مواد شوینده مخلوط شود و دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برای ضدعفونی سطح صاف، زمان لازم برای ضدعفونی حداق ۱۰ دقیقه‌ای به کشاورزان توصیه می‌شود، ادامه داد: برای ضدعفونی وسایل به صورت غوطه‌ور در محلول زمان ۳۰ دقیقه‌ای توصیه می شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کشاورزی ویروس کرونا صراط برای ضدعفونی خودداری شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود

برخی از شالیکاران در شهرستان محمودآباد همچنان سهمیه کود خود را دریافت نکردند، استفاده از کود در زمین‌های کشاورزی بسیار با اهمیت است و موجب رشد سریع ریشه و تشکیل دانه در گیاهان می‌شود از طرف دیگر کود‌های شیمیایی تاثیر مثبتی بر حاصلخیزی خاک و رشد بذر دارد، این موضوع شالیکاران را نگران کرده است.

از سوی دیگر با مشکلاتی از قبیل سهمیه سوخت کشاورزی و همچنین دریافت پروانه چاه به دلیل خشکسالی‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، با پیگیری‌های فراوان جهت دریافت سهمیه کود و سوخت کشاورزی با توجه به فصل خشکسالی و انجام کاشت برنج و نیاز به کوددهی هنوز نزدیک به ۵۰ درصد از کشاورزان در شهرستان محمودآباد هیچگونه سهمیه کودی دریافت نکردند و برای دریافت پروانه چاه ۲ سال زمان لازم است و متاسفانه در زمان برداشت برنج کشاورزان برنج وارد می‌شود و مشکلات شالیکاران دوچندان می‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان