Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:08:16 GMT

موافقت با کیفرخواست حبس ابد برای ۲۰ تن از عاملان قتل خاشقجی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۱۰۶۱

موافقت با کیفرخواست حبس ابد برای ۲۰ تن از عاملان قتل خاشقجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دادگاهی در استانبول با درخواست دادستانی کل ترکیه مبنی بر صدور کیفرخواست حبس ابد برای ۲۰ تن از متهمان مشارکت در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، موافقت کرد.

گفتنی است خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی واقع در شهر استانبول ترکیه، مفقودالاثر شد حال آنکه شواهد حاکی از قتل او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کیفرخواست که از سوی دفتر دادستانی کل ترکیه در استانبول تنظیم شده، بر ضرورت مجازات «احمد عسیری» و «سعود القحطانی» از مقامات سابق دولت سعودی و صدور حکم حبس ابد برای آنها، تاکید شده است.

سعود القحطانی مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی و احمد عسیری معاون سابق سازمان امنیت عمومی سعودی، به برنامه‌ریزی و مشارکت در ترور خاشقجی متهم هستند.

در این کیفرخواست یکصد و هفده صفحه‌ای، همچنین بر ضرورت مجازات حبس ابد برای تیم مجری ترور تاکید شده که اسامی افرادی چون «منصور عثمان أبا حسین»، «ماهر عبد العزیز المطرب» و «صلاح الطبیقی» در میان آنها به چشم می‌خورد.

این کیفرخواست در حالی صادر می‌شود که «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی پیشتر در گزارشی رهبران عربستان از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول اصلی قتل این روزنامه نگار عنوان کرده بود.

کد خبر 4898562 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال خاشقجی ترکیه عربستان سعودی حبس ابد ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق عربستان سعودی شیوع کرونا رژیم صهیونیستی سوریه دونالد ترامپ قربانیان کرونا ایران روسیه فلسطین افغانستان مرگ و میر حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد محمد زیدی، معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: مأموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران چند روز گذشته خبری را در خصوص درگیری تعدادی اراذل و اوباش که منجر به ضرب و جرح عمدی با چاقو شهروندی شده بودند را دریافت و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی افزود: مأموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات بلافاصله پس از دریافت خبر بلافاصله به صحنه درگیری مراجعه و با تحقیقات میدانی به دست آوردند عاملان درگیری ۳ نفر بودند و پس از ضرب شهروندی با قمه، در حالی که قمه در دست داشتند از محل متواری شدند.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران به شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده محله فلاح اشاره کرد و ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی، تیمی از مأموران به مخفیگاه این افراد مراجعه و در یک عملیات پلیسی هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

زیدی خاطر نشان کرد: هر سه اوباش دستگیر شده پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرگرد زیدی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

کد خبر 6097291

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند