Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@11:48:00 GMT

دیوان عدالت اداری مصوبه دستمزد کارگران را باطل کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۱۴۹۵

دیوان عدالت اداری مصوبه دستمزد کارگران را باطل کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی بیش از ۱۵۰ دانشگاه سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری خواستند تا مصوبه شورای عالی کار درباره حقوق کارگران را باطل کند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره مطالبه‌گری از مسئولان راجع به حل مشکلات جامعه، توسط دانشجویان و اهمیت پیگیری مسائل کارگران عزیز کشور، مطالب ذیل به منظور غیرقانونی دانستن مصوبه جلسه شورای عالی کار به شماره 192 خدمت حضرتعالی و قضات دیوان عدالت اداری ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در این نامه بیان کردند:‌حداقل دستمزد کارگران در سال 1398 مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره 255156 که راجع به مصوبه جلسه شورای عالی کار در تاریخ 97/12/27 بود، مبلغ 505627 ریال مشخص می‌شود که این دستمزد برای سال 1399 مطابق مصوبه جلسه شورای عالی کار در تاریخ 99/1/20 به مبلغ 611809 ریال معین بوده که به معنای افزایش 12 درصدی حقوق کارگران است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نامه همتی رئیس بانک مرکزی به رئیس قوه قضائیه، نرخ تورم سال1398 مندرج در جدول پیوست نامه مزبور 41/2 اعلام می‌شود. لذا از آن جا که مطابق بند 1 ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است حداقل مزد کارگران را با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی اعلام شده مشخص کند؛ مصوبه این شورا به شماره 291 مغایر با قانون کار مصوب 1369/8/29 مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در بخش پایانی این نامه خاطر نشان شده است: بدین منظور مطابق اصل 170 قانون اساسی دانشجویان بسیجی از حضرتعالی به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری و سایر قضات شریف مستقر در هیئت عمومی آن دیوان که مطابق اصل 173 قانون اساسی و ماده 1 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدات اداری مصوب 90/9/22 مسئولیت رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران، ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده را دارا هستید، خواهشمند است مصوبه مزبور را که مغایر با قانون عادی است از تاریخ تصویب ابطال کنید. دادخواست مربوط به این موضوع نیز مطابق ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدات اداری، توسط دانشجویان بسیجی به دیوان عدالت اداری ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

300 / 320 دستمزد کارگران حقوق کارگران ابطال مصوبه حقوق کارگران بسیج دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دستمزد کارگران حقوق کارگران بسیج دانشجویی دیوان عدالت اداری شورای عالی کار حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، به‌منظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبرداد.

 سیدرضا مرتضوی، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه و در حاشیه جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد. نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

 مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اصفهان ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

 مرتضوی تعداد مصوبات تصویب شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

 مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران