Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:25:31 GMT

پیگیر رفع مشکل تغسیل اموات کرونایی در شهرستان‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۱۷۴۰

پیگیر رفع مشکل تغسیل اموات کرونایی در شهرستان‌ها هستیم

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: پیگیر رفع مشکل تغسیل اموات کرونایی در شهرستان‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام یوسف اماملو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در آغاز شیوع بیماری کرونا به دلیل عدم وجود پروتکل‌های بهداشتی دقیق و نبود امکانات لازم، تغسیل اموات کرونایی با چالش مواجه شده بود و به تیمم میت اکتفا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما بنا به نظر مراجع، جایی که آب باشد باید میت غسل داده شود و تیمم نمی‌تواند جای آن را بگیرد، بنابراین برای اجرای احکام شرعی با تشکیل تیم‌هایی از طلاب جهادی، کار تغسیل اموات از اواخر اسفندماه در شهر زنجان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه تغسیل اموات یک واجب کفایی است، تصریح کرد: برخی طلاب و حتی پزشکان پای کار آمدند تا این واجب الهی بر زمین نماند.

این مسئول یادآور شد: محل تغسیل اموات کرونایی از سایر اموات جدا است و برای غسال‌ها نیز لباس‌ها و امکانات لازم تعبیه شده تا زمینه انتقال ویروس به آن‌ها به صفر برسد که در همین راستا نزدیک به ۳۰ طلبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این کار ساماندهی شدند.

اماملو با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها با توجه به برخی چالش‌ها، از جمله نبود مکان مناسب برای تغسیل اموات کرونایی یا نیروی انسانی هنوز مشکلاتی وجود دارد و اموات تیمم داده می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیر برطرف کردن این مشکلات و دغدغه‌ها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان تغسیل اموات کرونایی استانی اجتماعی تغسیل اموات کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم

مهاجم گلزن استقلال از زدن گل پیروزی‌بخش تیمش در هفته بیست‌وششم لیگ برتر ابراز خوشحالی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گوستاوو بلانکو بعد از پیروزی استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته بیست‌وششم لیگ برتر و به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش تیمش، اظهار داشت: بابت این برد خوشحالم و توانستم به تیم کمک کنم.

نکونام: بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم
  • بلانکو: خیلی خوشحالم، برای تیمم خوشحالم / فیلم
  • ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد